Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicHenk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 16:14
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek nog een SSD, want mijn huidige Samsung 850 Evo 265GB (Sata) heeft naast W10 nog maar zo'n 125gb over - en sommige games (RDR2/Witcher 3) wil je toch graag op een SSD hebben.

Maar nu blijken er nieuwe M2 SSDs te zijn en ik wil graag even weten of dat een goeie optie is icm mijn mobo. En als je dan een specifieke suggestie hebt is dat helemaal mooi (tussen de 500gb en 1TB).

Wat is je budget?
Ik hoef niet de duurste, maar max +/- 100 euro zou mooi zijn. Zie het als een richtlijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het naar behoren werkt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord is een Asrock B450M Pro4, ook even een foto toegevoegd van de huidige 'ruimte'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLWyIYhHm0W2Bo_2-Rx7m2GY_jY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8OeLmcS3q5Qu9ynuTmPwVzJt.jpg?f=fotoalbum_large

Alle hulp is welkom :)

[ Voor 0% gewijzigd door EpicHenk op 23-12-2020 11:51 . Reden: typo ]

Beste antwoord (via EpicHenk op 23-12-2020 13:47)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@EpicHenk nog net onder de E100,- pricewatch: Crucial P2 1TB

1TB is wel aan te raden in NVMe tegenwoordig.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

M.2 heb je in 2 smaken, SATA en NVME. Als je voor SATA gaat, maakt het geen klap uit of je dan de standaard SATAformfactor pakt, of een M.2 drive.
Een NVME disk is vele malen sneller, en als ik het zo zie is het slot dat je daar vrij hebt geschikt voor een NVME disk, dus zou ik die pakken, het is vlotter dan SATA.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@EpicHenk nog net onder de E100,- pricewatch: Crucial P2 1TB

1TB is wel aan te raden in NVMe tegenwoordig.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicHenk
@Hackus Bedankt voor de tip! Zou de https://tweakers.net/pric.../samsung-970-evo-1tb.html voor die 30 euro veel meerwaarde zijn? Ook omdat ik al een Samsung Evo heb.

[ Voor 0% gewijzigd door EpicHenk op 23-12-2020 13:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

EpicHenk schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:23:
@Hackus Bedankt voor de tip! Zou de https://tweakers.net/pric.../samsung-970-evo-1tb.html voor die 30 euro veel meerwaarde zijn? Ook omdat ik al een Samsung Evo heb.
Die is de meerprijs niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBaldEagle
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-04 21:11
Ik heb exact hetzelfde moederbord. Hierop heb je 2 M.2 aansluitingen, een SATA en een NVME aansluiting.
Deze zijn niet uitwisselbaar. Een M.2 Sata SDD zal dus niet werken op een M.2. NVME aansluiting en omgekeerd. Het overgrote deel van alle M.2. SSD's zijn overigens NVME SSD's.

Op de poort die op je foto te zien is kun je een NVME SSD aansluiten.

Merk maakt niet zoveel uit, merendeel is in de praktijk vrijwel even snel, en duurzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

EpicHenk schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:23:
Wat denk je erdoor te bereiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EpicHenk
Hij is iets sneller, maar uit de reacties begrijp ik dat het weinig uitmaakt.

Ik ga voor je eerste suggestie: bedankt!
Pagina: 1