Vraag

• MaartjeS11
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-04-2024
Laatst de oude GameCube uit mijn kindertijd weer eens aangesloten. Had er zoveel plezier mee dat ik nu een nieuwe gameconsole aan wil schaffen, want de kwaliteit van de GameCube is natuurlijk niet meer te doen.

Ik speel het liefst Adventure games. Online met vrienden spelen is niet aan de orde. Daarom neig ik naar de Nintendo Switch, ook mede omdat ik nog van vroeger weet dat ik Mario en Pokémon altijd heel leuk vond.

Toch twijfel ik, omdat ik de controller van de Switch er niet heel chill uit vind zien en ik bang ben dat het game-aanbod minder is dan bij PS of Xbox, of voornamelijk gericht op kinderen.

Omdat ik niet echt een diehard gamer ben, vind ik de nieuwste PS of Xbox simpelweg te duur. Vandaar dat PS4 of Xbox One voor mij het alternatief zou zijn.

Heeft iemand advies? :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 17:23
Lastige keuze. De Switch heeft ijzersterke Nintendo exclusives, maar beperkt je verder wel in de gamekeuze. Daarnaast zijn games op de Switch erg duur.

Voordeel van de PS4 en Xbox one zijn ook de goedkope games. Beide een gigantische library met veel games die je tegenwoordig voor een tientje oppikt.

Voordeel van de PS4 zijn de Sony exclusives. Wat mij betreft zitten daar genoeg adventure games tussen.
Voordeel van de Xbox is xbox gamepass. Voor een tientje per maand, wellicht nog wel goedkoper, krijg je een gigantisch game aanbod die wordt aangevuld met nieuwe microsoft exclusives. Ik vind die exclusives (los van Forza (horizon) of Gears) niet veel soeps. Sony heeft PS Now en die is tegenwoordig ook goed gevuld, maar veel topgames zitten daar maar tijdelijk in.

Als je voor een PS4 of Xone gaat, ga dan wel voor de PS4pro of Xbox One X. Sony en Microsoft zullen die consoles nog wel een tijdje ondersteunen met nieuwe cross-gen games. De Xone is niet meer krachtig genoeg om games lekker te draaien. De PS4 is een stuk krachtiger, maar ook daar is de Pro gewoon de betere keuze. Kijk ook eens op marktplaats zou ik zeggen

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 24-12-2020 10:38 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-07 09:59
Als former-gamecube fan kan ik zeggen dat de Switch goed aansluit bij mijn wensen. De Pro controller is wel een must voor mij want ik ben niet super fan van de joy-cons. Maar voor onderweg speelt het prima.

De Switch is een van de eerste Nintendo consoles die sinds jaren weer veel third-party support heeft dus je hebt naast het 'kiddy' aanbod heel veel volwassen titels zoals The Witcher, Doom, Resident Evil etc.
Let wel: deze titels spelen allemaal zoals previous gen. Ze zullen er allemaal minder gelikt uitzien door de beperkte (mobiele) hardware dus dat moet je wel geen probleem vinden. In mijn ogen is het in ieder geval ruim voldoende, maar als ik bijvoorbeeld de Resident Evil 2 Remake speel op de PS4 merk je wel dat het ook nog veel mooier kan.

Toch speel ik een stuk minder op de PS4 omdat je daar echt voor moet gaan 'zitten'. En ik (bijna 30, weinig vrije tijd) pak een stuk sneller de Switch om 'ff' te gamen. Online is de Switch echt ruk in mijn optiek en niet te vergelijken met de rest.

Ben je opzoek naar:
- Portable
- Mario-achtige party games en platformers
- Adventure / puzzel / indies
- Pokemon (ik vond deze persoonlijk tegenvallen op de Switch en speel deze liever op andere Nintendo portables)
-> Switch

Zoek je:
- Highend graphics
- Shooters
- Goede racers
- Super online ervaring
--> Overige consoles

Qua openworld games heb je op de Switch Breath of the Wild wat echt subliem is. PS4/Xbox zetten daar GTA, Read Dead Redemption 2, Spider Man etc. tegenover. The choice is yours.

[ Voor 3% gewijzigd door KirovAir op 24-12-2020 10:42 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
"Voordeel van de PS4 zijn de Sony exclusives." is een dooddoener.

Voordeel van de Xbox zijn de Microsoft exclusives. En welke je meer aanspreken, is een smaakding.

