Monitor arm met klem van minstens 15cm dik.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostvdv07
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-02-2021
Beste, ik wou graag een monitor arm voor mijn bureau aanschaffen. Maar ik heb een bureau met een ijzere steun baar. Dit zorgt ervoor dat ik een arm moet zoeken met een klem die minstens 15cm kan halen. Ik heb al eens rond gekeken op het internet maar vond niks dat een klem had van 15cm.

Een monitor arm met een wall mount zou ook niet lukken door mijn muren die te zwak zijn.

Ik heb een 1 monitor van 23.6 inch. En hier is een 100x100 vesa mount voor nodig.

Mijn monitor: https://www.displayspecifications.com/en/model/17881443

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Joostvdv07 op 23-12-2020 11:32)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een 24" monitor zonder voet weegt bijna niets, dat zal echt niet meer dan 4 tot 5 kg zijn. Verder levert strak aan de muur monteren hele lage neerwaardse krachten op. Een vesamount op de muur moet makkelijk kunnen. Haal dan wel speciale gipswandpluggen :)

Edit: zo te lezen 4.2kg mét voet. Dus ruim onder de 4kg zonder voet. Een vesa mount met 4 ophangpunten betekent dus minder dan 1kg per bout, dat moet echt geen probleem zijn.

Edit 2: het kan inderdaad ook met een gat in je bureau, maar dat moet je maar net willen. Dan moet je wel even een foto van je bureau delen voordat we advies kunnen geven.

[ Voor 42% gewijzigd door stin00 op 23-12-2020 11:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:38
hoe zwak zijn jouw muren, en hoe ver wil je je scherm van je muur af?
Als hij er praktisch tegenaan gemonteerd mag worden, het is maar 23.6 inch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
Joostvdv07 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 01:29:
Beste, ik wou graag een monitor arm voor mijn bureau aanschaffen. Maar ik heb een bureau met een ijzere steun baar. Dit zorgt ervoor dat ik een arm moet zoeken met een klem die minstens 15cm kan halen. Ik heb al eens rond gekeken op het internet maar vond niks dat een klem had van 15cm.

Een monitor arm met een wall mount zou ook niet lukken door mijn muren die te zwak zijn.

Ik heb een 1 monitor van 23.6 inch. En hier is een 100x100 vesa mount voor nodig.

Mijn monitor: https://www.displayspecifications.com/en/model/17881443

Alvast bedankt!
Veel steunen kan je dmv een gat boren ook bevestigen he. Wel gat in je bureau maar wel stevig en kan dan wat naar voren gemonteerd

https://media.s-bol.com/J6q4O7Z36nRy/550x598.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door wimpie007 op 23-12-2020 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:39
Je zou ook een adapter kunnen (laten) maken die op je bureau klemt, waar je dan weer een monitor steun op monteert. Wat hout/metaal, een paar flinke lange bouten, en met een likje verf ziet het er nog strak uit ook. Aan de andere kant, als je met maatwerk aan de slag gaat kan je natuurlijk ook de hele arm (zelf) op maat maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostvdv07
wimpie007 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 02:03:
[...]

Veel steunen kan je dmv een gat boren ook bevestigen he. Wel gat in je bureau maar wel stevig en kan dan wat naar voren gemonteerd

https://media.s-bol.com/J6q4O7Z36nRy/550x598.jpg
Ik heb een bureau met lades dus ik heb een houten plank en dan een lege ruimte als ik een gat zou boren. Maakt dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostvdv07
99ruud99 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 01:56:
hoe zwak zijn jouw muren, en hoe ver wil je je scherm van je muur af?
Als hij er praktisch tegenaan gemonteerd mag worden, het is maar 23.6 inch...
De muren zijn van gyproc en zijn niet heel dik. Ik weet niet precies hoe dik. En als ik een wall mount zou halen zou ik de monitor zo dicht mogelijk bij de muur zetten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een 24" monitor zonder voet weegt bijna niets, dat zal echt niet meer dan 4 tot 5 kg zijn. Verder levert strak aan de muur monteren hele lage neerwaardse krachten op. Een vesamount op de muur moet makkelijk kunnen. Haal dan wel speciale gipswandpluggen :)

Edit: zo te lezen 4.2kg mét voet. Dus ruim onder de 4kg zonder voet. Een vesa mount met 4 ophangpunten betekent dus minder dan 1kg per bout, dat moet echt geen probleem zijn.

Edit 2: het kan inderdaad ook met een gat in je bureau, maar dat moet je maar net willen. Dan moet je wel even een foto van je bureau delen voordat we advies kunnen geven.

[ Voor 42% gewijzigd door stin00 op 23-12-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostvdv07
stin00 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:15:

Oke bedankt!
Pagina: 1