Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoi,

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar wat meer uitdaging in m'n werk en meer buitenwerk. Op het moment loopt het niet storm met vacatures, dus in de tussentijd ben ik benieuwd naar wie hier allemaal ervaring heeft met het (al dan niet afgemaakt traject) reservist bij bijv defensie (heel weinig reservist-vacatures atm en vooral voor reservist zijn ze op zoek naar herintreders van ex-militairen) of politie (opleiding begint pas in 2022 weer). Brandweer trekt me minder.

Anyways, zijn hier nog meer mensen die naast een (bijna) voltijdsbaan een spannend beroep (geen hobby's) er naast hebben waarbij je je wel inzet voor de publieke sector. Ik zoek geen gewone vrijwilligersfuncties als bij het Leger des Heils ofzo maar echt iets met een gekoppelde opleiding en met wat meer spanning/uitdaging. Zoals reservist bij defensie of politie-vrijwilliger.

Ik ben verder super tevreden met z'n baan maar zoek er gewoon nog iets naast waarbij je je ook zinvol inzet voor de maatschappij (maar ook een opleiding krijgt en echt nieuwe andere dingen leert). Daarom lijkt me reservist echt leuk, maar weinig vacatures op het moment? Weet iemand nog andere goede opties naast defensie, politie en brandweer.

[ Voor 23% gewijzigd door CyberMania op 23-12-2020 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 13:47
Ik ben 2,5 jaar reservist geweest (KL). Als burger heb je niet zoveel keus wat betreft vacatures: je kunt naar de natres (nationale reserve - KL) of naar de GLR (groep luchtmacht reserve - KLu). In de GLR is het momenteel niet leuk vertoeven; daar zijn wat interne roeringen - inzetten zijn gestopt en personeel neemt als gevolg daarvan ontslag. Van de natres weet ik dat veel compagnieën een personeelstekort hebben en dat nieuwe aanwas gewenst is. Je zou een mailtje kunnen sturen naar werving met de vraag waarom de vacatures gesloten zijn, en of er nieuws is wanneer deze weer openen.

Van de KMar weet ik dat ze een tijd geleden burgers inhuurden om te helpen met de paspoortcontrole op luchthavens, maar verder is mijn kennis wat betreft reservisten bij KMar beperkt. Marine idem dito.

[ Voor 3% gewijzigd door Nieknikey op 23-12-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Ik ben naast mijn ‘normale’ werk al enkele jaren reservist bij Defensie (KL). Mijn peloton is sinds het afgelopen jaar net weer enigszins gevuld maar ik weet dat in de compagnie nog steeds veel gaten zijn. Ik vermoed dat de vacatures met name zijn dichtgezet vanwege Corona om de druk aan de voorkant wat te verlichten. Het is namelijk een relatief intensief sollicitatietraject dat je door moet. Wat lijkt je precies leuk aan het werk als reservist? Laat maar weten als je inhoudelijke vragen hebt.

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:26
Collega op mijn werk doet het al ruim 10 jaar, naast zijn baan in de IT. Zijn ervaringen zijn niets dan positief, zolang je het maar bespreekt met je werkgever. Voordeel van de IT is dat ze daar redelijk wanhopig zijn voor personeel, dus dan is flexibiliteit vaak wel mogelijk.