Recht op volledig aankoopbedrag na kwijtraken product?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:07
Ik heb een Samsung smart watch van 1,5jaar oud voor de 3de keer ter reparatie aan de winkel afgegeven. Deze was na 3 weken nog steeds niet terug en ben toen dagelijks gaan bellen met de winkel. Hierbij heb ik 8 dagen elke dag een ander verhaal moeten aanhoren.

Creditatie -> Wacht op repair center -> Is gerepareerd, komt eraan -> Creditatie -> Wacht op repair center -> Creditatie -> Toestel is kwijt (manco melding) -> Creditatie

Uiteindelijk overeengekomen dat dit te lang duurt en dat het toestel gecrediteerd zal worden en ik mijn geld terug krijg. Een paar dagen later heb ik dit ook op mijn bank rekening ontvangen echter is dit niet het volledige aankoop bedrag.

De winkel heeft hier nooit melding van gemaakt en mijn nieuwe aankoop is er mede op gebaseerd dat ik het volledige bedrag terug zou krijgen.

Ik wacht nog op antwoord van de winkel maar win al wel graag wat advies in.

Alvast bedankt!

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:53
IANAL, maar als zij iets kwijtraken neem ik aan dat je het aankoopbedrag terugkrijgt, of een nieuw vervangend exemplaar.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xhale
Uiteindelijk winkel te pakken gekregen. Verkeerde bedrag ingevuld door medewerker. Fout nummer zoveel maar het komt uiteindelijk wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dit lijkt dus opgelost, maar zonder te vermelden welk recht van toepassing is, zouden antwoorden volledig verkeerd kunnen zijn geweest. Ervan uitgaande dat je in de EU woont en koopt is het weliswaar zo dat veel consumentenrecht geharmoniseerd is tussen EU lidstaten, maar het toepasselijk recht is meestal wel relevant.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhale
In dit geval een grote Nederlandse winkel keten. Maar het lijkt inderdaad opgelost te zijn, al moet het weer via het hoofdkantoor nog wel op mijn rekening komen.

Maar het geneuzel aan de telefoon, ik kan er met mijn kop nog niet Wanneer de vestiging niet tijdig opneemt word je blijkbaar doorverbonden naar een callcenter. Daar is het echt script volgen en nul initiatief om iets aan te pakken. Naja, op 1 persoon daar na, had opgehangen tijdens het gesprek door een verkeerde knop in te drukken terwijl ik alle fouten en beloftes al had uitgelegd had. Hij belde me later in de avond met zijn prive nummer dat hij zich rot voelde over de situatie.

Telkens wanneer ik de vestiging zelf te pakken kreeg werd er gelukkig wel actie genomen. Helaas kwam ik daar pas na dag 6 achter.

Hopelijk gaat het niet al te vaak op deze manier daar ;-)

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Xhale schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:10:
In dit geval een grote Nederlandse winkel keten
Het toepasselijk recht bij een koop op afstand door consumenten wordt binnen de EU doorgaans niet bepaald door de vestigingsplaats van de verkoper, maar door de vestigingsplaats van de consument.

Maar goed, jouw vraag is dus afgehandeld. Ik maakte de opmerking vooral om aan te geven dat het in dit forum doorgaans volkomen onduidelijk is welk recht van toepassing is en de meeste mensen lijken te gokken op Nederlands recht. Totdat ineens blijkt dat het (toch) ander recht betreft.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Pagina: 1