En weg
[ Voor 101% gewijzigd door pall66 op 10-08-2023 12:46 ]
[ Voor 101% gewijzigd door pall66 op 10-08-2023 12:46 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
[ Voor 96% gewijzigd door pall66 op 10-08-2023 12:47 ]
[ Voor 95% gewijzigd door pall66 op 10-08-2023 12:47 ]
[ Voor 90% gewijzigd door pall66 op 10-08-2023 12:48 ]
Ik heb een soortgelijk probleem als de TS, ik breek daarom even in bij dit topic.Indien je transactie na 2 weken (dacht ik? niet 100% zeker) nog steeds niet opgepikt en verwerkt is, wordt ze uit de mempool gegooid en zijn je coins weer beschikbaar in de wallet.
Tja, kijk eens op mempool.space en op blockstream.info naar je transactiehash (dat is dus NIET je bticoinadres, maar de lange string die staat voor het blokje details. Daar moet je op klikken en dan zie je 'kosten' ofwel hoeveel sat/vB. Vervolgens zie je in mempool.space welke transacties vermoedelijk afgehandeld worden (op moment van schrijven transacties boven de 90 sat/vByte). Het kan soms best een tijd duren voordat transacties die lager ingeschoten zijn, bijvoorbeeld op 20 sat/vB, meegenomen worden door de miners. Nu duurt dat tussen een half uur en 200 blokken. Nou.. dat betekent dus dat het wel even duurt. Maar er komt vast weer een moment dat het rustiger is, dus je transactie doorkomt. Na ong. 2 weken wordt je transactie uit de mempool gegooid en moet je hem opnieuw aanbieden. Mijn sport is transacties tegen zo laag mogelijke kosten uit te voeren. Dat vraagt om wat geduld op dit momentCpt.Iglo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:16:
[...]
Ik heb een soortgelijk probleem als de TS, ik breek daarom even in bij dit topic.
Kan iemand bovenstaande bevestigen?
Ik heb een tijdje geleden voor een klein bedrag BTC en ETH gekocht. Gekocht via Litebit en twee dagen geleden verzonden naar mijn Ledger Nano S Wallet. De ETH kwam vrijwel direct aan, maar de BTC is tot op heden niet ontvangen. Wanneer ik het adres van de BTC wallet of de transaction id op verschillende blockchain explorers invoer, dan zie ik ook verschillende statussen. Bij de één krijg ik de melding dat hij niet gevonden kan worden en bij de ander staat dat hij nog niet bevestigd zou zijn. Bij deze laatste kwam ik erachter dat mijn kleine hoeveelheid samen met een heel grote order in één block zit. Met een fee die 4-6 keer zo laag is als de gemiddelde fee. Ik heb bij de transactie vanuit mijn Litebit wallet echter gewoon de standaard fee gedaan, mijn ervaring is dat dit dan eigenlijk altijd binnen een half uur wel verwerkt wordt. Wat me deze keer alleen wel opviel was dat het lang duurde voordat de transactie door Litebit verwerkt was. Kan iemand mij adviseren over wat ik het beste kan doen?
[ Voor 15% gewijzigd door Cpt.Iglo op 25-02-2021 15:45 ]
Het kan soms zijn dat blockstream hem even niet meer ziet en een andere blockexplorer zoals blockchain.com wel.Cpt.Iglo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:42:
Dank voor je reactie. Ik heb de check op mempool.space gedaan, en het blijkt dat de fee maar 3,0 sat/vB is? Naar aanleiding van jouw verhaal lijkt me dit extreem weinig. Hij is ook nog niet bevestigd. Dit zou het dus al wat kunnen verklaren. Wel vreemd, want ik heb niets veranderd aan deze instellingen.
Voor wat betreft die twee weken; wat bedoel je precies met opnieuw aanbieden? Wordt het automatisch weer terug gestuurd naar de oorspronkelijke wallet en kan ik het dan weer proberen?
Edit: Als ik nu opnieuw zoek met blockstream of mempool krijg ik de melding dat de transactie niet bestaat.Twee minuten geleden werkte dit in ieder geval bij Mempool nog wel..
[ Voor 11% gewijzigd door Cpt.Iglo op 25-02-2021 18:23 ]
Ha, nou eh.. lastig als ik de transacties niet zie (nou niet ineens je adressen posten heCpt.Iglo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:16:
Edit: Toen ik vanmiddag de transactie nog wel kon zien via Mempool, viel het mij ook op dat er in diezelfde transactie nog een erg grote order (ruim 8 BTC!) naar een andere wallet bij stond. Kan dit er ook voor gezorgd hebben dat die van mij daardoor juist vertraagd is, of dat de fee daardoor zo laag geworden is?
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
[ Voor 100% gewijzigd door erikka op 10-03-2021 20:09 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq