Windows 7 wachtwoord veranderen als user

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• LouisVDP
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-11-2022
Mijn vraag
Ik werk in Oracle VM VirtualBox met Windows 7 en ik moest een tweede account aanmaken (user) die zijn paswoord niet zelf kon veranderen.
Maar de bedoeling is dat ik het wachtwoord net wel kan veranderen zonder het paswoord van de administrator te weten. Op welke 2 manieren kan je het paswoord veranderen zonder het paswoord van de administrator te weten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oracle VM VirtualBox

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Filmpjes bekeken op YouTube maar telkens heb je een administrator-wachtwoord nodig.

Beste antwoord (via LouisVDP op 24-12-2020 11:51)

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat je wil kan volgens mij niet, maar misschien kan je de use case uitleggen, wellicht is er een alternatieve oplossing.

Overigens, als jij als user admin rechten hebt dan kan je het wachtwoord van andere users wel aanpassen.

Invoegen doe je zo!

Alle reacties

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:05
Eigenlijk wil je dus een 3e gebruiker er tussen , die geen administrator is, maar wel een wachtwoord kan wijzigen?

Dat gaat alleen met een administrator account lukken, er is volgens mij geen tussenvorm op Win7.....

Maar waarom wil je verhinderen dat de user zijn wachtwoord veranderd? Dat is toch niet zo heel spannend, jij als administrator kan het altijd repareren.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Wat je wil kan volgens mij niet, maar misschien kan je de use case uitleggen, wellicht is er een alternatieve oplossing.

Overigens, als jij als user admin rechten hebt dan kan je het wachtwoord van andere users wel aanpassen.

Invoegen doe je zo!

• LouisVDP
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-11-2022
Volgens mij heb je altijd het wachtwoord van de administrator nodig. Dat klopt dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
LouisVDP schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:36:
Volgens mij heb je altijd het wachtwoord van de administrator nodig. Dat klopt dus?
Ja, je hebt het wachtwoord nodig, of je moet zelf admin zijn.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je in het account van de gebruiker zonder admin rechten kan, doe je gewoon ctrl+alt+delete - wachtwoord wijzigen. (Ctrl alt end als je via RDP erin zit).

Als het van een andere user is waar je niet bij kan of het ww niet weet dan moet je admin zijn. Dat is ook logisch. Admin rechten worden afgenomen om te voorkomen dan men aan elkaars account of programmatuur gaat rommelen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Het is geen enkel probleem. Met local security policy kan je bijvoorbeeld regelen dat power users (groep) wachtwoorden kunnen veranderen. Dan zorg je dat je lid wordt gemaakt van die groep en dan kan je van alle niet administrators wachtwoord aanpassen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1