Upgrade intern geheugen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• schubkwartje
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-07-2021
Ik zoek een?
Op dit moment heb ik 8GB intern geheugen. Er wordt continu zo'n 4 a 5 GB ingebruik genomen. Als ik Photoshop dan wil starten merk ik dat het trager wordt. Aan mn CPU (intel I5 Qua) ligt het niet, dit zit rond de 20 a 30%. Ik wil dus een uitbreiding in RAM-geheugen doen.

Wat is je budget?
50 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur, op dit moment zit er kingston 2x4GB in en er is nog plaats voor 2 extra geheugens. Op onderstaande foto's staan de gegevens van het huidige interne geheugen. Ik weet niet of ik er wat bij kan prikken of dat ik geheel nieuw geheugen moet kopen.
Ik heb geen ervaring met Mushkin of corsair.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0z8_u0_ohH43uJTFOQyteFO5CQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4MKmcy8wyKg7NtKdP0pHr6F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNYjQeYlosjdujh5XbsR83flSWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XorWUAGK2NJqksZ7aO0mzAh.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@schubkwartje Kijk voor hetzelfde setje als er nu in zit

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G
Deze zitten er waarschijnlijk in nu.

bij te kopen
pricewatch: Kingston HyperX Fury blu HX313C9FK2/8

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR13N9S8HK2/8
pricewatch: Kingston KVR13N9S8K2/8

[ Voor 98% gewijzigd door Hackus op 23-12-2020 12:59 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• schubkwartje
@Hackus Dank voor je reactie!

Dus als ik onderstaande geheugen koop en in mijn moederbord plaats, moet het werken?

Dit is de eerste upgrade die ikzelf wil gaan uitvoeren, dus wil niet voor verassingen komen te staan.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

schubkwartje schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:56:
@Hackus Dank voor je reactie!

Dus als ik onderstaande geheugen koop en in mijn moederbord plaats, moet het werken?

Dit is de eerste upgrade die ikzelf wil gaan uitvoeren, dus wil niet voor verassingen komen te staan.
Trek de ram er uit die er nu in zit, dan kun je zelf kijken ;)
(zonder dat de pc aan de stroom zit)

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 23-12-2020 14:00 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• schubkwartje
@hackus

Ik weet dat er inderdaad andere geheugen in zit als de hyperX (Hieronder in de PriceWatch, die ik wil kopen).

Maar mijn vraag is, werkt dit zonder problemen samen? Of moet ik precies dezelfde geheugen kopen en bijplaatsen?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

schubkwartje schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:22:
@hackus

Ik weet dat er inderdaad andere geheugen in zit als de hyperX (Hieronder in de PriceWatch, die ik wil kopen).

Maar mijn vraag is, werkt dit zonder problemen samen? Of moet ik precies dezelfde geheugen kopen en bijplaatsen?

zelfde is aan te raden, anders zelfde Volt, Cas latency en snelheid.

Pagina: 1