Op zoek naar nieuwe homecinema set

Pagina: 1
Acties:
  • 670 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps5fan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-07 15:16
[b]Ik zoek een nieuwe set
Icm met lgcx77 en PlayStation 5

[b]Wat is je budget rond€1500

Op dit moment nog in bezit van een oude homecinemaset van Sony van 15 jaar oud🤔
Deze is langzamerhand wel aan vervanging toe

Zelf gekeken op internet maar ik kom er niet uit
Heb wel wat leuks voorbij zien komen van harman kadon met draadloze boxen
Geen idee of dit in de praktijk ook wat is
Ivm Corona zijn de winkels helaas gesloten
En kan ik ook geen ervaring opdoen dus dat schiet ook niet op

Dus iemand een tip voor een complete set dan hoor ik dat graag

Ps waar moet ik nog meer rek mee houden kabels
En dergelijke

Alvast bedankt gr Ps5fan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Waarom is je oude Sony van 15 jaar geleden aan vervanging toe? Want 1500 euro uitgeven aan iets nieuws dat hetzelde doet zou een beetje zonde van het geld zijn.

Welk doel wil je bereiken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met de bovenbuurman. Wat mis je en wat is je doel?

Wat voor speakers wil je hebben? Vloerstaanders, boekenplank formaat, satellietbeelden?

Een alles in 1 home cinema set of een losse receiver met speakers?

Je hebt een moderne OLED en een PS5. HDMI 2.1 is dan wel handig maar er zijn momenteels probleempjes op dit gebied in receivers.

Kortom, te weinig info in je openingspost om zinnig advies te krijgen.

Kijk ter inspiratie eens wat rond hier in CEA. Je kan ontelbare topics hieromtrent vinden. Kom daarna terug met aanvullende info. :)

[ Voor 6% gewijzigd door S1NN3D op 23-12-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps5fan
Hoi alvast bedankt voor de snelle reactie
Is nog een beetje nieuw voor mij dit forum dus van daar
Heb op dit moment Sony 5.1 home cinema
Met van die kleine boxjes formaat cola blikjes
(Sorry ben een leek)
De set zelf klink gewoon niet zo goed meer als voorheen
Was toen de tijd ook vrij goedkoop rond 300€
Het liefst zoek ik een complete set die goed bij de rest past
Mis in de toekomst nog Xbox series of opvolger Vd switch erbij
Hoop dat jullie hier iets mee kunnen alvast bedankt gr Ps5fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wil je hetzelfde formaat speakers? Groter? 7.1, of weer 5.1? Weer een soort set als je nu hebt? Budget?
Heb je zelf al wat uitgezocht? Want nu komt het een beetje over als "Ik wil nieuwe speakers, vertel me wat ik moet kopen" en da's niet echt de bedoeling hier ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps5fan
Zoek een het zelfde kwa formaat mag iets groter
5.1 is me zeer goed bevallen door de jaren heen maar begint nu echt op z’n end te raken
Budget is rond de 1500

Ps snap dat het niet de bedoeling is om zo rond te vragen maar het is voor mij allemaal net chinees al die termen 😬
Zat zelf te denken aan een complete 5.1 set maar wil het liefst ook een beetje toekomst proef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:14
Als je €1500 te besteden hebt, dan zou je je toch echt iets meer moeten verdiepen in wat er zoal te koop is i.p.v. hier een vraag te dumpen met vage doelstellingen.
Er is op internet genoeg te vinden aan reviews e.d., dus neem de tijd om op onderzoek te gaan.

En als het geld niet al te erg in je zakken brandt en je serieus iets goeds wil hebben, dan kan je ook even afwachten tot de Corona toestand wat is gedimd en kan je hier en daar misschien wat beluisteren. Als er tegen die tijd nog fysieke winkels bestaan, waar dat mogelijk is.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Komt wat ongeloofwaardig over allemaal. Als je al een 77" LG OLED CX bezit (of wilt kopen), geloof ik niet dat je helemaal geen kaas gegeten hebt van een beetje home cinema. Dat is een tv van € 4.000. Met wat onderhandelen valt er vast wat aan de prijs te doen, maar dat is alsnog top-end wat de markt zo'n beetje te bieden heeft. Dat koop je niet blind, zoals je dat met een 5.1 set wel wilt gaan doen.

Wat de rest ook zegt. Vraag je zelf af wat je wilt en wat belangrijk is. € 1.500 budget is mooi, maar niet extreem groot voor een 5.1 set. Ik zou wel gaan kijken naar een AV receiver + losse speakers. Dat moet dus een receiver worden met HDMI 2.1 aan boord voor je CX en PS5. Onlangs hadden alle HDMI 2.1 receivers problemen en weet niet of dat al is opgelost.

Speakers moet je niet op de gok kopen, maar gaan luisteren. Wat ik prachtig vind, kan jij niet mooi vinden klinken en andersom. Geluid is erg persoonlijk. Geef je budget door aan een hifizaak en beluister de speakers (vooral de fronts) met muziek. Als ze met muziek het beste klinken dan doen ze dan voor surround ook.

