Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-05 09:03
Op mijn eigen laptop wil ik Bitlocker (opnieuw) activeren. Ik beschik over een Windows 10 Pro licentie en dit heeft eerder gewerkt. Ik heb dit echter uitgeschakeld voordat ik het systeem opnieuw geïnstalleerd heb (PC opnieuw instellen).

Wanneer bitlocker opnieuw opnieuw wil activeren krijg ik echter het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJDfG1TPx4MV-24YRu43nsgwatw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9vMlOSjVIlbnMRT8Cgfk8prN.png?f=fotoalbum_large

"sommige instellingen worden beheerd door de systeembeheerder" icm de melding om de sleutel op te slaan in een Azure AD (ipv in mijn microsoft account) suggereert voor mij dat ik niet zoveel eigenaar van het systeem ben als ik zou willen/moeten zijn. Ik kom hier echter verder niet uit.

Ik gebruik(te) office onder een leerlingen account (schoolspot.nl) bij installatie van office kreeg ik wel de melding of ik toestemming wilde geven voor beheer. Dit heb ik echter niet gedaan.Toch lijkt het wel zoiets te zijn.

Wie kan me vertellen wat hier aan de hand is en hoe ik de volledige controle over mijn systeem terug kijg?

Beste antwoord (via WhiteAss op 23-12-2020 09:43)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:34
Even naar het windows instellingen menu. Dan naar accounts en je school account verwijderen.

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:34
Even naar het windows instellingen menu. Dan naar accounts en je school account verwijderen.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-05 09:03
En zo simpel kan het zijn. Ik zat via computerbeheer naar extra gebruikers of groepen te kijken, etc. Dit had ik echter over het hoofd gezien.