• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
Goedemorgen

Ik heb wat problemen met *knip* (web)winkel . 14 December heeft mijn vriendin Cyberpunk voor mij besteld en deze is 17 december binnen gekomen. 22 december heb ik deze uitgepakt aangezien het een cadeautje was en toen viel mij direct op dat er geen seal om de game zat. Bij het openen van het doosje bleek de gamekey al open gekrast en zelfs al door iemand anders geactiveerd.

Na wel 10x telefonisch contact met *knip* (web)winkel heb ik het gevoel dat ze ons totaal niet serieus nemen en krijgen we meerdere keren te horen dat het hoofdkantoor er niet mee akkoord gaat ons een nieuw product op te sturen.

Nu heb ik echt geen idee hoe ik hier verder mee om kan gaan, want het lijkt er dus gewoon op dat we ons verlies maar moeten nemen.. Niet echt acceptabel.

Iemand enig idee hoe hier mee om te gaan of wat voor stappen we kunnen ondernemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 24-12-2020 10:54 . Reden: Naam webshop weggehaald, gezien deze niets toevoegt in deze discussie. ]

Dannybuurmans.nl/

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-05 15:12
Kun je 'm niet retour sturen, onder t mom van WKOA?

[ Voor 76% gewijzigd door targaryanwolf op 24-12-2020 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05 12:06
Heb je een rechtsbijstandverzekering? En wat zegt de webwinkel precies?
Anders even publiek via social media berichten over het issue, zet vaak wat druk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 24-12-2020 10:55 . Reden: Naam webshop weggehaald ]

• Ofniet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-05 10:09
targaryanwolf schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:51:
Die wet vervalt zodra de verzegeling is verbroken. Aangezien deze al verbroken was wordt het een lastig verhaal denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS en een reactie geknipt. Deze mag achterwege blijven zolang deze nog niet van belang is in de discussie.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat mag niet bij software, en wel voor de reden die door TS wordt geschetst.

Ik vind het een vreemd verhaal. Heeft je vriendin het spel bij de shop zelf besteld, of bij een shop die het platform gebruikt? Heeft ze een ordernummer? Wat zeggen ze dan precies aan de telefoon?

Er zijn een paar scenario's:
• Er is per ongeluk een door een andere klant geretourneerd spel opgestuurd.
• Een medewerker van de shop wilde het spel graag spelen, heeft een foto van de code gemaakt en het spel daarna ingepakt.
• Iemand bij de post is creatief geweest.
• Het spel komt helemaal niet van die shop, maar ergens anders vandaan.

Advocaat van de duivel: of ze dacht op Marktplaats het spel goedkoop te scoren voor twee tientjes?

[ Voor 25% gewijzigd door Yorinn op 24-12-2020 11:49 . Reden: Link naar webshop verwijderd ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• targaryanwolf
Ofniet schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:55:
[...]

Die wet vervalt zodra de verzegeling is verbroken. Aangezien deze al verbroken was wordt het een lastig verhaal denk ik.
Nja, je kunt je aankoop bedrag voor CB2077 terug krijgen, als je niet te vrede bent over het product i.v.m. de bugs in het spel. wellicht is dat een optie?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

targaryanwolf schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:58:
[...]

Nja, je kunt je aankoop bedrag voor CB2077 terug krijgen, als je niet te vrede bent over het product i.v.m. de bugs in het spel. wellicht is dat een optie?
Dat werkt alleen als je het spel in de digitale store van Microsoft of Sony hebt gekocht, voor zover ik weet.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• targaryanwolf
CodeCaster schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:59:
[...]

Dat werkt alleen als je het spel in de digitale store van Microsoft of Sony hebt gekocht, voor zover ik weet.
op nu.nl staat een stukje om het eerst via de winkel te regelen, als dat niet lukt via de ontwikkelaar. Maar ik zie dat er een datum bij stond van 21-12 als deadline....

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 16:09
Kijk even op linkedin welk hoofdkantoor ze bedoelen en zet de COO in de CC.

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:39
Ik zal contact opnemen met de ontwikkelaar en vragen of zij je kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny96
Helaas gaat dat niet met software en onverzegelde keys.
co2301 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:52:
Heb je een rechtsbijstandverzekering? En wat zegt de webwinkel precies?
Anders even publiek via social media berichten over het issue, zet vaak wat druk :)
Ik heb een rechtsbijstandsverzekering, alleen de laatste keer dat ik een probleem had werd aangegeven dat die pas wat doet bij aankopen boven de 150 euro als ik het me goed herinner :+
CodeCaster schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:58:
[...]

Dat mag niet bij software, en wel voor de reden die door TS wordt geschetst.

Ik vind het een vreemd verhaal. Heeft je vriendin het spel bij de shop zelf besteld, of bij een shop die het platform gebruikt? Heeft ze een ordernummer? Wat zeggen ze dan precies aan de telefoon?

