Op zoek naar titel van vintage, dual screen handheld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de titel van een vintage, dual screen gaming handheld uit de jaren '80.

Het betreft een handheld game console dat je via een scharnier naar boven open kon "vouwen" en waarop je dan twee LCD-schermpjes boven elkaar ter beschikking had voor het spel. Voor zover ik me kan herinneren, was het in zwart/wit, dus geen kleuren-LCD.

Qua uiterlijk zag het er enigszins als deze uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zOMgR-gCAqoOUbCszRZ2XX8IzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWQNpJ2ZSRqc5NUC2eCRkEIA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan me niet meer herinneren of het een product van Nintendo was, of van een andere fabrikant.

Het spel zelf betrof een platform-spel a la Donkey Kong (je moest je karakter dus naar het bovenste level toe krijgen). De trapjes naar boven liepen diagonaal. Onderweg kwam je o.a. vleermuizen tegen, die je moest ontwijken. Bovenaan had je dan een vampier/Dracula als baas, die de vleermuizen op je afstuurde.

Wie herkent dit spel en weet hier nog de titel van?

Ik heb al uren op google gezocht, veel soortgelijke games gevonden, maar nog niet specifiek het spel dat ikzelf in de jaren '80 had.

[ Voor 24% gewijzigd door RMYuma op 24-12-2020 15:52 ]

| Specs Aurora24 | My music |

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:54
Bedoel je deze?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0082/3338/6046/products/IMG_1477-2_grande.jpg?v=1553283373

Hier heb je nog een lijst met de verschillende games

Wikipedia: List of Game & Watch games

[ Voor 39% gewijzigd door corporalnl op 24-12-2020 15:53 ]

• RMYuma

RMYuma

Topicstarter
Nee, dat is hem, niet. Dat is Donkey Kong II. Het thema van het spelletje dat ik zoek, is Dracula/vleermuizen.

Heel globaal zag het er meer zo uit (sorry voor mijn slechte MSPaint-skills :P ):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jqm4I5TADPJUyZc8jM3ViBH4Kp0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pkcsSHMI9CO8FaSriqMi1zqH.png?f=fotoalbum_large

Via de diagonale trapjes moest je dan naar boven toe en intussen de vleermuizen ontwijken.
Helemaal bovenaan stond dan een vampier/Dracula, die vleermuizen op je af stuurde.
Een beetje zoals Donkey Kong de vaten naar beneden stuurt.

Die wikipedia-site heb ik ook al helemaal doorgespit. Daar zit hij helaas niet tussen.
Als ik moet gokken, wanneer ik dit spel heb gehad, dan zal dat ergens rond 1984/85 zijn geweest.

[ Voor 31% gewijzigd door RMYuma op 24-12-2020 16:21 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Was dat de vorm van het LCD screen (althans, wat er zichtbaar was) ?

edit:
Op zich kom het mij bekend voor maar niet de link met 2 schermen.

[ Voor 35% gewijzigd door DukeBox op 24-12-2020 16:26 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• RMYuma

RMYuma

Topicstarter
Ja, de foto's in de eerste twee posts geven een beeld van hoe de handheld er ongeveer uitzag. Twee rechthoekige LCD-schermpjes die boven elkaar waren geplaatst in twee, met een scharnier aan elkaar bevestigde, delen die je kon openklappen.

En mijn tekening geeft een beeld van hoe het er globaal op de LCD-schermpjes zelf uitzag.
Er was ook nog een achtergrondplaatje om het geheel wat aan te kleden. Maar ik heb voor het gemak even de trapjes en de platvormen getekend, waarover je kon bewegen.

Ik weet dus ook niet meer of het van Nintendo was, of van een andere maker.

[ Voor 47% gewijzigd door RMYuma op 24-12-2020 16:25 ]

• RMYuma

RMYuma

Topicstarter
Als ik me niet vergis, dan was de handheld zelf een mix van zwart en donker goudkleurig.

Pagina: 1