Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geschikte build en nog GPU advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gizmo135
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Speel niet heel veel spellen meer maar recentelijk heeft elite dangerous mijn aandacht getrokken, wow staat nog in de installatie folder maar die verstoft een beetje
Relaxed op goed niveau een filmpje kijken (netflix) doe ik soms nog op deze pc indien ik niet thuis ben.
En een systeem wat nog wat jaren mee kan .

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zonder Gpu zit ik nu rond de 1000-1100 euro , wil het niet te gek maken dus daarom ook de vraag welke gpu past bij dit systeem :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
AOC 27G2U - Full HD IPS (beeldscherm) recentelijk binnen gekregen.
Muis,toetsenbord etc allemaal aanwezig

AOC 27G2U/BK Zwart

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
GPU keuze :) of toch een compleet andere setup

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Geen behoefte aan een generator in de achtertuin dus laten we het normaal houden.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Zo handig ben ik ook weer niet zelfs niet met youtube

Wat verwacht je van ons?[i]
Tips veranderingen , is het weg gegooid geld etc

Idee tot zo ver
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X Boxed€ 499,-€ 499,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 ELITE V2€ 111,-€ 111,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 95,95€ 95,95
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock 2 Zwart€ 38,90€ 38,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 141,90€ 141,90
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 99,90€ 99,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.115,65

Alle reacties

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:28
Die 5800x is overkill voor wat jij wil, neem de 5600x. Koop er een 3060ti bij en je hebt een leuke pc.

Ik ben zelf ook aan het kijken en heb een stuk zwaardere eisen en ga voor dezelfde 5800x.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Aan gamen op HD heb je aan een Radeon RX 5600XT videokaart genoeg als je er een kan vinden voor een schappelijke prijs, ze zijn nu slecht leverbaar. Als CPU heb je aan een Intel Core i5-10400F Boxed ook voldoende, bijvoorbeeld op een Asus Prime B460M-A moederbord

[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 22-12-2020 21:24 ]

• Keuning
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-10 15:15
Eens met invine dat de 3800x overkill is, kijkend naar je totale opbouw (verhouding tussen de componenten) en het gewenste gebruik. Een 5600x lijkt daarbij een aantrekkelijkere optie, maar is slecht verkrijgbaar en daardoor erg hoog geprijsd. Kan me dan ook goed vinden in de aanbeveling voor de i5-10400F . Dit is een uitstekende keuze en beter geprijsd.

Zowel de 5600x als de 10400F komen met een boxed cooler. Deze zou ruim moeten volstaan voor regulier gebruik. Deze zijn vaak echter wel lawaaiig (AMD variant zeker, weet ik uit ervaring met mijn 3900x). Ik vind dit zelf erg storend en heb daarom voor de Scythe Mugen 5 PCGH gekozen. Deze is erg stil, nauwelijks duurder dan de koeler die je aanhaalt en bood ten opzichte van de boxed cooler ook nog behoorlijke winst in temparaturen.

Voor de PSU (voeding) zou ik zelf eerder voor een iets lager gerate variant gaan (gold i.p.v. platinum), die meer Watt biedt. Ben daar zelf met mijn vorige aankoop de fout in gegaan. Toen heb ik een 550 Watt voeding aangeschaft, die ik voor mijn huidige setup toch net te veel op het randje vond, waardoor ik nogmaals ruim € 100 uit kon geven. Heb zelf voor deze Corsair RM850 gekozen.

Wederom vind ik ook de suggestie voor een 3060ti een goede. Het is echter wel zoeken naar een die beschikbaar is. Omdat je ten opzichte van je initiële voorstel zo'n € 200 vrijspeelt als je de overige aanbevelingen aanhoudt, zou de stretch naar een 3070 mijn inziens ook nog een optie zijn.