Er zijn een paar scenario's:
• Er is per ongeluk een door een andere klant geretourneerd spel opgestuurd.
• Een medewerker van de shop wilde het spel graag spelen, heeft een foto van de code gemaakt en het spel daarna ingepakt.
• Iemand bij de post is creatief geweest.
• Het spel komt helemaal niet van die shop, maar ergens anders vandaan.

Advocaat van de duivel: of ze dacht op Marktplaats het spel goedkoop te scoren voor twee tientjes?
Ik vind het zelf ook een super vreemd verhaal maar het is dus zo dat mijn vriendin het spel bij de webshop zelf besteld heeft. We hebben beide al meerdere keren contact gehad met ze over de hele situatie. We hebben hier gewoon het bestelnummer van hun doorgegeven, maar omdat ze software en gamekeys niet mogen retourneren werd dit eerst bij de afdeling games en software neergelegd. Hier kregen we dus geen antwoord op en het werd doorgestuurd naar het hoofdkantoor. Vanochtend weer gebeld en toen hebben ze aangegeven dat het hoofdkantoor weigert de game te vervangen.

De webshop geeft ook aan dat ze van de game nog geen retour producten hadden ontvangen. Dit betekend dat het bij hun, tijdens het verzenden of natuurlijk door mij fout gegaan is. Nu heeft mijn vriendin totaal geen verstand van die spelletjes en die heeft 'm bij ontvangst gewoon mooi ingepakt. Het komt er in mijn ogen dus op neer dat ze denken dat ik op de een of andere manier probeer de boel te belazeren..
Erwinvz1 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:06:
Ik zal contact opnemen met de ontwikkelaar en vragen of zij je kunnen helpen.
Heb ik ondertussen gedaan. Ik ga er alleen niet van uit dat zij mij heel snel kunnen helpen i.v.m de vele klachten die zij ontvangen. Heb ook gevraagd of zij eventueel kunnen zien wanneer de game geactiveerd is. Maar het liefst los ik dit met *knip* zelf op natuurlijk.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 24-12-2020 16:06 ]

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:56
Probeer of je bij de ontwikkelaar kunt lospeuteren wanneer deze key is gebruikt.

Als je een datum terugkrijgt eerder dan de bestelafleverdatum dan is het duidelijk dat jij de key niet gebruikt kan hebben. Met deze info zou de verkoper toch wel in beweging moeten komen. En anders wordt het tijd voor rechtsbijstand...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Danny96
Xander schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:09:
Probeer of je bij de ontwikkelaar kunt lospeuteren wanneer deze key is gebruikt.

Als je een datum terugkrijgt eerder dan de bestelafleverdatum dan is het duidelijk dat jij de key niet gebruikt kan hebben. Met deze info zou de verkoper toch wel in beweging moeten komen. En anders wordt het tijd voor rechtsbijstand...
Dit is inderdaad ook wat ik zelf dacht en heb hiervoor een mail gestuurd naar CDProjectRed! Ben benieuwd hoe lang ik moet wachten op antwoord van hun.

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Danny96 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:11:
[...]

Dit is inderdaad ook wat ik zelf dacht en heb hiervoor een mail gestuurd naar CDProjectRed! Ben benieuwd hoe lang ik moet wachten op antwoord van hun.
Gaat het om een GOG key? Zo ja, let erop dat je de GOG support een mailtje stuurt, en niet bijv. de developmentafdeling. De developers van het spel kunnen hierin waarschijnlijk niks voor je betekenen, maar de support van het plafrom (die in het geval van GOG/CDPR onder hetzelfde moederbedrijf vallen) wel.

Als het niet om GOG gaat maar bijvoorbeeld een PS5 of Xbox, dan dus contact opnemen met de support van het platform waar het wel om gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny96
Oon schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:15:
[...]

Gaat het om een GOG key? Zo ja, let erop dat je de GOG support een mailtje stuurt, en niet bijv. de developmentafdeling. De developers van het spel kunnen hierin waarschijnlijk niks voor je betekenen, maar de support van het plafrom (die in het geval van GOG/CDPR onder hetzelfde moederbedrijf vallen) wel.

Als het niet om GOG gaat maar bijvoorbeeld een PS5 of Xbox, dan dus contact opnemen met de support van het platform waar het wel om gaat.
Gaat inderdaad om de pc versie, dus een GOG key. Ik ga GOG ook maar even een mailtje sturen dan, bedankt!

Dannybuurmans.nl/

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Danny96 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:19:
[...]

Gaat inderdaad om de pc versie, dus een GOG key. Ik ga GOG ook maar even een mailtje sturen dan, bedankt!
Die kunnen je inderdaad mogelijks verderhelpen. Je kan misschien via track&trace aantonen dat het spel geactiveerd is voor het bij jou geleverd is.

• Danny96
Mschamp schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:22:
[...]

