Mijn CPU-fan stopt zo nu en dan....

Pagina: 1
Acties:

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb een ASUS A7V mobo en een Thunderbird 1,2 Ghz daarop (draait op 10 X 100, meer kan het mobo helaas niet aan).

Nu heeft asus een handig programaatje drbij geleverd dat de temperaturen in de gaten houdt en ook de snelheden van de fans.

Zo nu en dan geeft dat progje dus aan dat de CPU-fan stil staat en in de kast begint dan iets te tikken ( dat geluid krijg ik ook als ik via dat progje een fan wil aanzetten die niet aangesloten is (zit alleen nog maar een stekkertje voor, geen fan om aan te sluiten))

Wat is er mis, is er wel iets mis? de temperatuur wordt nooit te hoog! (70 graden op zn meest).

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
70 graden is toch echt veeeel teveel !

ZEKER voor een ondergeklokte CPU !!!

en dat asus proggie, klopt voor geen ene meter, die moet je niet vertrouwen.
neem MBM ofzo :)

• Theuno
  • Laatst online: 23:48

Theuno

Da Devil Crew

tog maar een andere fan proberen

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Niet aan het overklokken geweest?
Hoe zit het met je voeding?
Zit er een oude fan op?

Naja...heb je toch nog iets dat aan de trabant doet denken in je kast tikketik... BROEM...BROEM.. :7

Verwijderd

mijn advies: mbm gebruiken zoals al gezegd is, mijn fan leek ook stil te staan door dat asusprog, maar ik heb me kast open en hij draaide dus gewoon nog. had ook dat getik wat jij zegt. ten 2e bios flashen want je mobo kan die 1200 Mhz aan. en ten 3e 70 graden is echt teveel. misschien komt het door afwijking in je asus probe proggie had ik ook ongeveer 10 graden verschil met mbm. alssie nog steeds zo warm aangeeft> andere koeler gaan kijken

Verwijderd

Dat asus proggie zuigt idd..

Ik heb een case fan en die draait -30.000 toeren achteruit dus... Knap hoor!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja flash ff je bios want die asus a7v kan echt wel verder. Mycon verkoopt ook de a7v met een 1.4 Ghz. Voor de rest, check zelf ff of hij draait of niet. Zit je connector wel goed? Er zijn 3 aansluiting, 1 is voor monitoring.

G.L.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• SmidsY
  • Laatst online: 26-08 16:33

SmidsY

hallo!?.............

geloof nooit proggies, altijd zelf kijken en constateren :)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
ASUS A7V kan niet verder dan dit.
is ouder type.
Als ik verder ga dan een Gig loopt de bloel meteen vast als de PC uberhaupt al opsstart.

Verwijderd

Dat verschijnsel heb ik ook. Het progje alarmeert dat de fan niet meer draait en uit de speaker in de kast komt dan het (als waarschuwing bedoelde) tikgeluid. Het is dus niet de fan die tikt! Als ik vervolgens met CPUCool kijk hoe snel mijn fan draait is er niets aaan de hand.

• Theuno
  • Laatst online: 23:48

Theuno

Da Devil Crew

en heb je je bios al proberen te flashen dan ?

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Volgns dit progje is mijn CPU 59 graden.
en de fan draait nu goed.
dus ff afwachten of dat zo blijft.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
nee.
geen idee hoe dat moet...en zo lang alles goed werkt heb ik daar ook weinig zin in.

Is een temperatuur van 60 graden wel ok?

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
wat is nu een goede koeling?
voor systeem dat ik heb.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 21:00

Arno

PF5A

--> [forum=7] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

zoals al eerder gezegd (d8 ik), asus probe is een beetje buggy, ik had ook constant om de zoveel tijd dat mijn cpu fan zogenaamd stilstond, nou mooi niet dus.
gewoon MBM gebruiken (doe ik ook, nooit last van, waar te downloaden? -> http://www.tweakers.net, ergens bij die meuktracer)

en wat voor cooler goed is voor jou?

tja 60 graden is wel wat aan de warme kant, maar het is acceptabel.

ik heb zelf een globalwin WKB68 (wkb38 is met delta fan) en ik heb er een iets zwakkere fan op gezet dan de originele van die wbk68
mijn athlon 800 komt niet boven de 50 graden uit, (ok nu wel met die warme weer)
maar dat is opzich wel een goede cooler,

ik weet niet hoeveel je max aan een cooler wilt uitgeven....

maar bijv die nieuwe alpha cooler (die is 8*8cm en moet aan die gaten om je socket heen worden bevestigd) die lijkt me wel wat,

Verwijderd

ANUS Probe kon laatst de fan van mijn fop32 niet meten omdat deze harder dan 100.000rpm draaide of zoiets vaags :?

soms is mijn cpu ook opeens 110C... (PIII overleefd de 90C al niet dacht ik.. laat staan 110 :))

Verwijderd

Kijk eens in het bios welke temperatuur/ rotatiesnelheid daar is aangegeven wil nog wel eens sterk afwijken van probe.
Pagina: 1