Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreetjuh71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 11:06
Hallo mede tweakers,

Ik zit met het volgende, ik heb van de week via V&A een veiling gewonnen.
Op zich niets bijzonders ik was er nl wel blij mee uiteraard, zij het niet dat de verkoper nu niets meer van zich laat horen.

Nadat ik de veiling gewonnen had kreeg ik standaard via Tweakers de notificatie dat ik via een link direct contact kon opnemen met de verkoper. Dit heb ik nu een aantal keer gedaan en de verkoper gevraagd hoe nu verder af te handelen wat betaling etc betreft.
Vreemde aan deze kwestie is dat nadat ik de veiling had gewonnen, veranderde de status van het gewonnen object in "verkocht ". Nu weet eerlijk gezegd niet of de verkoper dat zelf heeft gedaan of dat het automatisch via V&A gebeurt nadat je een veiling hebt gewonnen. Nu ben ik daarom erg aan het twijfelen of de verkoper het gewonnen item al aan iemand anders heeft verkocht wat uiteraard mogelijk is. Wel vind ik het daarom wel erg vreemd en best wel ongepast dat hij mij dat nu nog steeds niet heeft laten weten laat staan dat hij er uberhaupt niet op reageert.

Natuurlijk is er de kans dat iemand het momenteel en juist in de huidige situatie het gewoon druk heeft (of juist niet) en daarom niet in de gelegenheid is om te reageren.

Vandaar dat ik hoop dat iemand me daarin zou kunnen helpen of me kan adviseren in hoe verder af te handelen of me gerust kan stellen dat er niks aan de hand is heb nl nog niets van geld overgemaakt oid, maar jammer is het wel want ik was er juist wel op zoek naar.

Ik hoop snel op reacties :)

Gegroet allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

VAO -> VAF

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

V&A Veilingen zijn niet bindend. Dus kan de verkoper inderdaad het gewoon aan iemand anders verkopen. Dat de verkoper geen reactie geeft is uiteraard niet netjes, maar daar valt weinig aan te doen aangezien je geen V&A review mag achterlaten als er geen deal is geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dreetjuh71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 11:06
Hoi, bedankt voor je reactie. Maar wat heb ik gewonnen dan? Gebakken lucht? Waar dient het hele hele feedback systeem dan voor als men niet eens de moeite wilt nemen of de beleefdheid hebben om eventuele hetzij misvattingen of miscommunicaties toe te lichten.
Ik doe het liefst zaken of koop (en verkoop) regelmatig spullen via V&A ,en kijk en koop en besluit mede door de feedback van personen . Door dit soort "Marktplaats"achtige praktijken verpest het het veilig koopgevoel gewoonweg voor mij. Het lijkt mij gewoon het beste dat er in het biedsysteem dat als je eenmaal gewonnen hebt er direct een soort van beveiligde transactie plaats zal vinden en daarna de" deal sealen ". Just my thoughts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
dreetjuh71 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:34:

Vandaar dat ik hoop dat iemand me daarin zou kunnen helpen of me kan adviseren in hoe verder af te handelen of me gerust kan stellen dat er niks aan de hand is heb nl nog niets van geld overgemaakt oid, maar jammer is het wel want ik was er juist wel op zoek naar.
Er is toch ook niks aan de hand? Je bent niet opgelicht, of zo? Je hebt alleen (misschien) een koopje gemist.

't Gebeurt wel, dat voor een veiling (bijv. door kerst en/of vakantie) weinig interesse is, zodat ie op een belachelijk laag bedrag eindigt. Dan kan ik me voorstellen, dat de verkoper 't item niet aan die prijs wil verkopen. Dat hoeft hij dan ook niet, want veilingen hier op Tweakers zijn niet bindend.
Communicatie is alles, dus 't zou uiteraard netjes zijn, dat even te laten weten...
Maar misschien is er wel een goede reden, dat hij mogelijk even iets anders aan z'n hoofd heeft, bijvoorbeeld.

Je mag hiervoor geen review achterlaten, dat kan pas na een overeenkomst, en die is er niet, want de verkoper is niet akkoord gegaan met je bod.

Overigens gebeurt het op 'Verkocht' zetten na afloop van een veiling volgens mij automatisch. Maar dat weet ik niet zeker, heb nooit iets via een veiling verkocht.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:32

Detmer

Professioneel prutser

Marly schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:56:
[...]

Overigens gebeurt het op 'Verkocht' zetten na afloop van een veiling volgens mij automatisch. Maar dat weet ik niet zeker, heb nooit iets via een veiling verkocht.
Dat gaat inderdaad automatisch

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:30
Het zal een geval te laag bod om realistisch te overwegen kunnen zijn . Was wel zo netjes geweest dan om je op de hoogte te brengen daarvan maar wellicht druk of geen zin in gedonder achteraf en daarom maar gewoon op verkocht gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door Bartosy op 24-12-2020 00:14 ]

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 00:42
Op eBay gaat het dan toch een stuk fatsoenlijker met veilingen.
Dat op Tweakers veilingen niet bindend zijn is gewoon kopersbedrog.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Marly schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:56:
[...]

Er is toch ook niks aan de hand? Je bent niet opgelicht, of zo? Je hebt alleen (misschien) een koopje gemist.
Zijn punt is als ik het goed begrijp dat veilingen nutteloos zijn als ze niet bindend zijn.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
JukeboxBill schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:23:
Op eBay gaat het dan toch een stuk fatsoenlijker met veilingen.
Dat op Tweakers veilingen niet bindend zijn is gewoon kopersbedrog.
Hoezo is dit bedrog? Je weet toch gewoon van te voren onder welke voorwaarden je een bod plaatst?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@Compizfox
Dat is ook wel zo, daarom heb ik hier ook nooit iets via een veiling verkocht. Wél soms op een veiling geboden, vaak succesvol, soms ook niet. Geen probleem van gemaakt, door naar de volgende :)

Ik doelde op het feit, dat TS in zijn tweede post schreef, dat dit het "veilig koopgevoel" voor hem "verpest". Er is natuurlijk niets onveilig aan, je betaalt immers ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 00:42
Xander schreef op donderdag 24 december 2020 @ 00:30:
[...]

