Toon posts:

Sicce idra pomp...help!!

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje...ik heb een sicce idra pomp (1300l/u) Maar ik heb deze altijd aangesloten gehad in een heel hoog reservoir...dus ik had zat ruimte om de veels te grote aansluiting om te vormen met allemaal stukjes pvc!

Nou wil ik een kleiner reservoir, maar ik kan nu geen goede oplossing vinden voor het omvormen naar tuinslang groote....

Ik heb 1 x tje hier op got een fototje gezien van iemand met een sicce pomp met een koperen aansluiting....

Weet iemand die te staan...?? of heeft iemand een andere oplossing???

Alvast bedankt van een wanhopige tweaker...;(

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:14
Ik heb gewoon 2 slangetjes in elkaar geschoven zonder slangklem. Je krijgt ze bijna niet van elkaar. Als het een beetje langs de slangen lekt dat geeft niet, het zit toch onder water. :)

Zoals je ziet kan het zelfs nog korter.
Mijn idra:
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/johnt/sicce_idra.jpg

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Heel mooi, als je het dan verlijmt of een beetje siliconenkit gebruikt kmt het helemaal nooit meer los/lek :)

One of the animals has left its cage today.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:02
Op maandag 13 augustus 2001 22:40 schreef mrknowitall het volgende:
Heel mooi, als je het dan verlijmt of een beetje siliconenkit gebruikt kmt het helemaal nooit meer los/lek :)
En ook al lekt het een beetje...boeiuh....het zit toch in je reservoir. Kijk als het er nou met liters tegelijk uitspoot oké, maar een klein beetje zou ik gewoon zo laten, wel oppassen dat het niet meer wordt natuurlijk.

There is no magic.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 13 augustus 2001 22:42 schreef The_Will het volgende:

[..]

En ook al lekt het een beetje...boeiuh....het zit toch in je reservoir. Kijk als het er nou met liters tegelijk uitspoot oké, maar een klein beetje zou ik gewoon zo laten, wel oppassen dat het niet meer wordt natuurlijk.
Tja, je zou het kunnen zien als beveiliging, een soort overdrukventiel ;)

Zou bij mij niet kunnen nu ik inline draai...

One of the animals has left its cage today.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:51

ThaHandy

Discovery Channel

soldeerbout en S39 vloeistof BLOK tin....das antiek man...
zoiets heb ik ook nog ergens in een hoekie liggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 19:40 schreef MaxDamage het volgende:
Ik heb gewoon 2 slangetjes in elkaar geschoven zonder slangklem. Je krijgt ze bijna niet van elkaar. Als het een beetje langs de slangen lekt dat geeft niet, het zit toch onder water. :)

Zoals je ziet kan het zelfs nog korter.
Mijn idra:
[afbeelding]
HE gave aansluitingen, hoe heb je die zo de hoek om gekregen???
en daarbij...heb je mijn ontwerp van pvc eeeh gejat?? die heb ik ook zo gemaakt! :+

Ik heb vanmiddag eindelijk een oplossing gevonden bij de lokale ijzer boer....ik heb een slangaansluiting gevonden die je direct op je pomp kan zetten! Dus dat zwarte plastikken tuutje wordt vervangen en is dus super laag!!!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:14
Op maandag 13 augustus 2001 23:21 schreef igor het volgende:

[..]

HE gave aansluitingen, hoe heb je die zo de hoek om gekregen???
en daarbij...heb je mijn ontwerp van pvc eeeh gejat?? die heb ik ook zo gemaakt! :+

Ik heb vanmiddag eindelijk een oplossing gevonden bij de lokale ijzer boer....ik heb een slangaansluiting gevonden die je direct op je pomp kan zetten! Dus dat zwarte plastikken tuutje wordt vervangen en is dus super laag!!!
Ff nog wat foto's ingescand. Op die 2 rechter "aansluitingen" heb ik nog een koperen 90 graden bochtje gesoldeerd, met daarin weer een stukje 12mm koperen buis. Hierop pas weer mooi 10mm slang. Heel het zooitje kan je gewoon bij de praxis/karwei/gamma halen. Die 2 linker "aansluitingen" zitten aan de onderkant van het deksel.
Oja, die jerrycan is demiwater en die fles antivries. :)
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/johnt/aansluiting.jpg

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En als je toch bij de praxis staat, en gaat solderen, neem dan een verloopje mee van 1/2" gasdraad naar 12mm buis. Soldeer er een stukje buis in, en er kan zo 12mm slang op.
Pagina: 1