Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Wilfred Stel
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-11 05:40
Al een tijdje in het bezit van een uitgebreid Philips hue pakket.
Echter loop ik in meerdere ruimtes (vooral de hobbykamer die ook dient als doorloop naar de bijkeuken tegen het volgende aan.)
Hier heb ik 6 hue spots hangen. Deze zou ik graag werkend hebben op de dimmer switch en motion sensor.
Dan denk je! geen probleem! klopt ook, is geen probleem. Ze werken beide.
Maar nu wil ik graag dat bij doorloop, de lampen reageren op de motion sensor (wat sowieso werkt)
Echter wanneer ik hier achter mn bureau stap, achter mn pc de halve dag doorbreng, dan valt om de 5minuten (instelling motion sensor) het licht uit.

Mijn vraag luidt dan ook als volgt.
Is er een mogelijkheid om de dimmerswitch voorrang te geven op de motion sensor?

In de standaard Hue app kan ik niets vinden wat hier relevant voor is.
Hoor graag van jullie.

Beste antwoord (via Wilfred Stel op 29-12-2020 00:25)

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11 19:43
In Hue labs (zit gewoon in de standaart Hue app) zit die functie. Zodra de lampen met een switch worden aangezet bediend de motion sensor ze niet eerder dan de lampen weer helemaal uitgeweest zijn. Do not disturb my scene heet die formule.

Alle reacties

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat kan wel met andere software zoals All4Hue of Home-Assistant (wat je moet draaien op een server). Mogelijkheden van de normale Hue app zijn enorm beperkt helaas

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Volgens mij wel mogelijk met de iconnecthue app

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 13:27
Optie is ook nog op "niks doen" te selecteren op je sensor. En alleen met dimmer uit te zetten.
Ik heb mijn schakelaars omgebouwd (met smart button daarachter) en dan werkt het perfect

Jan-Willem

Acties:
  • Beste antwoord

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11 19:43
In Hue labs (zit gewoon in de standaart Hue app) zit die functie. Zodra de lampen met een switch worden aangezet bediend de motion sensor ze niet eerder dan de lampen weer helemaal uitgeweest zijn. Do not disturb my scene heet die formule.

• Vak__113
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-09 13:17
Ik heb iets heel vreemds.

Tot gisteren:
2 motion sensors in de tuin, gekoppeld. Bedienen beiden 2 muur lampen.
En 3 spots die op tijd zijn ingesteld. Geen relatie met de 2 sensors. Alles werkt.
2 dimmer switches in 2 kamers. Bedienen daar alle lampen. Alles werkt.

Vandaag toegevoegd in de trappen:
1 motion sensor + lamp van begane grond naar 1e verdieping. (= een kamer) Werkt.
1 motion sensor + lamp van 1e verdieping naar 2e verdieping. (= een kamer) Werkt.

Alleen, zodra de lampen van vandaag toegevoegd dimmen, gebeurt dit ook bij alle lampen die er gisteren waren. Ze gaan niet helemaal uit nadat de lampen van vandaag uit zijn.
Snap hier geen bal van. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Of moet ik alles vanaf 0 opnieuw instellen?
Pagina: 1