Laptop voor dagelijks gebruik/basic gaming (800€)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lostom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 17:19
Beste Tweakers,

Ik kan jullie hulp goed gebruiken bij de keuze voor de vervanging van mijn huidige laptop (HP elitebook 8560W)

Wat ga je met je laptop doen?
Het is een laptop voor dagelijks gebruik naast mijn werk laptop (browsen, videos bekijken, etc) ,maar ik zou er graag ook wat games op willen spelen. Dit hoeft niet cyberpunk op high settings te zijn, maar bijv GTA V of Red dead redemption 2 op aanvaardbare specs.

Wat is je budget?
Het liefst max 800 maar dit kan naar 850/900 indien het echt waard is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet dagelijks, maar ik wil ook op de bank kunnen zitten met de laptop en dan is de 3KG van mijn huidige laptop wel zwaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta open voor elk merk. Ik was nu zelf naar de pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ARH05 (82EY005PMH) aan het kijken (ondanks de slechte leverbaarheid) gezien de volgens mij redelijke prijs/kwaliteit + mogelijkheden en ondanks dat het geen breekpunt is, is het design ook nog niet zoals een gaming laptop.

Hebben jullie nog suggesties of opmerkingen over de bovenstaande laptop? Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door lostom op 24-12-2020 11:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-07 09:10
De laptop die jij gevonden hebt is inderdaad een leuke met 16gb.

Je zou deze nog kunnen overwegen, heeft 120 fps scherm ipv 60 als je ook af en toe shooters speelt, is echt een wereld van verschil. 8gb is alleen misschien net te weinig voor rdr2, maar die zou je zelf kunnen uitbreiden voor rond de 50 euro.
pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007BMH)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:45
Ik weet niet of het voor de TS belangrijk is, maar het 120hz scherm wat hierboven wordt aangeraden is niet van de beste kwaliteit qua kleuren etc. In de BBG van december wordt dit ook aangehaald. Echter kom je dan buiten budget uit, als je de betere varianten hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lostom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 17:19
Bedankt voor de reacties, ik zal ook eens naar die laptop kijken (en de opmerkingen uit de BBG) daar mee nemen! En anders ga ik dan voor de IdeaPad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Evoluzione schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 07:35:
Ik weet niet of het voor de TS belangrijk is, maar het 120hz scherm wat hierboven wordt aangeraden is niet van de beste kwaliteit qua kleuren etc. In de BBG van december wordt dit ook aangehaald. Echter kom je dan buiten budget uit, als je de betere varianten hebt
Hetzelfde als het standaard 60Hz panel, dus of je nu de een of de ander neemt maakt wat betreft kleurweergave niks uit. In een IdeaPad Gaming 3 kun je in geen enkel model een goed scherm (~100% sRGB) krijgen, helaas.

Edit: ik had niet in de gaten dat je het had over de Legion 5. In principe zelfde verhaal, maar voor 800 euro met een dedicated GPU ga je toch zo goed als niks beters vinden qua scherm. Dus dan zou ik lekker die 120Hz pakken.

[ Voor 16% gewijzigd door Frietsaus op 28-12-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:45
Frietsaus schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:31:
[...]

Hetzelfde als het standaard 60Hz panel, dus of je nu de een of de ander neemt maakt wat betreft kleurweergave niks uit. In een IdeaPad Gaming 3 kun je in geen enkel model een goed scherm (~100% sRGB) krijgen, helaas.

Edit: ik had niet in de gaten dat je het had over de Legion 5. In principe zelfde verhaal, maar voor 800 euro met een dedicated GPU ga je toch zo goed als niks beters vinden qua scherm. Dus dan zou ik lekker die 120Hz pakken.
Ik doelde inderdaad op de legion 5. Zelf heb ik om deze reden een duurdere uitvoering gekozen, daar het voor mij belangrijk is. Maar inderdaad, voor 850 euro zal je niet snel een vergelijkbare laptop gaan vinden!
Pagina: 1