:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CpjJGo2KTGphMqwNI3Z8mJmE.jpg?f=user_large)
Genre: Biografie, criminaliteit, drama
iMDb: 7.6/10
Rotten Tomatoes: 86%
For Life is een Amerikaanse juridische drama tv-serie gemaakt door Hank Steinberg, bekend van The Last Ship. Het ging in premiere op ABC 11 februari 2020. Je kan de serie volgen via ABC of kijken op Amazon Prime Video. De serie is lichtjes gebaseerd op het verhaal van Isaac Wright Jr. Een man die een celstraf kreeg voor een misdaad die hij niet heeft gepleegd. Terwijl hij opgesloten zat in de gevangenis werd hij door een grote loophole in de wet een advocaat. In juni 2020 werd bekend dat de serie een tweede seizoen kreeg, waarvan het eerste deel in premiere ging op 18 november 2020. De eerste aflevering van het tweede deel van het seizoen komt 28 januari uit.
De serie draait om Aaron Wallace, die een celstraf voor levenslang heeft gekregen voor een misdaad die hij niet heeft gepleegd. In de gevangenis weet hij op de een of andere manier een advocaat te worden en verdedigt andere gevangenen in wat in zijn ogen onrechtmatige veroordelingen zijn. Dit doet hij terwijl hij probeert zijn eigen veroordeling te herroepen, om een kans te krijgen zichzelf onschuldig te verklaren. Zodat hij bij zijn vrouw en dochter, die in verwachting is van een jongetje, kan zijn.
Cast:
/f/image/nyWrHGanMfFZg5Q6xtAnhxHB.png?f=fotoalbum_large)
-----------------------------------------------------------
Ik zelf vind het wel een erg goede serie, ik dacht dat na 3/4 afleveringen ik het niks meer zou vinden. Integendeel, ik vind het echt vermakelijk, best wel spannend ondanks dat er relatief weinig actie in voorkomt. Ik merkte dat bij de uitspraak van de rechters in de serie ik opgelucht was als Wallace een zaak won, maar ook weer baalde als hij er een verloor. Ik vond seizoen 1 erg leuk, het eerste deel van het tweede seizoen kwam moeizaam op gang, maar is wel vermakelijk geëindigd.
Wat best wel grappig is om te zien is dat 50 Cent de executive producer is van de serie en best wel goed kan acteren in mijn ogen. Erg emotieloos, zoals zijn rol ook hoort te zijn.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.