Hoezo is dit bedrog? Je weet toch gewoon van te voren onder welke voorwaarden je een bod plaatst?
Bedrog is wat sterk uitgedrukt, maar het feit dat veilingen op Tweakers niet bindend zijn is wel vreemd. Op eBay is dat gewoon beter geregeld.
Als de verkoper een bepaald minimum bedrag wil hebben, dan wordt dat op eBay van te voren vastgelegd en niet achteraf na de veiling door te weigeren het product te verkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door JukeboxBill op 24-12-2020 00:39 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:35
Soms heb je geluk dat je zo iets kunt kopen voor een laag bedrag. Meestal niet, ook goed toch?
Zelf een paar keer geprobeerd, maar meestal weinig animo (wellicht een gevolg van de vrijblijvendheid), dan proberen we het gewoon nog een keer of het gaat er voor een vast bedrag op.
Het op verkocht zetten gaat automatisch overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Je gebruikt letterlijk de term "kopersbedrog".
maar over het feit dat veilingen op Tweakers niet bindend zijn. Op eBay is dat gewoon beter geregeld.
Het is anders geregeld. Of dat beter is daar zullen de meningen over verschillen.

Je weet voordat je biedt dat een veiling hier niet bindend is, dat het product verkocht kan worden voordat de veiling is afgelopen, dat een verkoper kan besluiten om niet aan de hoogste bieder te verkopen maar aan degene met de hoogste waardering of die toevallig in de buurt woont etc...

Het heeft ook voordelen zo, zeker voor de verkoper. Maar ook voor de koper die zomaar kan bieden zonder ergens aan vast te zitten, of die kan proberen om al voor het einde van de veiling tot een deal te komen.

Als dit je niet bevalt dan kun je natuurlijk prima besluiten om niet mee te bieden. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:41
gewoon verplicht een minimum bedrag invoeren wat je er sowieso voor wil hebben krijg je dit gezeik ook niet

[ Voor 18% gewijzigd door bie100 op 24-12-2020 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

bie100 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 07:44:
gewoon verplicht een minimum bedrag invoeren wat je er sowieso voor wil hebben krijg je dit gezeik ook niet
En dit gewoon bindend maken, nu heb je ook dat mensen gewoon voor de lol bieden en vervolgens afzien. Door dit bindend te maken denken mensen wel 2 keer na.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Bensimpel schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:01:
[...]

En dit gewoon bindend maken, nu heb je ook dat mensen gewoon voor de lol bieden en vervolgens afzien. Door dit bindend te maken denken mensen wel 2 keer na.
Hoe? KYC beleid invoeren?
Bij aanmelding op Tweakers eerst je legitimatie bewijs en bank rekening e-mailen? Een ban als je niet koopt waar je op bied? Automatische machtiging voor je bankrekening?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:16

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Bensimpel schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:01:
[...]

En wie moet dit afdwingen dan?

Si vis pacem, para bellum

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan natuurlijk een automatische 1-ster door een bot laten zetten als je niet je eigen bod opvolgt.
Mensen die vaker op V&A willen handelen denken dan wel twee keer na.
Zeg ik niet perse dat je biedingen bindend maken moet, hoor, maar bovenstaande zou een oplossing kunnen zijn om het 'bindend' te maken.

Zelf vind ik veilingen niets, overigens. Hier niet en op marktplaats niet.
Ik doe er ook zelden aan mee en stuur meestal gewoon een bericht naar de verkoper met een bod.
Dan is het aan de verkoper om mijn bod te nemen of de veiling af te wachten.

Mogelijk dat zoiets bij de TS ook gebeurd is.
Al is het niet echt netjes van de verkoper om niets te laten horen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 13:26

Neomess

neomess.nl

Heb ongebeer hetzelfde gehad, bij mij was alleen het verschil dat de verkoper een belachelijk hoog verzend bedrag ging hanteren om mijn, in zijn ogen te lage, bod goed te maken.

Echter kon ik wel een waardering kon geven aan de verkoper.

Het zou wel goed zijn om iets aan te passen zodat het niet marktplaats achterna gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Neomess op 24-12-2020 10:01 ]

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 13:58
Wat is deze discussie, bod bindend maken? Dat zou wat wezen, iemand zet een dikke pc op V&A met een bod en iemand biedt 10 euro terwijl dat ding 1000+ waard is en dan moet de verkoper het maar slikken want "bod is bindend".

De fuck mensen, denk eens even na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:19
Joeri.Bijlsma schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:00:
Wat is deze discussie, bod bindend maken? Dat zou wat wezen, iemand zet een dikke pc op V&A met een bod en iemand biedt 10 euro terwijl dat ding 1000+ waard is en dan moet de verkoper het maar slikken want "bod is bindend".

De fuck mensen, denk eens even na.
Daarom ook een minimum bedrag kunnen opgeven zodat dit niet mogelijk is. (Zoals al 5x gezegt)

Cloud ☁️

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Deze discussie is al 73x gevoerd: biedingen op een veiling zijn indicatief en niet bindend. Er is dus geen verplichting voor zowel koper als verkoper om een overeenkomst aan te gaan. Dat zoiets niet netjes is, is een ander verhaal. Maar Tweakers kan niemand dwingen om iets te kopen. In de meeste gevallen loopt een veilig gewoon netjes, maar helaas gaat het soms fout. That's life.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.