kleur van agenda items in Outlook 2016

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Wij hebben een Exchange 2013 omgeving met 3 servers in een DAG. Als iemand verlof boekt in ons HR systeem (AFAS) dan wordt er een verlofdag als afspraak geboekt in de Outlook agenda van de gebruiker in kwestie. Ik wil deze afspraak graag een andere kleur geven. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik wil dus voor elke gebruiker dezelfde kleur aan de verlofdag geven en dit niet instellen in Outlook maar het liefst ergens in de Exchange kant. Ik heb dit ondanks mijn Exchange ervaring nog niet eerder gedaan. Wat ik zelf gevonden heb is Conditional Formatting en iets in elkaar flansen in Outlook mbv VBA maargoed dit is dus allemaal in de Outlook client en moet ik dus bij al onze users uitrollen via een GPO of iets dergelijks. Ik regel het liever centraal op de Exchange bakken mbv PowerShell ofzo. Iemand een idee welke richting ik moet zoeken?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Gaat niet lukken; de kleur van afspraken is een client setting. Die kleur wordt al niet meegenomen als iemand op een andere PC inlogt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Techno Overlord schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:41:
Ik wil deze afspraak graag een andere kleur geven. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Waarom wil je dat met een kleur, en niet met één van de opties die hiervoor bedoeld is? ("Out-of-Office", of "Free")

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
Dit is client side en dus niet server side.

Dit maakt het echter niet onmogelijk:

De file waarin de categorieën en kleuren zitten is de file stream_categorylist.... te vinden in appdata\local\microsoft\outlook\roamcache

Indien je een outlook cliënt hebt met alle juiste kleuren en categorieën, kun je de file contents mergen met die van elke user (login script bijvoorbeeld) doordat er maar 1 categorylist is.

Nadeel:
- Zal de oude overriden
- Zorgt voor uniformiteit (indien dit een logon script is) en users kunnen klagen

We hebben dit bij 1 klant geïmplementeerd die op terminal servers werken en dit werkt goed. Soms wordt de file random gecleared bij een nieuw profiel en dan moeten we handmatig de file aanvullen

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
iCal RFC kunnen veel apps mee werken en dan heb je mooie agenda kleurtjes overal.
Outlook/Exchange ondersteunen de standaard helaas slecht.

Helaas hebben veel iCal applicaties geen integratie met mail zoals Outlook dat doet.
Ik ga je dus niet vragen om van Microsoft af te stappen om het op te lossen.

Zou het gewoon lekker zo laten en de gebruiker zelf laten bepalen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:18
De category van een appointment item (waar de kleur weer op gebaseerd wordt afhankelijk van client settings) wordt wel serverside opgeslagen in het betreffende item en is via EWS (Exchange Web Services) te wijzigen (dus ook via een Powershell script welke je vanaf iedere gewenste machine kan draaien, zolang deze maar over poort 443 naar de Exchange server kan verbinden).

Ik moet daarbij wel zeggen dat zoiets niet zo 123 gemaakt is als je geen ervaring hebt met het gebruik van EWS.

Ik zou er persoonlijk geen tijd in steken (en dan heb ik veel met EWS gedaan)

[ Voor 10% gewijzigd door Killah_Priest op 25-12-2020 21:41 ]

Pagina: 1