Mac OS vergelijkingen (Catalina vs Big Sur etc)

Pagina: 1
Acties:

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@PiweD in de voorlopige review van Tweakers over Big Sur schreef je:
De belangrijkste wijziging, en een goede reden om Big Sur 11.0 en niet 10.16 te noemen, hebben we nog niet besproken. Dit is namelijk het besturingssysteem dat op Apples eigen ARM-processors gaat draaien en ongetwijfeld voor die hardware is geoptimaliseerd. Hoe het op die hardware draait, weten we nog niet, want we hebben nog geen ARM-Mac in huis. De eerste Mac met Apples eigen processor moet eind 2020 beschikbaar komen en dan zullen we die vergelijking uiteraard maken.
Komt deze nog en wanneer ongeveer. Hoe presteert Big Sur op M1 vs iNtel en hoe draait het tov Catalina.
Want in: reviews: Apple MacBook Pro M1 - Verhulde revolutie zie ik in de benchmark-paragraaf niet die vergelijking terug (met de intel 2020 variant). Maar misschien heb ik 'm ergens over het hoofd gezien?

[ Voor 23% gewijzigd door CyberMania op 24-12-2020 06:44 ]

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Ik ben bang dat ik je teleur moet stellen, de MacBook Pro is alweer terug en het is me ontschoten om de vergelijking te maken. Over het algemeen voelde MacOS op de M1 MBP responsiever aan dan op een x86-machine. Vooral het starten van software voelde aanmerkelijk sneller aan. Er zijn ook filmpjes te vinden die specifiek op dat gebied de vergelijking maken en ik geloof dat het Linus van LTT was die de vergelijking maakte met de manier waarop apps direct openen op de ipad en die ervaring had ik bij de MBP ook. Hoop dat je hier iets aan hebt!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook