Speakers aansluiten op PC via mini AMP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dopNL
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 17:49
Voor een project wil ik graag 2x oude speakers aansluiten op een PC, Hiervoor heb ik versterker nodig, maar het moet zo low budget mogelijk. Nou heb ik wat rond gekeken en kwam ik de volgende AMP tegen.

a 42 euro incl. verzendkosten
https://www.amazon.nl/Chi...terker/dp/B06WD3867D?th=1
Link fabrikant

De amp support tot 100W.

Nou heb ik de volgende speakers, helaas de stereo zelf niet meer. De speakers zijn 100W elk.
https://www.us.jvc.com/archive/audio/minisystems/mx_j300/

Ik neem aan dat de AMP gewoon geluid levert ondanks het feit dat deze maar geschikt is voor 100W max, vs 2x100W speakers = 200W?

Hebben jullie eventueel andere suggesties voor een versterker SUB 40 euro, en eventueel eentje die in een of een dubbel 5,25" tray pc kast past?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Je versterker hoeft qua wattage niet te matchen met de speakers, dus zelfs een 20W versterker kan normaal gesproken prima 2 100W speakers aansturen.

Ik heb zelf een vergelijkbare setup gehad, maar dan met een SMSL Q5 pro versterker en oude sony speakers.
De SMSL's zijn best redelijk, en kunnen prima normale speakers aansturen zoals degene die je linkt.
Een maatje kleiner zou ook een prima optie kunnen zijn.

Maar eerlijk gezegd, met dat budget kan je misschien beter naar een tweedehands versterker kijken. Kans is groot dat je daar beter uit komt. Als je nog iets bij kan leggen zou je ook kunnen kijken naar een setje actieve speakers zoals de Edifier R1280T. Die komen ook nogal eens voorbij op vraag en aanbod of marktplaats.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakMDS op 22-12-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou op Mp een willekeurige versterker op de kop tikken. Normaal gesproken roep ik kringloop maar die is dicht nu. Staat echter meer dan genoeg op MP nu, mensen ruimen op. Je kunt zelfs voor weinig een compleet minisetje op de kop tikken, heb je meteen radio en cd als je wilt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:52
Een flink aantal jaren geleden had Scythe een versterker die in twee 5,25" slots paste, zie bijvoorbeeld hier - wellicht nog tweedehands vindbaar.