deurklink 90* draaien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:54
Met kleine kinderen wil ik de deurklink een kwartslag draaien.

Er zit geen inbus op de klink zelf. Ik heb de dekplaten losgehaald en kom dit tegen.
Ik dacht het klemmetje los te halen maar dat zit muurvast. Zie ik iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EREoJGr8rmGudCXZuyS2yr64V98=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5m5lkgc56RNE58iyGHvZJREm.jpg?f=user_large

Beste antwoord (via drmadi op 23-12-2020 17:53)

• marc64
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-01-2025
Met een borgring tang is het zo klaar
https://www.toolstation.n...paGkucKqWMuxoCvr0QAvD_BwE

Alle reacties

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-01 11:56
Dat zilverkleurige borgringetje met die twee gaatjes moet je er voorzichtig af zien te halen volgens mij, zonder speciale tang is dat wel een prutswerkje... :X

[ Voor 7% gewijzigd door Vloris op 23-12-2020 17:41 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• marc64
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-01-2025
Met een borgring tang is het zo klaar
https://www.toolstation.n...paGkucKqWMuxoCvr0QAvD_BwE

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021
Inderdaad, borg ring verwijderen. Zonder rang lukt het wel maar is een gepriegel.

Daarna de koperkleurige ring welke eruit zit als een poes er af pakken, klink 90graden draaien, poes er weer op en borg ring.

Deze deur klinkt moet je eigenlijk gewoon zo laten en tijdelijk een andere deurklink er op zetten welke niet vast zit aan het schild.

Of de oortje van de poes er af slijpen, dan kan je hem wel helemaal rond draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door Rick-- op 23-12-2020 17:46 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:28
Puur interesse.. hoezo i.v.m. kleine kinderen ? Ken het wel met honden e.d.

edit (@hieronder): Ben benieuwd hoe snel ze het alsnog door heeft ;)

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 23-12-2020 17:55 ]

• drmadi
De oudste is 2 en zit in de deur-zelf-openen-fase. We leren haar dat dat niet mag maar met de deur naar het washok neem ik minder risico. Vandaar dat ik die even naar boven wil zetten.

Ik ga een borgringtang halen, dank voor de hulp!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-01 10:55
En een schuifje op een hoogte waar het kind nooit bij kan? Hoef je de deurklink niet te slopen.

• jannus66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yj607fP3apZP_igZKpH1VPvpw_0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6qGm1yIYumDLuB68r7MrOgcr.jpg?f=user_large

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-01 13:57
jannus66 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:29:
En een schuifje op een hoogte waar het kind nooit bij kan? Hoef je de deurklink niet te slopen.
Deurklink kan je later zo terug zetten, zonder schade.

Met zo'n ding aan je deur maak je wel schade.

• jannus66
kever678 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:33:
[...]

Deurklink kan je later zo terug zetten, zonder schade.

Met zo'n ding aan je deur maak je wel schade.
Dat is waar, maar als een kind sowieso bij de deurklink kan maakt het volgens mij niet uit of hij 90 graden gedraaid is, dan gaat hij echt wel open...

• kever678
jannus66 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:35:
[...]

Dat is waar, maar als een kind sowieso bij de deurklink kan maakt het volgens mij niet uit of hij 90 graden gedraaid is, dan gaat hij echt wel open...
Mijn ervaring is dat het redelijk goed werkt, op die leeftijd kunnen ze er net bij en kunnen ze 'hangen' aan de klink om de deur open te doen.

Als je hem een slag draait kunnen ze er net niet bij, als ze er net wel bij kunnen dan moeten ze alsnog kracht zetten om te openen.

• drmadi
kever678 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:38:
[...]

Mijn ervaring is dat het redelijk goed werkt, op die leeftijd kunnen ze er net bij en kunnen ze 'hangen' aan de klink om de deur open te doen.

Als je hem een slag draait kunnen ze er net niet bij, als ze er net wel bij kunnen dan moeten ze alsnog kracht zetten om te openen.
Klopt helemaal. Dit draaien is een zeer kleine effort in die paar weken die het kost om aan te leren dat ze die deur niet mag openmaken.