[ Voor 50% gewijzigd door Hulleman op 24-12-2020 13:00 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Ps5fan
Dank voor de vele reacties ik zal me is wat verder gaan verdiepen in een losse reciever

Aan wat voor problemen moet ik denken met de 2.1 HDMI versie
Anders is het namelijk misschien beter om even te wachten
Tv trouwens gekocht ivm ps5
De oude tv kwam uit 2011 een Samsung ued8000 dus ik dacht het is wel weer eens tijd voor een upgrade

Snap dat geluid ook wel persoonlijk is
Maar vind het moeilijk om wat samen te stellen
Zo veel keuze
Daarom toen de tijd een standaard 5.1 setje aangeschaft
Belangrijke voor mij zelf is game en serie/films

Gr Ps5fan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Kijk eens op de site van teufel voor een set, wel zelf een receiver aanschaffen een denon x2600 ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ps5fan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KLKRk3oH46yRx0pPwgQJD2U9WU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDLHVIPxXbWxqZvBruFMsr79.jpg?f=fotoalbum_large

• Ps5fan
Dit is wat er nu staat

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Met zon dijk van tv is het haast zonde om er geen echt goede speakers bij te kopen.
Ik zou zelf met een budget van 1500 een denon x2600 kopen met 2 svs ultra boekenplank speakers.
Dat gaat al beter klinken dan wat voor kant en klare setjes ook, en je kan ze uitbreiden met alle speakers en subwoofers van svs zodat je een echte high end setup krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:12
Ps5fan schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:22:
Is nog een beetje nieuw voor mij dit forum dus van daar
Welkom hier. Bij GoT wordt eigen inzet gevraagd. Vandaar ook de template. Gewoon een vraag dumpen wordt niet door iedereen gewaardeerd (en ik ben daar een van, geef ik eerlijk toe). Ik ben geen crew, maar geef het je toch mee. Door het iets strengere beleid, onderscheid GoT zich van de vele andere fora.

Toch een paar tips:
- lees reviews. Hier op T.net, de talloze andere sites of in tijdschriften.
- wacht tot de winkels weer open zijn en ga luisteren. Receivers klinken allemaal vrijwel hetzelfde, ongeacht wat de recensies schrijven. En elke receiver kan elke reguliere speaker aan. Lees hierover ook de vele reacties van @FeaR. Erg informatief. Maar met speakers is het een ander verhaal. Daar zit wel klank verschil in.
- Kan je niet wachten tot de winkels open zijn (maar kom op: dat is over een paar weken al), gebruik dan de pricewatch en de reviews om te zien wat binnen je budget en eisenpakket valt.

Maar slotadvies: met zo'n televisie, zou ik wel voor een goede geluidsset gaan. Begin eerst met een degelijke receiver en twee front speakers. Dan kan je altijd nog doorsparen en uitbreiden naar surround.Maar 90% van je geluid komt uit je fronts. Nou, vooruit: ook je center (stemmen), maar met twee goede fronts heb je vanzelf een "phantom center" te pakken.

Neem de tijd. En kom terug als je een paar modellen op je shortlist hebt.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb het nog een tijdje de kans willen geven maar dit topic gaat nu toch echt dicht. Ondanks enkele verzoeken om het concreter te maken, blijft het hangen bij kort door de bocht vragen om bij de hand genomen te worden. En dat is niet de insteek op het forum.
Ps5fan schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:39:
Dank voor de vele reacties ik zal me is wat verder gaan verdiepen in een losse reciever
Aan wat voor problemen moet ik denken met de 2.1 HDMI versie
Ook info als dit eenvoudig te vinden hier op Tweakers of met een simpele zoekopdracht in je favoriete zoekmachine.
nieuws: Maker Denon- en Marantz-receivers erkent HDMI-probleem doorgifte 4k12...
nieuws: Yamaha bevestigt 4k120-signaalprobleem bij HDMI 2.1-receivers
Cass Casey schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:23:
[...]

Welkom hier. Bij GoT wordt eigen inzet gevraagd. Vandaar ook de template. Gewoon een vraag dumpen wordt niet door iedereen gewaardeerd (en ik ben daar een van, geef ik eerlijk toe). Ik ben geen crew, maar geef het je toch mee. Door het iets strengere beleid, onderscheid GoT zich van de vele andere fora.

Toch een paar tips:
- lees reviews. Hier op T.net, de talloze andere sites of in tijdschriften.
- wacht tot de winkels weer open zijn en ga luisteren. Receivers klinken allemaal vrijwel hetzelfde, ongeacht wat de recensies schrijven. En elke receiver kan elke reguliere speaker aan. Lees hierover ook de vele reacties van @FeaR. Erg informatief. Maar met speakers is het een ander verhaal. Daar zit wel klank verschil in.
- Kan je niet wachten tot de winkels open zijn (maar kom op: dat is over een paar weken al), gebruik dan de pricewatch en de reviews om te zien wat binnen je budget en eisenpakket valt.

Maar slotadvies: met zo'n televisie, zou ik wel voor een goede geluidsset gaan. Begin eerst met een degelijke receiver en twee front speakers. Dan kan je altijd nog doorsparen en uitbreiden naar surround.Maar 90% van je geluid komt uit je fronts. Nou, vooruit: ook je center (stemmen), maar met twee goede fronts heb je vanzelf een "phantom center" te pakken.

Neem de tijd. En kom terug als je een paar modellen op je shortlist hebt.
Deze post vat het prima samen. Duik er eens in. Krijg voor jezelf helder wat je wil. Zoek daar wat opties bij en als je dan nog vragen hebt, kan er dan prima gericht gediscussieerd worden in een nieuw topic. Je bent dan meer dan welkom om een - concreet - nieuw topic te starten. d:)b
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.