[feat] Pricewatch, binnen filter automatisch sorteren op #

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 20:23

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Topicstarter
De Pricewatch biedt de mogelijkheid om op bijna elk producteigenschap te kunnen filteren.

Handig, zeker omdat bij bv. laptops er tientallen smaken zijn in zeg, grafische kaart of CPU.

Wat nu onhandig werkt, is dat de filteropties niet logisch gesorteerd zijn, waardoor je zeker bij langere lijsten met opties moet zoeken naar beschikbare smaken.

Voorstel: Filteropties altijd numeriek aflopend sorteren. In onderstaand voorbeeld zou de i9 dan veel eerder in het oog springen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pwCwC8J.png

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• Goudvis

Goudvis

Topicstarter
Tussenoplossing: Alle filter-opties met één of meerdere hits (0>) een highlight meegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sorteren op fabrikant zou ook al wat helpen, vooral bij het netwerkkaart controller filter.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13
Ik wilde vandaag net dezelfde suggestie geven! Ben opzoek naar een (nieuwe) laptop en kom dit 'ook' tegen.
Neem bijv. filter op videochip. Die is ellendig lang en bevat bij bijv. eerst selecteren van een Intel processor een heleboel 0-len als resultaat. Waarom die er neer zetten? En/of bovenaan de filterselectie de items die wél gevonden zijn en geselecteerd kunnen worden als (extra) filter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Topicstarter
Vandaag hier weer tegenaan gelopen. Ik zoek een speaker die aan bepaalde eisen moet voldoen. Dan wil je vervolgens uitsluitend resultaten van bepaalde merken zien.

Hoe werkt dat nu in de Pricewatch? Die toont een ellenlange alfabetisch gesorteerde lijst merken waar de gebruiker uit moet kiezen met hier en daar een merk met meer dan '0' resultaten.

Wens: Dat Pricewatch een filter (optioneel) sorteerbaar maakt op 'Sorteer op aantal resultaten'. Zodat de lijst-items met minimaal één resultaat bovenaan staan, gerangschikt op aantallen resultaten. Daaronder een uitgegrijsde alfabetisch gesorteerde lijst met de merken waar 0 resultaten voor zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2YnSsdErbDzh8Rry85dXliQtDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NZsge7ELJ1llixtFzKfjezRP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Bedankt voor je suggesties! Momenteel werken we aan een redesign van de productlisting (zoals we dit overzicht in de Pricewatch intern noemen). Daarbij zullen we ook de filters gaan verbeteren, zodat je eenvoudiger filters kunt aanzetten en aanpassen. De komende tijd zullen we een aantal mogelijke verbeteringen gaan valideren, oa met A/B-tests. Een concrete planning kan ik helaas nog niet afgeven, maar we zijn er dus mee bezig :)

[ Voor 3% gewijzigd door jelle. op 24-01-2024 17:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31
jelle. schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:39:
Bedankt voor je suggesties! Momenteel werken we aan een redesign van de productlisting (zoals we dit overzicht in de Pricewatch intern noemen). Daarbij zullen we ook de filters gaan verbeteren, zodat je eenvoudiger filters kunt aanzetten en aanpassen. De komende tijd zullen we een aantal mogelijke verbeteringen gaan valideren, oa met A/B-tests. Een concrete planning kan ik helaas nog niet afgeven, maar we zijn er dus mee bezig :)
Zit daar ook een zoekveld per filter bij? Want dat zou ook deels bovenstaande problemen oplossen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Hahn schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:41:
Zit daar ook een zoekveld per filter bij? Want dat zou ook deels bovenstaande problemen oplossen :P
Nee, een zoekveld zit niet in onze plannen. Wat betreft de filteropties zullen we ons voornamelijk richten op de opties met 0 resultaten, zodat die niet teveel in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Topicstarter
jelle. schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:25:
[...]

Nee, een zoekveld zit niet in onze plannen. Wat betreft de filteropties zullen we ons voornamelijk richten op de opties met 0 resultaten, zodat die niet teveel in de weg zitten.
Nice.
De labels met 0 zoekresultaten filtreren lost het probleem ook op, denk ik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 19:54
Gewoon de filters met 0 resultaten niet laten zien, of deze inklappen en alleen de filters met >0 resultaten late zien.

Want het voorstel hierboven, filters gesorteerd op resultaten, alsjeblieft niet.

Alfabetisch zoekt véél makkelijker, mits de resultaten >0 bovenaan staan.
Pagina: 1