Type afwerkvloer

Pagina: 1
Acties:

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-12 08:22
Ik ben bezig met het verbouwen van een huis. Nu is de volgende stap vloerverwarming.
Nu had ik op voorhand al alles uitgezocht en had besloten om voor noppen platen te gaan voor de vloerverwarming en hier een anhydriet vloer (7cm vanuit onderkant slang)

Het bedrijf dat bij mij de beton heeft gestort deed in eerste instantie ook anhydriet vloeren storten. Maar toen ik ze vandaag belde bleken ze dit niet meer te doen. Ze hebben nu vloeibeton als alternatief. Helaas kan ik hier vrij weinig over vinden op het internet om dit te vergelijken met een anhydrietvloer.

Kan iemand mij hier in adviseren?

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021
Vloeibeton is op cement basis, anhydriet op gips.

Vloeibeton wordt harder, is eventueel te vlinderen, heel glad te maken en dus meteen als afwerkvloer te gebruiken, wel te adviseren of de vloer te sealen met een coating of 2k lak tegen het indringen van zuren en vetten.

Kwalitatief is een vloeibetonvloer beter als een gips gebonden vloer en dat zal je prijstechnisch ook zeker merken. Al is die kwaliteit weer totaal onbelangrijk als je er toch laminaat of een andere afwerkvloer overheen leg.

Maar je kan dit bedrijf toch prima om een uitleg vragen?

En even wat offertes opvragen bij diverse bedrijven.

Verder zou ik gewoon kiezen voor een zand en cementvloer. Deze is het goedkoopst en makkelijkst qua aanbrengen. Droogt sneller als anhydriet en is goedkoper als vloeibeton.

Weet niet in welke regio je zit, maar weet nog wel een betrouwbaar bedrijf in de buurt van alkmaar welke anhydriet en zandcement doet.

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-12 08:22
Hartelijk dank voor de uitleg.

Prijstechnisch kwam de vloeibeton er beter uit. Dit omdat de leverancier heel dicht in de buurt zit. (In vergelijking met een anhydriet)

Verder heb ik zeker ook nagedacht over zandcement, maar de de dikte die ik heb lijkt me dit de mindere keuzen (7cm onderkant leidingen) en bij de kelder is dit maar 5cm.

Vandaar dat mijn oog op de anhydriet vloer was gevallen. Ik heb in het verleden al verschillende offertes aangevraagd en dan in zandcement inderdaad de goedkoopste oplossing. Maar dit werd me afgeraden.

Ps. Elk bedrijf zegt ok weer iets anders, dus voor een leek is het lastig om een (juiste) keuzen te maken.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:12
Zandcement is met een dikte van 5 tot 7 cm geen enkel probleem, vindt jij de prijs stelling van de vloeibeton acceptabel dan zou ik niet twijfelen. Gevlinderd en in de coating voldoe je gelijk aan de laatste mode.