Die kunnen je inderdaad mogelijks verderhelpen. Je kan misschien via track&trace aantonen dat het spel geactiveerd is voor het bij jou geleverd is.
Ik hoop het. Het enige waar ik nog bang voor ben is dat het spel geactiveerd is in de tijd tussen het ontvangen en het uitpakken van het cadeautje...

Edit:

Ik denk dat het voor nu even afwachten is op de reactie van CDProjectRed / GoGalaxy. Mocht er meer bekend zijn zal ik het hier vermelden! En mocht iemand nog een gouden tip hebben dan hoor ik het graag.

[ Voor 20% gewijzigd door Danny96 op 24-12-2020 11:43 ]

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heb je ook niet per ongeluk een O (letter) voor een 0 (cijfer) aangezien? Zou lullig zijn als het zoiets kleins is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goovy75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-03 01:33
Voor zover ik weet kun je het volgende doen.

Zorg voor een aankoopbon (digitaal) waar de betaling mee gedaan is van je vriend(in).
Maak een foto van het gekraste code.
Maak een screenshot van het scherm waar je de code moet verzilveren(gehele screenshot van het volledige scherm waar ook de tijd staat met de code ingevuld.
Druk nu op het verzilveren en maak weer een volledige screenshot met de foutmelding dat je deze niet kan verzilveren.

Nu heb je bewijs dat je de eigenaar bent van de gamekey(fysiek), account waarop je hem wilt verzilveren.

Stuur nu een mail naar de support van de site waarop je de key moet verzilveren en zeg dat het niet lukt om te verzilveren, stuur de screenshots en foto's mee.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Danny96
Yorinn schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:52:
Heb je ook niet per ongeluk een O (letter) voor een 0 (cijfer) aangezien? Zou lullig zijn als het zoiets kleins is.
De enige 0/O die er in voorkomt heb ik op beide manieren geprobeerd inderdaad. Als 0 (nul) geeft die 'm aan als already redeemed en met de O (letter) is de code ongeldig. Goede tip wel!

UPDATE:

Na wat heen en weer gebel nu een klantenservice medewerker gehad waar we wel wat aanhebben die ons belooft dat we binnen 48 uur ons geld terug hebben. Had na het hele gedoe weinig vertrouwen meer in de klantenservice van de webshop maar dit valt niet tegen.

[ Voor 24% gewijzigd door Danny96 op 24-12-2020 12:07 ]

Dannybuurmans.nl/

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-05 23:45
Danny96 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:05:
[...]

De enige 0/O die er in voorkomt heb ik op beide manieren geprobeerd inderdaad. Als 0 (nul) geeft die 'm aan als already redeemed en met de O (letter) is de code ongeldig. Goede tip wel!

UPDATE:

Na wat heen en weer gebel nu een klantenservice medewerker gehad waar we wel wat aanhebben die ons belooft dat we binnen 48 uur ons geld terug hebben. Had na het hele gedoe weinig vertrouwen meer in de klantenservice van de webshop maar dit valt niet tegen.
Vreemd dat het nu wel ineens kan...

How are you doing?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 11:30

DataGhost

iPL dev

stftweaker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:53:
[...]

Misschien hebben ze dit topic gezien, lijkt me niet super-onwaarschijnlijk.
Edit: die stond namelijk nog in de tags, sinds een paar minuten niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 24-12-2020 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
[...]

Kan ook gewoon een andere medewerker zijn die wel zin had om TS te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:19

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

[...]

Bijna kerst.... o<:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Vergeet niet de shop te reviewen, winkels die retouren zomaar aannemen en weer doorsturen naar een andere klant lijkt me zeer onwenselijk en hiervoor kun je op die weg ook anderen waarschuwen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Danny96
Royeboi schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:37:
Vergeet niet de shop te reviewen, winkels die retouren zomaar aannemen en weer doorsturen naar een andere klant lijkt me zeer onwenselijk en hiervoor kun je op die weg ook anderen waarschuwen.
Volgens de webshop hebben ze van dit artikel geen retouren ontvangen en is dit dus niet mogelijk. Dat wil imo zeggen dat het bij hunzelf fout gegaan is, niet veel beter..

Dannybuurmans.nl/

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Danny96 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:00:
[...]

Volgens de webshop hebben ze van dit artikel geen retouren ontvangen en is dit dus niet mogelijk. Dat wil imo zeggen dat het bij hunzelf fout gegaan is, niet veel beter..
Of bij hun leverancier. of bij de vervoerder.

het is gewoon erg lastig om te bepalen waar het mis is gegaan. Maar ze moeten het wel netjes oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny96
loki504 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:00:
[...]

Of bij hun leverancier. of bij de vervoerder.

het is gewoon erg lastig om te bepalen waar het mis is gegaan. Maar ze moeten het wel netjes oplossen.
Inderdaad. Leverancier is ook nog mogelijk, maar bij de vervoerder denk ik van niet omdat de kartonnen envelop nog gesloten was. Gelukkig netjes opgelost uiteindelijk!

Dannybuurmans.nl/

Pagina: 1