Keuze tussen 3 behuizingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MvdZijden
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-12-2025
Hallo mede-tweakers,

Ik ben van plan om een nieuwe behuizing te kopen, en heb nu de kans om voor ongeveer dezelfde prijzen deze behuizingen te kopen:

Abkoncore Cronos 750

Deepcool Matrexx 55 Mesh

Zalman R2

Kan iemand mij helpen om de beslissende keuze te maken?

Ik wil voor de duidelijkheid een ATX build met een 240mm AIO koeler. Ook wil ik graag een redelijke airflow.

Ook is een vergelijkbare behuizing voor dezelfde of lagere prijs altijd welkom!

Alvast bedankt! :)

[ Voor 6% gewijzigd door MvdZijden op 23-12-2020 23:13 ]

Beste antwoord (via MvdZijden op 26-12-2020 14:28)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je even naar de kasten kijkt zie je al dat er maar eentje deftige airflow zal kunnen waarmaken en dat is de Deepcool. Beide andere kasten zuigen hun lucht door een sleuf ipv recht van de voorkant. Maar maak je inderdaad geen illusies, topkwaliteit moet je niet verwachten voor dat geld.

Android developer & dürüm-liefhebber

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:27
Het is allemaal erg budget. Welke cpu en videokaart ga je gebruiken?

• MvdZijden
Ik heb al een AMD Ryzen 5 3600 en ben van plan die met een gtx 1060 te combineren en misschien later dan voor een rtx 2060 te gaan. Ik wil niet teveel spenderen aan een kast, en dit zijn volgens mij redelijk goede k andidaten.

• Uszka
Een fatsoenlijk 240 rad ben je rond de€100 voor kwijt. Zou eerder de AIO laten zitten en wat meer aan de behuizing uitgeven.

• cymbalist
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-01-2024
De behuizingen in deze prijsklasse zijn wat minimaal, zoals uszka al aangaf.
ik heb toevallig laatst een pc moeten bouwen voor een console budget en heb een kast moeten kiezen in deze prijsklasse en kwam op de Antec nx210 uit en was verrast wat ze nog voor elkaar hebben gekregen voor 45 euro. Enige nadeel is dat de front panel audio kabel is een paar centimeter te kort om achter het moederbord tray door te kunnen en het metaal is zoals meeste kasten in deze klasse erg dun. verder als je echt niet meer wil uitgeven een aanrader.

[ Voor 0% gewijzigd door cymbalist op 24-12-2020 11:45 . Reden: typ correctie ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je even naar de kasten kijkt zie je al dat er maar eentje deftige airflow zal kunnen waarmaken en dat is de Deepcool. Beide andere kasten zuigen hun lucht door een sleuf ipv recht van de voorkant. Maar maak je inderdaad geen illusies, topkwaliteit moet je niet verwachten voor dat geld.

Android developer & dürüm-liefhebber

• cymbalist
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-01-2024
Ben het met mavamaarten eens over de airflow in jou kasten, het enige waar je rekening mee moet houden is dat zover ik kan vinden die kast zonder fans komt. Dit kan toch nog zorgen dat je meer kwijt bent voor je kast, fans kunnen al snel 5-10 euro voor erg goedkope tot 20-30 euro per stuk/per 2 kosten.

• Galuni
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-01 00:31
Uszka schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:27:
Een fatsoenlijk 240 rad ben je rond de€100 voor kwijt. Zou eerder de AIO laten zitten en wat meer aan de behuizing uitgeven.
Dit is een erg valide punt., Daarnaast doet een goede luchtkoeler niet onder voor een AiO, is snel een stuk goedkoper en heeft op de vaak vervangbare Fan geen slijtende onderdelen. Wat inhoud dat als de bijgeleverde beugels ook in een volgende build op de socket passen, je die makkelijk kan hergebruiken! AiO's hebben de nijging om na een aantal jaar versleten te zijn. Zeker de goedkopere waar een aluminium radiator is gecombineerd met een koperen koelblok wat voor galvanische corrosie zorgt.

Ik ga mee met de bovengenoemde suggestie, ga voor een goedkopere maar minstens zo goede luchtkoeler en steek het verschil in een mooiere kast.

