In welke folder op je PC staan de meeste bibliotheken

Pagina: 1
Acties:
  • 815 views

Onderwerpen

Vraag

• LouisVDP
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-11-2022
Mijn vraag
Ik kreeg de opdracht om via Process Explorer te zoeken welke bibliotheken een bepaald programma allemaal bevat. Maar de vraag erna was: "Welke twee folders op je PC hebben de meeste bibliotheken?". Heeft iemand een idee, zijn dit standaard folders? En waarom hebben die de meeste folders?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Process Explorer

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet niet goed waar ik dat moet vinden

Alle reacties

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:33
Aangezien het voor een opdracht is lijkt het me belangrijk om te laten zien wat je zelf al hebt gevonden en wat er precies onduidelijk is. Direct antwoord geven op je vraag is niet ideaal en daar leer je ook niet veel van.

Zucht...

• LouisVDP
@SgtElPotato Geloof me ik heb al alles opgezocht, maar ik vind geen concreet antwoord. Het kan toch niet zijn dat ik de .dll's moet gaan tellen... Er moet toch een standaardprogramma zijn die het meeste folders heeft, ik weet alleen niet welk.

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:51
Je moet hier echt process explorer voor gebruiken gezien het om een bepaald programma gaat wij kunnen niet antwoord geven op welke libraries (ik neem aan dat hier bedoelt wordt waar worden de instellingen van het programma opgeslagen... en mogelijk wat voor database?).

%appdata% en / of %localappdata% worden vaak instellingen van programma's opgeslagen.

In het geval van een portable versie van een programma kan het ook de folder van het programma zelf zijn.

Ook kan het zijn dat het mogelijk in de bepaalde standaard libraries opgeslagen wordt (indien niet veranderd te vinden onder %userprofile%).

Verder is het mogelijk nog zo dat het programma een database gebruikt vaak te vinden onder %programfiles%\<databasefolder> of %programfiles(x86)%\<databasefolder>.

Je kan met process explorer als het goed is sowieso inzien waarvandaan het programma leest en waar naartoe het schrijft.

Als het echter gaat om wat de locaties van de framework(s) zijn die door de programma's gebruikt worden dan is de vraagstelling (indien die is zoals je omschrijft) zwaar kwaliteit uitermate teleurstellend |:(.

[ Voor 10% gewijzigd door Starke op 24-12-2020 12:13 ]

• LouisVDP
Kan het gewoon de Windows Verkenner dan zijn?

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:51
Het zou helpen als je een beetje inhoud geeft waarover het hoofdstuk gaat waar de vraag in gesteld word?

Gaat dit bijvoorbeeld over analyse van programma's? (Zou mijn eerste aanname zijn)
Gaat dit over standaard Windows functies?
Gaat dit over compleet iets anders?

Hou er ook even rekening mee wat @SgtElPotato aangeeft opdrachten zijn om zelf dingen te leren en als het een beetje goede boeken zijn waar ze in gesteld worden dan kan je het antwoord op al je vragen teruglezen in het hoofdstuk waar de vraag in gesteld is.

Met de informatie die je nu geeft kunnen we eigenlijk alleen maar aannames doen (glazen bol kijken) en leer je indien er een oplossing tussen zit eigenlijk niks.

Met de informatie die je nu geeft:
"Welke twee folders op je PC hebben de meeste bibliotheken?" Verwacht ik dat het gaat over welke 2 mappen je hebt gezien met process explorer van het programma wat je hebt geanalyseerd waar de meeste libraries vandaan komen (%windir%\system32 en nog iets?).

Om antwoord op je vraag te geven die je net stelt met de informatie die je geeft: "Nee dit kan niet Windows Verkenner zijn".

Verder kan het afhankelijk van 32-bit / 64-bit en Windows versie ook verschillen van locatie.

• LouisVDP
Maar kan je anders eerst een voorbeeld geven van een folder?

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:20
LouisVDP schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:36:
Maar kan je anders eerst een voorbeeld geven van een folder?
Er staan toch al meerdere voorbeelden hierboven?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Kijk eens met treesize waar de meeste spullen staan, ziet er ongeveer zo uit. Wij kunnen niet op jouw PC zien waar de meeste dingen staan, dat zal je echt zelf moeten doen :) maar met treesize kom je een heel eind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kudgFF6TqILjioHCYNZg_mYwCZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ryhY0Q0cLO0Zsgubc5jxX7mT.png?f=fotoalbum_large

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 18:47

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Voor hulp bij het doen van je huiswerk moet je bij school zijn, het is niet de bedoeling dat Tweakers dit voor je gaan oplossen. Daarom gaat dit topic op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.