Shift en caps lock toets werken niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• henry1062
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Hallo iedereen,
Ik heb een vreemd probleem met mijn bedraad usb apple toetsenbord op mijn Mac mini 2018.
De linker shift toets (rechts wel) en de capslock toets werken niet als ik ze gebruik. Verschillende adviezen in andere fora geprobeert, zoals toetsenbord weergave aan, toetsvertraging uit, andere usb poort en muistoetsen uit, niets werkt.
Nu is het vreemde dat als ik toetsenbordweergave in het menu activeer en ik druk daar op de shift of capslock toets druk, ze het op het fysieke toetsenbord wel doen. Zodra ik toetsenbordweergave weer uit zet doen ze het niet! Wie o wie heeft dit eerder mee gemaakt.

groeten,
Henry

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je al eens een ander toetsenbord geprobeerd, of het toetsenbord op een andere computer? Misschien is het toetsenbord zelf gewoon defect en zit je veel te moeilijk te denken :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• henry1062
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Hallo Spone,

Nee, ik heb nog geen ander toetsenbord geprobeerd, het toetsenbord is niet defect want in combinatie met het virtuele toetsenbord in toetsenbordweergave doen de toetsen op het echte toetsenbord het immers wel. Maar mocht er geen oplossing komen zal ik zeker een ander toetsenbord proberen, alhoewel een origineel apple toetsenbord geen goedkope oplossing is zoals je zult weten.