Fatsoenlijke AiO = 100,- of meer
Absolute top Luchtkoeler ongeveer 75,-

• MvdZijden
Beste @Uszka & @Galuni,

Ik zie nu inderdaad dat een luchtkoeler misschien nog niet zo slecht is. Maar juist een reden dat ik een AIO wil is dat je de ram ziet. Deze zie je in de meeste gevallen niet met een luchtkoeler vanwege hun grootte. Ik zou het dus erg waarderen als jullie mij een goede luchtkoeler die redelijk compact is kunnen aanbevelen. Als dit echter niet kan, dan ga ik denk ik voor een Cooler Master Masterliquid ML240L V2 RGB. Dit is volgens mij een redelijk goede AiO voor een niet al te hoge prijs die erg goed is uit de vele reviews die ik heb gelezen. Ik weet niet of jullie nog iets bij die keuze hebben op te merken, maar ik hoor het graag!

Erg bedankt voor de vele reacties!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-01 17:03
Is ietsje pietsje meer uitgeven en een Lian Li 215 kopen een optie voor je? Je kunt dan besparen op de AIO door een Arctic Freezer 2 240 te halen. Ik heb zelf de 280 in een Lian Li Lancool 2 Mesh RGB. Volgens veel reviews een van de beste AIO's op de markt, ondanks de lage prijs. De 240 doet er niet veel voor onder.

pricewatch: Lian Li Lancool 215
pricewatch: Arctic Liquid Freezer II 240

Zo eindig je toch nog op een totaal van €150 zonder concessies te doen. Het enige dat je mist is RGB op de AIO, maar kom op. :p

[ Voor 46% gewijzigd door Negakinu op 24-12-2020 14:39 ]

too old, too cold

• Galuni
@MvdZijden Zelf heb ik een Cryorig H7 Quad Lumi. Ik kan daar mijn Ram sticks daar prima naast zien opgloeien (G-Skill Trident Z). Dus ligt er ook aan wat je voor CPU eronder legt en hoever je gaat overclocken.

Een random Ryzen zonder overclock en je kan de stock cooler gebruiken die wordt meegeleverd. Meeste niet extreem formaat towers met een 120mm fan erop liggen niet snel over het ram geheugen heen. De dubbele towers, daar is het een ander verhaal bij omdat die breder zijn.

Leg anders wat meer uit over de configuratie en wat je ermee wil doen. dan kun je ook meer op maat gemaakte reacties krijgen.

• Uszka
Be quiet Pure Rock 2 of Enermax ETS-50 AXE zijn prima om een Ryzen 3600 te koelen en houden het ram vrij.

• MvdZijden
Op verzoek van @Galuni, mijn configuratie:

PC:
Asus ROG Strix B450-F Gaming
AMD Ryzen 5 3600 (Boxed)
be quiet! Pure Rock 2 Zwart
HyperX Fury RGB 16GB DDR4 3200mhz CL16
Asus ROG Strix GTX 1060 O6G Gaming
Corsair TX550M V2
Kingston A2000 500GB
Seagate Desktop HDD, 1TB
Cooler Master MasterFan MF120 Halo (Aantal hangt van case af)

Peripherals:
AOC C24G1
Corsair M55 RGB Pro
Cooler Master CK530 - Red Switch (Qwerty US)
Steelseries Arctis 3 (2019 Edition)
Cooler Master MP510 (XL)

Met mijn PC wil ik vooral gaan gamen, met wat video-editing erbij. Deze gaat ook voor school gebruikt worden, maar daar hebben we het even niet over. Ik wil ook misschien een klein beetje mijn CPU gaan overklokken, maar niet iets heel geks.

Ik hoop dat dit wat kan helpen in de situatie!

• MvdZijden
Beste @Uszka,

Bedankt! Dit is denk ik dan mijn nieuwe keuze voor koeler, en dit ga ik dan ook gelijk aanpassen.

• Galuni
Die Pure Rock 2 is volgens mij toch een hele nette koeler die ruimte voor een overklok heeft. Of je daarmee het ram goed kan zien weet ik niet. Maar mogelijk kun je met de besparing op een AiO straks wel een prachtige case kopen die nog meer in het oog springt.
Pagina: 1