Ik zoek een m-atx kast met een vreemde indeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob v Delden
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12-2024
Hey mensen,

Ik ben op zoek naar een compacte m-atx kast die een indeling zoals bij de Jonsbo UMX3 gesuggereerd wordt, ondersteunt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2OHV2yDK1erxtzb5T9k6nDqlq8=/i/2000871082.jpeg

Dus om de gewenste indeling in woorden over te brengen: Van onder tot boven gevuld met een m-atx bord (atx zal dus niet passen), De voeding rechtsboven en de gpu onder de voeding door.

De redenen dat ik die Jonsbo niet wil is dat de poot niet verwijderbaar is, er te weinig mesh/luchtinlaten is/zijn, er kan geen draaghendel op en ik vind hem wat te duur. Ook is in de afbeelding te zien dat er onder en boven het m-atx mobo nog best wat ruimte is, van mij mag het ding ook wel wat lager. (ja ik ben picky)

Suggesties van alle kasten zijn welkom, mits ze aan wat meer van bovenstaande wensen voldoen dan de Jonsbo. Dus ook een suggestie die aan 2 of 3 van de wensen voldoet is prima. De UMX3 staat hier slechts als illustratie van de door mij gewenste indeling. Alleen bijvoorbeeld de CM q500l voldoet weer niet want dat is ook voor atx, dus dan is het compacte een beetje weg.

Als er een bepaalde filterset te verzinnen is waardoor deze indeling naar boven komt hoor ik het graag!
En als er niks anders met deze indeling te vinden is hoor ik het wel.

Groet, Jacobus

[ Voor 6% gewijzigd door Jacob v Delden op 23-12-2020 17:35 ]

Arctic en Scythe > de rest lmao

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 23:43
waarom wil je graag die indeling, vanwege de compactheid? Er zijn ook kasten met een standaard indeling (psu achterin) die kleiner zijn dan de Jonsbo https://tweakers.net/behu...biccny7SW4m_WTnAhy72GdV1f

En deze is nog 2 cm lager maar daar past max 28cm gpu in pricewatch: Raijintek Styx Window Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob v Delden
De logica achter deze indeling is dat, omdat een m-atx bord 244 bij 244 mm is en de meeste gpu's langer zijn, een kast waar je een beetje gpu in kwijt kan dus ook wat langer moet zijn dan 244. Bijvoorbeeld 300. In het gat dat dan boven de gpu ontstaat zou je de psu kwijt kunnen, maar dat doen veel kasten niet. In plaats daarvan doen ze hem op de traditionele locatie linksonderin, maar dat zorgt ervoor dat voor dat de kast hoger moet worden, alleen om de psu daar te doen. Als je de psu rechtsbovenin doet kan de kast minder hoog zijn (hij moet wel wat langer, maar dat moest sws al vanwege de gpu)...

Maar dank voor de suggesties haha

M'n gpu is 279mm dus moet net passen in deze raijintek, maar ik wil wel graag upgradability dus ~310mm gpu lengte zou niet verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:39
Waarom mATX en geen Mini-ITX? Want dan zou https://tweakers.net/behu...150_p1028612/vergelijken/ een mogelijkheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob v Delden
Jaa begrijpelijke vraag, alleen ik probeer een compromis te vinden tussen upgradability en compacte form factor. En vooral of ik het ram later wil upgraden is nog even de vraag voor me en dan red ik het niet echt met 2 slots. En ik vind het chill om extra uitbreidingskaarten te kunnen plaatsen als dat later nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat voor uitbreidingskaarten bedoel je? En waarom zijn 2 RAM sloten op mini itx niet genoeg? Je kan dan gewoon 2x8 of 2x16 plaatsen.

Maar goed ik weet niet wat voor software of virtuele machines je wil gaan draaien, dus misschien is het handig om even al je wensen in een lijstje te zetten :) dan kunnen we makkelijker meedenken met een geschikte behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob v Delden
Met itx heb je inderdaad ook dual channel, maar ik heb nu 16gb en als ik dat dan later weer wil upgraden dat ik die originele reepjes dan moet verkopen i.p.v dat ik er wat bij kan prikken. V.w.b. uitbreidingskaarten: ik gooi er nu alleen een netwerkkaart in omdat m'n mobo geen ingebouwde wifi heeft. Dat is het eigenlijk, geen ingewikkelde dingen. Ik accepteer dat ik met m-atx niet het kleinste ding kan bouwen wat er is. Ohja, en ik heb geen sfx psu want ik heb m'n spullen 2e hands gekocht en daar was niet genoeg aanbod van.

Achteraf had ik beter het small form factor idee wat eerder kunnen bedenken, maarja acheraf kijk je een koe ... .

Ik wil best een lijstje maken maar van wat voor punten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Probleem met behuizingen zoals jij wilt is de koeling. De enige die het wat dat betreft een beetje redelijk deed is pricewatch: BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart maar helaas niet meer verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob v Delden
Ja soms zijn die niche kasten iets te designer-achtig, met allemaal plakken metaal en glas i.p.v. mesh etc., w.o. ook de jonsbo.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
Zelf heb ik de Fractal Design Focus G mini.
pricewatch: Fractal Design Focus G Mini

Lijkt in vele opzichten op jouw opstelling op de voeding en schijven na.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxOgt4eopTHTErRbK527kECLVFQ=/i/2001542857.jpeg

[ Voor 15% gewijzigd door Wylana op 24-12-2020 08:25 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 23:43
Jacob v Delden schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:04:
De logica achter deze indeling is dat, omdat een m-atx bord 244 bij 244 mm is en de meeste gpu's langer zijn, een kast waar je een beetje gpu in kwijt kan dus ook wat langer moet zijn dan 244. Bijvoorbeeld 300. In het gat dat dan boven de gpu ontstaat zou je de psu kwijt kunnen, maar dat doen veel kasten niet. In plaats daarvan doen ze hem op de traditionele locatie linksonderin, maar dat zorgt ervoor dat voor dat de kast hoger moet worden, alleen om de psu daar te doen. Als je de psu rechtsbovenin doet kan de kast minder hoog zijn (hij moet wel wat langer, maar dat moest sws al vanwege de gpu)...

Maar dank voor de suggesties haha

M'n gpu is 279mm dus moet net passen in deze raijintek, maar ik wil wel graag upgradability dus ~310mm gpu lengte zou niet verkeerd zijn.
Dus je bent op zoek naar een lage en / of compacte mATX kast, daar kan je gewoon op zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
Zoek eens op Metalfish S5.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uw-WDSBSf5dxCkL7Co-tIiDEiKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6vjL7bqPPnQfedtXVrK60jE.jpg?f=fotoalbum_large

• Jacob v Delden
Dank je! Dit lijkt op iets wat ik wil.

En de rest ook bedankt

• Jacob v Delden
Mocht iemand dit draadje lezen en er nog een andere kast die qua indeling lijkt op deze metalfish, aarzel niet om die erbij te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Was net wat aan het bestellen bij Ali en kwam de Monteur Master C26 Sonic Wave tegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJb8W0EGcq1b72bb_hjx3UIJZbg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vDNWFsc5kdsn1IeIZs8N4jTr.jpg?f=user_large

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

• Jacob v Delden
Haha ik zoek iets voor m-atx!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:19
Een kast met de voeding (SFX) ernaast. Is dat een optie? Ik vind zelf de gloednieuwe pricewatch: Lian Li PC-O11 Dynamic Mini (Zwart) een mooie kast. Kun je hele vette builds mee maken
Pagina: 1