Vraag

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Beste,

Op dit moment gebruik ik mijn Apple Watch om mijn hartslag, beweging en slaap te monitoren. Het is alleen zo dat ik niet altijd een Apple Watch om wil, maar ook een normaal horloge. Om alsnog mijn hartslag, beweging en slaap bij te houden (en evt nog meer) zou ik graag een armband hiervoor willen.

Op internet kan ik eigenlijk geen "slimme" armbanden vinden. Liever geen scherm, maar wel alle sensoren er in en een langere accuduur. Iemand een idee?

Alvast dank!

Alle reacties

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:38

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Waarschijnlijk gaat het je vooral om de batterijduur? Dan zou ik een activity tracker nemen met een 'simpeler scherm' (klein OLED scherm). Er zijn niet zoveel activity trackers zonder scherm (bestaan wel, maar heel beperkt).

Bijvoorbeeld:
  • Garmin Vivosmart 4 - stappen, continue hartslag, slaap - batterijduur 6 dagen
  • Garmin Vivofit 4 - alleen stappen - batterijduur 1+ jaar
  • Mi Band 5 - stappen, slaap, hartslag (on demand) - batterijduur 14 dagen
Over het algemeen verbruiken die kleine OLED schermpjes niet zoveel en zit het verschil in de batterijduur vooral in de hoeveelheid metingen/sensoren.

[ Voor 11% gewijzigd door [BoSS] op 23-12-2020 10:49 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
[BoSS] schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:49:
Waarschijnlijk gaat het je vooral om de batterijduur? Dan zou ik een activity tracker nemen met een 'simpeler scherm' (klein OLED scherm). Er zijn niet zoveel activity trackers zonder scherm (bestaan wel, maar heel beperkt).

Bijvoorbeeld:
  • Garmin Vivosmart 4 - stappen, continue hartslag, slaap - batterijduur 6 dagen
  • Garmin Vivofit 4 - alleen stappen - batterijduur 1+ jaar
  • Mi Band 5 - stappen, slaap, hartslag (on demand) - batterijduur 14 dagen
Over het algemeen verbruiken die kleine OLED schermpjes niet zoveel en zit het verschil in de batterijduur vooral in de hoeveelheid metingen/sensoren.
Bedankt voor de Snelle reactie! Een klein OLED scherm is in feite niet nodig, de telefoon trilt wel als er een melding is ;) Die Garmin Vivosmart 4 klinkt qua opties mooi, maar heeft wel een groot scherm en voelt een beetje raar als je die samen met een normaal horloge om hebt.