Allergoedkoopste videokaart voor een 3440x1440 monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomHooijer
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-08 21:51
Hoi,

Zojuist ben ik trotse eigenaar van een BenQ EX350R monitor. Echter, ik sloot 'm net aan op m'n standaard Gigabyte monitor met enkel een onboard videokaart van m'n i5 8600k en dat werkt nog niet zo smooth. Ik ben dan ook op zoek naar de ALLERgoedkoopste videokaart om minimaal 60hz te draaien op 3440x1440 met wellicht een DisplayPort output. Ik gebruik de PC/monitor namelijk enkel voor muziekproducties en heel af een toe een filmpje, verder geen zware games oid.

Wie kan me helpen?

EDIT: m'n mobo is trouwens een Gigabyte Z370M-D3H. Wellicht bepalend voor wat voor gpu erop kan.

[ Voor 9% gewijzigd door TomHooijer op 22-12-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:29

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

PCI-e is backwards compatibel dus elke pci-e kaart zou moeten werken.

Zoiets pricewatch: Asus Phoenix Radeon RX 550 2GB GDDR5

2dehands: V&A aangeboden: AMD Radeon HD 7770 wel vragen of de kaart nog werkt :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomHooijer
Thanks voor je antwoord! Poeh, die eerste zin moet je ff uitleggen,want dan weet ik waar ik op moet zoeken. Die eerste GPU is overigens vrij prijzig in tegenstelling tot die tweede, haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03
De poort waar de videokaart in gaat is de PCI-express poort (of kort, PCI-e). En die poort is backwards compatible, wat betekent dat je zelfs hele oude PCI-express videokaarten in een nieuw moederbord met zo'n poort kan stoppen.

Lang verhaal kort: zoek een PCI-express videokaart (wat zo'n beetje alle videokaarten zijn), kijk of 'ie jouw gewenste resolutie ondersteunt, en het zit wel snor.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomHooijer
En heb je suggesties voor de wens die ik uitspreek? Ik ben namelijk bang om teveel of te weinig geld uit te geven om m'n minimale eis te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:36

dodo79

witte dikke tonnie

Een gt1030 heeft een Max resolutie van 7680-by-4320 at 60Hz en is nieuw rond de 70 euro te krijgen.

Lijkt me precies wat je zoekt.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomHooijer
Bedankt mannen! Ik zie hier toevallig een advertentie staan: V&A aangeboden: MSI Geforce GT 1030 2G LP OC

Deze voldoet dus aan m'n eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 12:40
Ik weet niet of een GT1030 de goedkoopste optie is, maar het is een goede budget optie voor wat je wilt kunnen.
De meeste hebben geen eigen ventilator, dus zorg wel dat je voldoende lucht stroming langs de kaart hebt, anders wordt deze te heet.
Pagina: 1