Help! Mijn pc wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry1988
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-12-2020
Hallo, 2 dagen geleden starte mijn pc nog gewoon normaal op, ik wou vanavond mijn pc opstarten en hij geeft nu ineens aan missing operation system. En dat is heel raar ineens. Terwijl ik niks heb gedaan.

Wat moet ik doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:03
Wat je moet doen is ons eerst laten weten uit welk merk en type onderdelen het systeem bestaat. Cpu, moederbord, ram, videokaart, voeding, opslag etc. Van alles het merk en type.

Kom je nog wel in het bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry1988
Hier wat gegevens

Cpu intel core i5 @2,67ghz
Moederbord Asus P7P55D
Ram : g skyll ddr3 1866 2x 4gb
Videokaart Nvidia geforce gtx 1050 ti
Opslag wdc2500aaks-00v 2x
Wd1600jsncb 1x

2 dagen geleden deed alles het nog, en gister wou ik hem opstarten en toen gaf hij gelijk deze melding.

En nu zou ik niet meer weten wat ik moet doen. Heb geen herstel cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingston
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-09 08:20
Windows is corrupt.
Je opslagschijf is kapot.
SATA kabel is niet goed aangesloten of stuk.
Moederbord problemen

Dit zijn de dingen die mis kunnen zijn. Ik ga er zelf van uit dat je opslagschijf kapot is.

Sluit je schijf aan op een andere computer en kijk of die wel in je schijf kan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry1988
Ik heb geen ander computer, enkel een laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
Dan houden de onderzoekmogelijkheden op!

edit:
bregweb schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:59:
Gezien je vraagstelling hier is het verstandig om met de hele PC naar iemand te gaan met veel computerkennis.
samengevat maar net zo duidelijk.

[ Voor 77% gewijzigd door 7Sins op 23-12-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 14:18
De melding betekent dat de PC aan gaat, maar zodra de computer Windows (dat gok ik) wil opstarten vanaf de Harde Schijf gaat er iets mis. Aan jou de taak uit te zoeken wat. Hopelijk is 1 van de kabel(s) (Stroom/Data) van je MB naar je HD niet goed aangesloten, dat is makkelijk te verhelpen. Probeer dus eerst de computer te openen en de kabel(s) los te maken en opnieuw aan te sluiten.

Geen resultaat? Dan is je HD waarschijnlijk stuk. Dit kun je testen door deze los te koppelen en aan een andere PC te hangen. Als jezelf alleen een laptop hebt, zul je naar een vriend/buurman moeten gaan. Gezien je vraagstelling hier is het verstandig om met de hele PC naar iemand te gaan met veel computerkennis.

Hattrick: Thorgal Eagles

Pagina: 1