Vraag

• Humbatiki
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-09 14:22
Goede morgen,

Ik heb een Samung 840 EVO SSD van 250GB waar Windows 10 op stond. Ik wilde Windows 10 er opnieuw op installeren, maar heb daar in het keuzemenu op welke partitie ik het wou schrijven eerst alle partities (er waren er 3 aangemaakt, ik gok twee met systeembestanden van de SSD of zo en dan de grootste (hoofd)partitie).
Ik heb die dus alle drie gedeleted in plaats van geformatteerd. Geen goed plan.
Ik kon daar geen partities meer op maken, en ook W10 niet installeren.
SSD in mijn andere pc gestoken en daar zie ik die wel in apparaatbeheer, maar niet in schijfbeheer (disk management).
Al online gezocht en ik probeerde een tip van Reddit om vie CMD naar DiskPart te gaan om de disk te selecteren en te "cleanen", maar ook in DiskPart is de SSD niet zichtbaar.
Ik ben een beetje ten einde raad,

Dank bij voorbaat voor jullie hulp!

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:54
Vreemd dat je de partities wel hebt kunnen verwijderen, maar vervolgens niet aanmaken.

Kun je tijdens de Windows 10 installatie eens een clean commando doen in Diskpart?

Wanneer de Windows 10 setup gestart is, druk je bij het eerste scherm op Shift+F10, daarna in deze volgorde:

diskpart
list disk
select disk *cijfer van je disk*
clean

Ga nu verder met de installatie. Als je maar één grootst mogelijke partitie wilt hebben op die Samsung, dan hoef je geen nieuwe partitie te maken maar kun je alsmaar op volgende klikken. De partitie wordt automatisch gemaakt.

Pentium MMX 200 (95) / Athlon 700 (98SE) / P!!! 1,4GHz (ME) / AthlonXP 1700+ (XP) / Ryzen 5600X (10)

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09 23:55
Tijdens de installatie van Windows 10 behoor je zelf geen partities aan te maken: dat doet Windows 10 zelf tijdens de installatie.
Als je dus de installatie van Windows 10 opstart, doe je niets in het venster waarin de partities worden getoon (hoogstens partities naar behoefte verwijderen) en ga je gewoon verder met de installatie.
Zorg vooraf dat van al je opslagmedia alléén de SSD is aangesloten waarop Windows moet komen, en dat je in de BIOS AHCI aan hebt staan.

• Humbatiki
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-09 14:22
Sorry voor de late reactie, maar het is nog steeds niet opgelost:
PD2JK schreef op donderdag 24 december 2020 @ 07:19:
Vreemd dat je de partities wel hebt kunnen verwijderen, maar vervolgens niet aanmaken.

Kun je tijdens de Windows 10 installatie eens een clean commando doen in Diskpart?

Wanneer de Windows 10 setup gestart is, druk je bij het eerste scherm op Shift+F10, daarna in deze volgorde:

diskpart
list disk
select disk *cijfer van je disk*
clean

Ga nu verder met de installatie. Als je maar één grootst mogelijke partitie wilt hebben op die Samsung, dan hoef je geen nieuwe partitie te maken maar kun je alsmaar op volgende klikken. De partitie wordt automatisch gemaakt.
Dit heb ik geprobeerd, maar als ik diskpart invoer, dan geeft hij de 840EVO niet weer, enkel de USB waar Windows 10 op staat.
Het systeem detecteert de schijf niet. Ik heb er volgens mij enkele "driver partities" van gesleten waardoor die nu echt wel vervelend doet.
Ik heb geen idee hoe ik de schijf kan benaderen, eventueel driver voor installeren of weet ik veel. In de BIOS komt de schijf wel als opstartmedium.
I9k heb ook nog een 850EVO van 1TB liggen en die wordt zonder probleem gedetecteerd: zowel bij de installatie van windows 10, of als ik helm in de andere computer steek.
Als ik de schijf op een andere computer aansluit dan wordt die ook gedetecteerd in apparaatbeheer. Het lijkt me dat de schijf dan toch wel nog te benaderen is?

[Voor 5% gewijzigd door Humbatiki op 28-12-2020 21:10]

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09 23:55
... dan voorzie die SSD op die andere computer eens van een NTFS partitie (ook even snelformatteren). Wellicht wordt hij dan weer normaal herkend op je computer.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee