Op zoek naar een betaalbare (600) Android TV 55-58 inch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
Ik zoek een?
Android TV 55 - 58 Inch.

Wat is je budget?
Maximaal 600.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wordt voornamelijk gebruikt voor Netflix, Disney, Prime en Ziggo App. Daarbij ook een Switch, PS4 aangesloten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit te twijfelen tussen een Toshiba 58UA3A63DG een Sharp 55BL2EA en een Philips 55/ 58 inch(the One). Helaas zal ik bij PHilips over mijn budget heen moeten gaan of goed de aanbiedingen in de gaten houden, zie ze vakers verschijnen voor net over de 600. De Toshiba kan ik als grensbewoner erg goedkoop in Duitsland krijgen. Doorgaans tussen de 450 en 550 euro, hetzelfde geldt voor de Sharp.Verschil tussen de Toshiba, Sharp zit er kwa prijs vrijwel niet alleen is de Philips doorgaans 150 tot 200 euro duurder.
1
https://www.sharpconsumer.nl/tv/55bl2ea/

pricewatch: Sharp 55BL2EA Zwart

-----------
2
https://toshiba-tv.com/si-en/androidtv/58UA3A63DG

https://www.bol.com/nl/p/...i-zwart/9300000011341665/

------------
3
pricewatch: Philips 58PUS7304 Zilver

Mij zelf lijkt de Toshiba de betere keuze maar heb geen ervaring met het beeld.

Welke vragen heb je hier nog over?
Iemand enige ervaring met deze producten en de kwaliteit van het beeld/ verversingssnelheid. Het Android aspect dat geloof ik wel, dat zit wel goed. Het gaat mij puur over het beeld van de Toshiba of Sharp zelf. Of dat het beeld van de Philips de meerprijs waard is.

Heb nu mijn oude LG 47LB561V weer in de woonkamer staan. Hiervan ben ik erg tevreden over het beeld, verversingssnelheid en zou vergelijkbare kwaliteit van het beeld willen.

Had laatst een Xiaomi 4S 4K Android TV gekocht en was wel erg tevreden over de kleuren/ contrast en kijkhoek, helaas was het paneel wel iets te helder ondanks dat ik de helderheid zo laag mogelijk had ingesteld. Echter het grootste probleem op het feit dat de TV defect is geraakt was de verversingssnelheid. Het was goed zichtbaar dat bij bewegende beelden het scherm moeite had om mee te komen waardoor snelle bewegingen van bijvoorbeeld auto's maar ook mensen niet heel mooi werden getoond. Denk aan streperig, storend, niet vloeiend.

[ Voor 9% gewijzigd door melek-taus op 23-12-2020 10:56 ]

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Beste antwoord (via melek-taus op 23-12-2020 12:32)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
melek-taus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:06:
[...]

Dit is dus de informatie die ik zoek. Die TLC ziet er goed uit, is daar ook een 58inch variant van? Heb al een Nvidia Shield, maar die gaat naar boven en wil juist een complete TV die kwa beeld gewoon beter of vergelijkbaar is met wat ik nu heb (de LG).

Ben niet merk gebonden, maar TCL zegt mij helemaal niets. Is dit een beetje wat kwa merk? Of in de categorie huismerk Mediamarkt?
Nee. 58 is ook een niche met een matige prijs/prestatie verhouding. Toshiba en Sharp vallen in de supermarkt tv's categorie. TCL is een wereldwijd een grote speler en maakt onder CSOT ook lcd panelen voor onder andere Samsung.

De motionverwerking van de TCL zal beter zijn, maar de response tijd blijft een limiterende factor totdat je bij 120Hz VA panelen komt. In het budget segment zal een LG met IPS paneel het beter doen en ook in lijn zijn met je oude (LG) tv met IPS paneel. Motion(verwerking) is ook iets persoonlijks en moet men in de praktijk altijd zelf beoordelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 18:50
Sorry maar wat heb je zoal in de Pricewatch gevonden? Je kan op alles filteren en reviews lezen. Daar zullen vast een paar goede modellen tussenstaan die je hier neer kunt zetten en vervolgens over kunt discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Deef_K schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:46:
Sorry maar wat heb je zoal in de Pricewatch gevonden? Je kan op alles filteren en reviews lezen. Daar zullen vast een paar goede modellen tussenstaan die je hier neer kunt zetten en vervolgens over kunt discussiëren.
Was ik vergeten, de toshiba staat niet in in de pricewatch, maar is oa ook bij bol te koop.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De Xiaomi heeft een budget VA-paneel en die hebben nou eenmaal geen geweldige pixel response tijd. Tel daar de slechte beeldvewerking van Xiaomi bij op en je krijgt dat resultaat. De Toshiba is een Vestel Rebrand en de Sharp komt van het Poolse UMC. Die tv's zullen min of meer hetzelfde probleem hebben.

TCL doet het wat beeldvewerking een stuk beter. Kijk eens naar deze P818. Die heeft een dedicated beeldprocessor met motion interpolatie opties. Een andere optie is een IPS tv van LG kiezen. Je levert dan in op contrast maar de native response tijd is van nature iets lager. Je zult dan een Mi Box S o.i.d. moeten aansluiten voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
benbaba schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:55:
De Xiaomi heeft een budget VA-paneel en die hebben nou eenmaal geen geweldige pixel response tijd. Tel daar de slechte beeldvewerking van Xiaomi bij op en je krijgt dat resultaat. De Toshiba is een Vestel Rebrand en de Sharp komt van het Poolse UMC. Die tv's zullen min of meer hetzelfde probleem hebben.

TCL doet het wat beeldvewerking een stuk beter. Kijk eens naar deze P818. Die heeft een dedicated beeldprocessor met motion interpolatie opties. Een andere optie is een IPS tv van LG kiezen. Je levert dan in op contrast maar de native response tijd is van nature iets lager. Je zult dan een Mi Box S o.i.d. moeten aansluiten voor Android.
Dit is dus de informatie die ik zoek. Die TLC ziet er goed uit, is daar ook een 58inch variant van? Heb al een Nvidia Shield, maar die gaat naar boven en wil juist een complete TV die kwa beeld gewoon beter of vergelijkbaar is met wat ik nu heb (de LG).

Ben niet merk gebonden, maar TCL zegt mij helemaal niets. Is dit een beetje wat kwa merk? Of in de categorie huismerk Mediamarkt?

[ Voor 5% gewijzigd door melek-taus op 23-12-2020 11:16 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
melek-taus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:06:
[...]

Nee. 58 is ook een niche met een matige prijs/prestatie verhouding. Toshiba en Sharp vallen in de supermarkt tv's categorie. TCL is een wereldwijd een grote speler en maakt onder CSOT ook lcd panelen voor onder andere Samsung.

De motionverwerking van de TCL zal beter zijn, maar de response tijd blijft een limiterende factor totdat je bij 120Hz VA panelen komt. In het budget segment zal een LG met IPS paneel het beter doen en ook in lijn zijn met je oude (LG) tv met IPS paneel. Motion(verwerking) is ook iets persoonlijks en moet men in de praktijk altijd zelf beoordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melek-taus
benbaba schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:43:
[...]

Duidelijk,dat is inderdaad wat ik graag wilde weten. Met andere woorden of een TCL kopen met een mindere responsetijd, al verwacht ik niet dat dit een probleem is. Motion verwerking was het probleem van de Xiaomi. Of een LG kopen met nog een Nvidia shield erbij.
Duidelijk verhaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• melek-taus
benbaba schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:43:
[...]

Ik heb de TCL nu enkele weken in gebruik en moet je bedanken. Erg goede TV voor die prijs, mooi beeld, echt mooi beeld. snelle response geen verzadiging of bleeding. Heel helder beeld en goed af te stellen. Geen moition problemen alles loopt lekker vloeiend. Android TV is super smooth en reageert ook direct. Enige nadeel, maar dat kan ik geen nadeel noemen is de kijkhoek van het VA scherm. Dat is puur spec natuurlijk. Daarnaast is zwart echt zwart en nog zwarter als bij mijn IPS TV.
Goede aanwinst voor een nette prijs. Nogmaals mijn dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumaran
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 21:38
Er staat toevallig vandaag een leuke review van Sim op de frontpage:
reviews: Betaalbare 55"-televisies - De populairste maat voor zeshonderd euro
Pagina: 1