Ik heb een ziggo router (connectbox) waar ik de dhcp aan het instellen ben. Er achter hangt via een switch een een asus router ingesteld als accespoint. Alle wifi clients hangen aan de asus. Aan de switch hangt ook nog de ps4 bijvoorbeeld.
De connect box heeft deze instellingen:
Begin lokaal adres
192.168.1.2
Subnet Mask
255.255.255.0
Aantal apparaten
245
Lease tijd
3600 seconden
Als ik dan apparaten ga toevoegen om ze een vast IP adres te geven dan gebeurt er op een gegeven moment iets raars en ik snap niet wat ik fout doe.
Ik geef de asus ook een vast IP en een aantal wifi clients als mede een pi die aan de router hangt.
Op een gegeven moment valt de 2.4 verbinding plat waar een aantal van die clients aan hangt. Met de 5ghz kan ik nog bij de router komen om de reserveringen weer weg te halen. Dan gaat het weer werken.
Hoe kan ik verder onderzoeken wat er fout gaat.
Reden dat ik hier mee bezig ben is omdat ik eerst twee keer dhcp deed een keer op de connect box en een keer op de asus. Dat is niet zo netjes en je creëert twee netwerken.
De connect box heeft deze instellingen:
Begin lokaal adres
192.168.1.2
Subnet Mask
255.255.255.0
Aantal apparaten
245
Lease tijd
3600 seconden
Als ik dan apparaten ga toevoegen om ze een vast IP adres te geven dan gebeurt er op een gegeven moment iets raars en ik snap niet wat ik fout doe.
Ik geef de asus ook een vast IP en een aantal wifi clients als mede een pi die aan de router hangt.
Op een gegeven moment valt de 2.4 verbinding plat waar een aantal van die clients aan hangt. Met de 5ghz kan ik nog bij de router komen om de reserveringen weer weg te halen. Dan gaat het weer werken.
Hoe kan ik verder onderzoeken wat er fout gaat.
Reden dat ik hier mee bezig ben is omdat ik eerst twee keer dhcp deed een keer op de connect box en een keer op de asus. Dat is niet zo netjes en je creëert twee netwerken.
Xiaomi 13T Pro