Aankoopadvies t.b.v. Ryzen 5600X

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• FRBE
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-04-2021
Goedenavond,

Ik heb vandaag een Ryzen 5 5600X weten te bemachtigen echter zou ik graag advies willen welke componenten hier het best mee uit de voeten kunnen. De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor gaming.

Ik zat zelf aan het volgende te denken:

- Moederbord:MSI MAG B550 TOMAHAWK
- Geheugen: Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4-3200 Kit (CMK32GX4M2B3200C16)
- Be Quiet! CPU Cooler Dark Rock Pro 4

SSD's en voeding heb ik nog.
Grafische kaart wacht ik tot de RTX-kaarten weer beschikbaar zijn.

Overklokken staat niet echt op de programma.
Is de Be Quiet wel noodzakelijk?
Kunnen er onder de Be Quiet ook eventueel hoog type geheugen in of gaat dat niet passen?
Is het geheugen überhaupt wel in orde?

Alvast bedankt voor informatie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadaia
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 17:19
Het moederbord is prima, ram pak je het best 3600MHz CL16 en van een ander merk dan Corsair. Dat werkt soms niet zo goed met Ryzen.

De koeler is prima maar wel overkill, je zou al afkunnen met een pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition of een pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Het is een goed moederbord, maar je kunt daar rustig op besparen als je toch niet gaat overklokken: pricewatch: ASRock B550M Pro4

Als koeler zou ik een pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Black Edition of pricewatch: be quiet! Pure Rock 2 Zilver doen.

Wat voor kast en voeding (type) heb je?

• FRBE
- Kast: Cooler Master CM 690 III Closed

- Voeding: Cooler Master mpx-7501 - AMAAB

Even nog rondgespeurd en als koeler zou een Scythe Mugen 5 PCGH Edition prima voldoen. Wie weet wat er in de toekomst allemaal gaat gebeuren qua OC.
Daarom denk ik dat het moederbord ook prima voldoet. Nu €165 waarbij er nog een cashback actie op zit €25.

Voor het geheugen kwam ik hier op uiut:

- G.Skill DDR4 Trident-Z 2x16GB 3600Mhz RGB [F4-3600C16D-32GTZNC]

• Galuni
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-09-2024
Als je niet gaat overclocken voldoet de stock cooler die is meegeleverd in principe ook wel. Maar die zal niet zo stil zijn als een aantal andere opties.

Ik ben het met Jadaia eens dat met Ryzen 5000 series je wat sneller ram kan gebruiken. Voor de 3000 series was 3200 toen het fijne gebied wat betreft prijs en performance. G-Skill heeft overigens een fijne site om te zien welke sticks zij getest hebben en aanraden.

• FRBE
Zoals ik hierboven als aangaf ga ik toch voor een wat betere koeler, je weet het nooit.

En ik heb op de site van Skill gekeken en daar gaven ze aan dat dit geheugen ook ontwikkeld is voor de Ryzen 5 serie.

G.Skill DDR4 Trident-Z 2x16GB 3600Mhz RGB [F4-3600C16D-32GTZNC]
Pagina: 1