Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvanbrummele
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
Mijn vraag

Ik heb een domeinnaam (.nl) geregistreerd bij one.com maar ik wil die verkopen. Daarvoor moet ik de website kunnen bewerken. Hoe kan ik op mijn website zetten dat de domeinnaam te koop is zonder dat ik daarvoor hoef te betalen? Via Weebly, Jimdo etc. moet ik allemaal betalen als ik een website aan een domein wil koppelen dat ik al bezit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Een domeinnaam en hosting zijn twee losse diensten.
De dienst domeinnaam zorgt er alleen voor dat deze op je naam staat (en vaak is DNS inbegrepen zodat je het 'ergens' naar kunt laten verwijzen).
Dat 'ergens' kan een dienst zijn die je bij een hostingbedrijf afneemt, daar huur je ruimte om je website te plaatsen.
In principe bestaat gratis niet, maar er bestaan wel low-cost oplossingen zoals Netlify. Als je thuis een NAS hebt staan met vast IP zou je het ook daar op kunnen hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:06
Je kan gewoon in het DNS verwijzen naar je gratis website. Hangt ervan af wat je precies gekocht hebt. Anders biedt zoneedit nog gratis DNS aan, maar dan moet je wel je nameservers van je domein kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:00

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je in plaats van DNS-redirection ook een normale URL-redirection? Dan kan je bij een gratis hosting een webpagina met je advertentie aanmaken.

het is niet de beste oplossing omdat je naar een andere site + url verwijst, maar zoveel moeite hoef je ook niet te steken in enkel een domein. Het is te vergelijken met een leeg lapje grond wat je verkoopt, waar je enkel een 'te koop' in de grond prikt.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als niemand de .nl bezoekt heeft het ook geen zin om hem te koop te zetten.
Kan je een domeinnaammakelaar inschakelen?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar