Opslaan Word document in Finder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• izatjee
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-12-2020
Mijn vraag

Hoi!
Ik ben nieuw met het gebruiken van een MacBook. ik vind het opslaan van word bestanden in de juiste map heel lastig. als ik bijvoorbeeld een document op wil slaan, klik ik op 'archief' 'opslaan als'. vervolgens komt er een schermpje waarin ik het dus op kan slaan. hier staan echter alleen mijn recent geopende mappen. het lukt mij ook niet om de documenten direct in finder op te slaan. dit doe ik nu dus met een omweg, eerst naar het bureaublad en dan van het bureaublad naar de juiste map.
het lijkt me dat hier een makkelijkere manier voor is? ik lees erg graag jullie reacties tegenmoet :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik een MacBook Air 2020

Alle reacties

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ik denk dat je teveel gewend bent aan Windows. De Mac omgeving werkt niet op mapjes maar meer als omgevingen per applicatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
In het Opslaan als-scherm kan je op het pijltje klikken en dan krijg je uitgebreidere opties te zien, daar kan je waarschijnlijk al meer mee.

Afbeeldingslocatie: https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/51bd28cce4b092e6df797e7f/1445471430761-N43RTM0R1F99FMB9ZN6X/ke17ZwdGBToddI8pDm48kGkDwaFgEzTqzKW6d-cYrjoUqsxRUqqbr1mOJYKfIPR7LoDQ9mXPOjoJoqy81S2I8N_N4V1vUb5AoIIIbLZhVYxCRW4BPu10St3TBAUQYVKcRXWBGn44vq_IZ8X4VqBtwJobBLbb7lBRZTsj4YtPcH1B6nU6mHTmL_u0RhirtECq/image-asset.png

Het pijltje waar 'Disclosure triangle' bij staat in dit screenshot.

The devil is in the details.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Galinsky schreef op donderdag 24 december 2020 @ 01:52:
Ik denk dat je teveel gewend bent aan Windows. De Mac omgeving werkt niet op mapjes maar meer als omgevingen per applicatie.
Sorry? Het is nog altijd aan de gebruiker waar die z'n bestanden op wil slaan.

Het enige is dat Foto's z'n standaard bibliotheek in de map afbeeldingen zet. Dit is simpel te veranderen door dat bestand te verplaatsen en Foto's op te starten met de Shift ingedrukt (uit m'n hoofd).

Hetzelfde geldt voor Garageband, iMovie en Music. Toch kun je in al die programma's aanpassen waar ze standaard hun bestanden neer moeten zetten.

Het enige waar je mee uit niet kijken is de "map" Recent. Dat is namelijk geen map maar een zoekopdracht. Ik heb wel eens mensen gehad die de map Recent hadden opgeruimd |:( Lang leve onwetendheid.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 11:58
Galinsky schreef op donderdag 24 december 2020 @ 01:52:
Euh ja elke applicatie heeft zijn eigen container met zijn eigen rommel waarmee dus de OS map vrij blijft van puin en niet zoals Windows met bakken aan dlls

Waar je je documenten zet is nog altijd vrije keuze en dat kan echt overal zijn in zoveel mappen zoals je wilt.

Trouwens is je photo bibliotheken ook gewoon een map met een shitload aan mapjes, dat wij het zien als 1 file is meer bedrog.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.