DVD afspelen op TV schokt met Matrox G450

Pagina: 1
Acties:

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:38
Ik heb vorige week een Matrox G450 kaartje gekocht. De bedoeling hiervan is voornamelijk om DVD's af te spelen op mijn TV. Nu heb ik het volgende probleem: Het beeld op TV schokt!!! Als ik de DVD-speler van Matrox gebruik schokt het beeld behoorlijk. Gebruik ik PowerDVD 3.0, dan schokt het een stuk minder, maar het is nog steeds niet vloeiend. Wanneer ik DivX afspeel, loopt het allemaal perfect, ook in se speler van Matrox.

Ik heb het volgende systeem: Pentium II 400 met 128 MB geheugen (heb het ook al geprobeerd met 320MB, maar dit maakte niks uit voor de prestaties) Ik heb een 12 speed DVD-station van Creative. Met veel moeite heb ik DMA aangekregen (Wie weet hoe dit makkelijk kan in Windows 2000??? Gelukkig gaf PowerDVD de optie om DMA aan te zetten).

Wie weet een oplossing, ik wil gewoon vloeiend DVD's bekijken. De verdere beeldkwaliteit is prima!!!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
kan je op de monitor wel gewoon DVD kijken?

het ZOU kunnen dat je proc te traag is....

Verwijderd

Is je processor.... ik heb een PII-350 maar die kan het ook niet aan. Daarom (en betere output) heb ik een Hollywood+ kaartje gekocht.

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:38
Ik betwijfel of het de processor is, want op mijn scherm loopt ie wel perfect, met PowerDVD tenminste, met de Matrox-speler schokt ie nog wel. Ik heb het ook in Windows XP geprobeerd, daar loopt het als een trein (op mijn scherm), alleen zijn de drivers nog niet goed, ik kan de Dual-head-functie namelijk niet gebruiken en dit was eigenlijk de bedoeling.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Op maandag 13 augustus 2001 10:21 schreef jswinkels het volgende:
Ik betwijfel of het de processor is, want op mijn scherm loopt ie wel perfect, met PowerDVD tenminste, met de Matrox-speler schokt ie nog wel. Ik heb het ook in Windows XP geprobeerd, daar loopt het als een trein (op mijn scherm), alleen zijn de drivers nog niet goed, ik kan de Dual-head-functie namelijk niet gebruiken en dit was eigenlijk de bedoeling.
als ie het met de matrox software NIET doet, en met de powerdvd wel, betekend het dus dat ie heeeel erg op het randje zit....

ik kan me zo voorstellen dat de TVout ook nog wel wat proc kracht gebruikt, en miss is die 400mhz dan wel net ffiets te weinig.....

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Op maandag 13 augustus 2001 10:10 schreef jswinkels het volgende:
Wie weet hoe dit makkelijk kan in Windows 2000??? Gelukkig gaf PowerDVD de optie om DMA aan te zetten.
Onder control panel -> System -> Device Manager. Klik dan op de ide/atapi controllers. Selecteer de ide kabel waar de dvd op zit. Klik dan op eigenschappen, en je kunt dma selecteren. 8-)
Pagina: 1