• kever678
drmadi schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:46:
[...]

Klopt helemaal. Dit draaien is een zeer kleine effort in die paar weken die het kost om aan te leren dat ze die deur niet mag openmaken.
Verkijk je er niet op... mijn kinderen trekken alsnog alles los. Als ze ouder zijn is het alleen minder erg gezien het minder gevaarlijk is :P

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
jannus66 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:29:
8)7

Deurklink een jaar draaien en daarna weer terug en je ziet er niks van. Schuifje op de deur en je hebt zes gaten in je deur / kozijn.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
kever678 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:48:
[...]

Verkijk je er niet op... mijn kinderen trekken alsnog alles los. Als ze ouder zijn is het alleen minder erg gezien het minder gevaarlijk is :P
Precies. Op de flessen met wasbenzine en dergelijke staat zelfs met een tekening hoe ze open moeten. Volgens mij kreeg ik die dingen eerder open dan ik kon fietsen. Maar de rest van de symbooltjes waren ook redelijk duidelijk, dus niks aan de hand :+

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier thuis ook eens zoiets gehad met een Duitse Herder die de deuren zelf open maakte en heb de klink toen een tijdje 90o gedraaid gehad. Dat ging precies een dag goed en toen had de hond al in de gaten dat ze d'r werkwijze moest aanpassen.... :)

Het hele 'spel' 180o draaien is niet te adviseren doordat zo'n beest zichzelf dan in de klink kan 'ophangen'.

Oplossing: Een ronde deurknop bevestigen (y) Kleine kinderen (én honden, in mijn geval) hebben niet genoeg kracht in de handjes om zo'n ding te kunnen draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 24-12-2020 11:54 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• jannus66
kabeltjekabel schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:48:
[...]

8)7

Deurklink een jaar draaien en daarna weer terug en je ziet er niks van. Schuifje op de deur en je hebt zes gaten in je deur / kozijn.
Klopt, niet aan gedacht. Je hebt ze ook in verschillende kleuren, dan kun je ze laten zitten, valt minder op...

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:29
Will_M schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:53:
Ik heb hier thuis ook eens zoiets gehad met een Duitse Herder die de deuren zelf open maakte.

Oplossing: Een ronde deurknop bevestigen (y) Kleine kinderen (én honden, in mijn geval) hebben niet genoeg kracht in de handjes om zo'n ding te kunnen draaien.
Hier hetzelfde gehad met een labrador die elke deur open kreeg, dus zowel wegdraaiend of draaiend naar de hond toe. Vooral de voordeur vonden we een probleem. Eerst nog een tijdje de deur op slot gedaan, maar als je het dan eens 5 minuten vergat, was de hond al op wandel.
Hebben toen ook een ronde deurknop geplaatst.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• drmadi
Ik heb een interessante update:

Poging gedaan om de borgring te verwijderen maar zat muur en muurvast. M'n schoonvader zou er wel ff naar kijken. Heb duidelijk de instructie gegeven om er niet te veel tijd aan te spenderen (dit is niet heel belangrijk) maar helaas...

Hij is helemaal losgegaan op die borgring en heeft 'm succesvol gesloopt.. Daarna kwamen we er achter dat de klink in dit mechanisme alleen 180* gedraaid kan worden dus een kwartslag omhoog is niet eens mogelijk.

Nu alles terug geplaatst maar zonder borgring zit er wat speling in de klink. Ik ga maar eens op zoek naar een superspecifieke borgring om alles te herstellen.

Nu enorm spijt dat ik dit ooit begonnen ben en al helemaal spijt dat ik mn schoonvader heb laten 'kijken'

Man man man

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:28
Als je de fabrikant/importeur weet zou je een mailtje kunnen sturen voor zo'n ring.

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ik zou de (gebroken) ring of het complete schild met kruk meenemen naar een automaterialenzaak. Daar hebben ze tig verschillende borgringen. Grote kans dat ze er eentje hebben liggen die gewoon past...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:55

Santford

FP PowerMod
Wat is de diameter van de ring?

Heb je iets aan een set segeerringen als deze:
https://www.toolstation.n...ingen-in-uitwendig/p92179
Pagina: 1