Xbox Live: Springbok NL

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:54
TS speelt graag adventure games. Op de PS heb je gewoon een beter aanbod met exclusives dan op de XBox one in dat genre. Uncharted, God of War, Spiderman, Last of Us, Bloodborne, Ghost of Tsushima, Horizon Zero Dawn. Bij de Xbox kom je qua adventure exclusives niet verder dan Gears of War (misschien, als je dat een adventure game vindt).

Dus als je twijfelt tussen die consoles en je speelt graag adventure games, dan zou de XBox de eerste zijn die afvalt, als je 't mij vraagt. Mario Odyssey op de Switch is heel erg tof, redelijk simpel uit te spelen, maar daarna nog genoeg te doen. Zelda Breath of the Wild moet je ding zijn. Ik had 'm, maar ook weer verkocht omdat 't voor mij niet als een Zelda game voelde. Pokémon Sword/Shield op de Switch heb ik niet gespeeld. Paper Mario is ook een ontzettend leuke game. Soort adventure / RPG-lite. Luigi's Mansion is ook heel leuk.

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
MaartjeS11 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:26:
Laatst de oude GameCube uit mijn kindertijd weer eens aangesloten. Had er zoveel plezier mee dat ik nu een nieuwe gameconsole aan wil schaffen, want de kwaliteit van de GameCube is natuurlijk niet meer te doen.

Ik speel het liefst Adventure games. Online met vrienden spelen is niet aan de orde. Daarom neig ik naar de Nintendo Switch, ook mede omdat ik nog van vroeger weet dat ik Mario en Pokémon altijd heel leuk vond.
De beste tip die ik je kan geven: zoek eens wat concrete games op die je interesseren en zie waar je ze kan spelen. Zorg dat je een shortlist hebt ofzo van games waarvan je weet dat je ze wilt spelen voor je een console koopt.

"Adventure games" is nogal een vaag genre, dat origineel eigenlijk duidde op puzzle games zoals Monkey Island, Myst of Grim Fandango. Maar in de bredere zin... er zijn bijvoorbeeld hopen RPG's op Switch - Xenoblade, de oudere Final Fantasy games, Dragon Quest, Octopath Traveler... Breath of the Wild is voor mij ook een ultieme 'adventure' game, maar iemand anders gaat daar weer eerder Uncharted, een Hollow Knight of een Dark Souls in zien of misschien zelfs een game zoals Astral Chain.

Mario Odyssey is een prachtgame. Pokémon Sword heb ik me goed mee vermaakt maar het is een heel casual game als je niet bezig bent met competitief spelen.
Toch twijfel ik, omdat ik de controller van de Switch er niet heel chill uit vind zien en ik bang ben dat het game-aanbod minder is dan bij PS of Xbox, of voornamelijk gericht op kinderen.
Als de Switch joycons tegenvallen (dat is voor iedereen anders), kan je altijd een pro controller of iets dergelijks halen.

Nintendo first-party games zijn meestal gericht op alle leeftijden, al zijn er uitzonderingen. Maar er zijn ook een hoop third-party games (ondertussen meer dan 4000) op de console. Wat je niet meteen moet verwachten zijn de AAA games met zeer hoge ontwikkelbudgetten en echt grafisch intense games, al zijn er zeker uitzonderingen.

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik sluit me grotendeels bij @KirovAir aan :)

Nintendo exclusives zijn echt fantastisch (Zelda, Mario, Mario vs Rabbids etc), die spellen zijn echt een prima reden om een Switch aan te schaffen. Third party support is er ook eindelijk weer voor Nintendo consoles.
En dat laatste is mooi, maar ik speel die games uiteindelijk toch liever op de PS4 waar alles net wat lekkerder op draait en die daarnaast ook nog een bizar goede line-up aan (exclusive) games heeft :o

Ik zou even een middag gaan Youtuben en kijken welke games je het liefste zou spelen. Met het aanbod op zowel de PS4 als de Switch kan je echt nog jaren je lol op. Als je twijfelt, dan zou ik voor de Switch gaan. Als je volgend jaar Mario en Zelda hebt uitgespeeld, dan kan je hem denk ik nog prima verkopen :) Pro controller voor de Switch is wat mij betreft wel een 'must': in handheld spelen is voor mij niet langer dan een paar uur te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik zou Stadia proberen, kan je zonder al te hoge investeringen eens kijken of je het überhaupt wel gaat gebruiken.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_99
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-05 21:19
Volgens mij is TS precies de klant die Microsoft wil aanspreken met de nieuwe Series S en gamepass. Je zou er zelfs nog gamecube spellen op kunnen emuleren.

[ Voor 22% gewijzigd door Stefan_99 op 25-12-2020 12:58 ]

Pagina: 1