(web) winkel verkoopt product, geen duidelijkheid roadmap

Pagina: 1
Acties:
  • 4.064 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag de volgende kwestie voor mezelf duidelijk willen hebben (voordat ik rechtsbijstand in schakel)

Ik koop voor een x bedrag (< 500 Euro) 'smart' verlichting bij een fysieke winkel die daar flink reclame over gemaakt heeft.
Ik begrijp dat het 'smart' gedeelte valt of staat met het in de lucht houden van de servers van het bedrijf (of wat daar achter zit...), bij de reclame werd duidelijk gemaakt dat men daar niet over een nacjt ijs was gegaan en geen 'chinese servers' had in gezet.
Ik begrijp dat ik met behulp van wat hobbyen en wat kleine uitgaves (r-pi, dongle) de smart functionaliteit onafhankelijk kan maken van de leverancier.

Ik weet dat een product volgens de Uneco richtlijnen (weet niet of deze shop daar bij aangesloten is) minstens 2 jaar economische levensduur heeft (dat is het allerminste wat men opgeeft voor alles waar electronen door gaan)

Dit gezegd hebbende, hoe moet ik het interpreteren dat na de initiele verkoop ronde geen voorraden meer bestaan (noch bij de fysieke winkels, noch bij de webshop ) en daarmee, omdat er ook zoiets als verbruikmateriaal te definieren is voor deze specifieke smart verlichting, men niet aan de conformiteitseis voldoet. Hierbij in aanmerking genomen dat ik (lange) gesprekken met klanten service en filiaalhouder heb gehad over dit product, of en wanneer er weer voorraad komt etc. Het antwoord was steevast dat 'men' geen idee heeft van de inkoop strategie van het moeder bedrijf.

Ik heb (en naar ik aanneem met mij ook vele anderen) geinvesteert in een specifiek eco systeem. Kan het aangevochten worden dat men na 1 maand (!) simpelweg geen voorraad meer 'neemt', zowel in webshop als in fysieke winkels en mensen met investeringen in dit product simpelweg in de kou laat?
Ik kan het begrijpen dat er (ook vanwege corona etc) leveringsproblemen zijn, maar hoe moet ik het niet kunnen/willen beantwoorden of het betreffende product ooit nog geleverd gaat worden interpreteren?

Er zijn m.i. twee scenarios:
1) men heeft een proefje gedaan, er zijn veel 'losse' slimme lampen verkocht en die zijn door de massa gebruikt in bestaande systemen --> voor het betreffende bedrijf wellicht een reden om niet verder te (willen) gaan met de verkoop van de betreffende producten, wellicht gaat over 2 jaar de stekker uit de servers. Voor die genen die eea gebruiken icm de infra van het betreffende bedrijf natuurlijk slecht nieuws, maar ook de aankoop van 'consumables' is hierdoor niet mogelijk, maak dit het totaleproduct non-conform?
2) er was zeer veel vraag naar het product en men was (veel) eerder als voorzien door de initiele voorraad. Er komt nieuwe voorraad --> vreemd dat men dat niet wil/kan bevestigen.

Indien scenario 1 van toepassing is, hoe kan ik dit bevestigd krijgen en wat zijn dan mijn opties? Ik heb ongeveer 70% van mijn initiele aanschaf in/opgebouwd, voor deoverige 30% heb ik nog wat extra materiaal nodig wat ik nu niet kan aankopen.
Ook ik heb meerdere mogelijkheden: alles terug brengen en verlies nemen van aanpassingen in huis (zal wel flink werk zijn en aanschaf nieuwe armaturen)
Afwachten tot/of eea wellicht weer in de verkoop gaat en hopen dat het dan blijvend is...

Hoe schatten de Tweakers hier dit geval in?
Is dit non-conformiteit van een product?
Indien men de stekker eruit getrokken heeft (door geen extra materiaal te verkopen) , kan ik dan de betreffende winkel (ook) op laten draaien voor de gevolgschade?

Ik stel deze vraag mede omdat ik het walgelijk vind hoe bepaalde bedrijven menen te kunnen omgaan met hun klanten, ik ga wellicht niets terug brengen maar ik wil graag een wakeup call voor dit soort shops zodat ze weten hoe ze met hun klanten dienen om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Doet het product het niet of zijn er nu al problemen?

Zo nee, dan zijn het vooral een hoop aannames en een 'gevoel' bij een product.
Blijft natuurlijk geen lekker begin, maar non-conformiteit zie ik er (nog) niet direct in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, het werkt gewoon goed. Maar er ligt nog vooreen paar 100 Eu die niet te gebruiken zijn...

Dat van dat 'gevoel' volg ik niet zo, wat bedoel je precies? (ik geef slechts feiten en trek daar conclusies uit)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:04:
Ik stel deze vraag mede omdat ik het walgelijk vind hoe bepaalde bedrijven menen te kunnen omgaan met hun klanten, ik ga wellicht niets terug brengen maar ik wil graag een wakeup call voor dit soort shops zodat ze weten hoe ze met hun klanten dienen om te gaan.
Wat vind je walgelijk dan? Je koopt Chinese meuk en wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Die winkel is nergens toe verplicht betreft het langdurig kunnen leveren van een product. Ook niet voor de dienst die je bij het product krijgt. :w
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:16:
Jawel, het werkt gewoon goed. Maar er ligt nog vooreen paar 100 Eu die niet te gebruiken zijn...

Dat van dat 'gevoel' volg ik niet zo, wat bedoel je precies? (ik geef slechts feiten en trek daar conclusies uit)
Als je aangeeft over welk product het gaat en wat je nu niet kunt gebruiken kunnen mensen je misschien op dat vlak adviseren.

[ Voor 26% gewijzigd door Saven op 22-12-2020 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Je gedrag is gevoel. Je vindt het walgelijk.

Er is een product geleverd dat werkt, en daar is de relatie tussen jou en de verkopende partij mee af. Voldoet het product niet, kun je deze retourneren.

De dienst van het product, heb je deze bij de verkopende partij afgenomen of bij het bedrijf dat dit product levert?

Voor alle volledigheid, is het mogeljk wel fijn te weten welk product het betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat is het 'verbruikmateriaal' bij slimme verlichting?

Als je een printer koopt en na een half jaar is er geen inkt meer voor te krijgen, denk ik dat de printer niet conform is. Je kunt hem niet meer gebruiken voor het beoogde doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:21:
Wat is het 'verbruikmateriaal' bij slimme verlichting?

Als je een printer koopt en na een half jaar is er geen inkt meer voor te krijgen, denk ik dat de printer niet conform is. Je kunt hem niet meer gebruiken voor het beoogde doel.
Wat dacht je van lampen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
En die kan je niet van ikea/philips/action/hema/kruitvat?(oke laatste 3 gaan via china maar toch). Gebruiken? De meeste werken vaak prima naast en door elkaar.

Maar om welke product/merk/lijn gaat het nu. Want juist door het vaag te houden. Kunnen mensen je niet echt veder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Saven schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:17:
[...]

Wat vind je walgelijk dan? Je koopt Chinese meuk en wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Die winkel is nergens toe verplicht betreft het langdurig kunnen leveren van een product. Ook niet voor de dienst die je bij het product krijgt. :w

[...]

Als je aangeeft over welk product het gaat en wat je nu niet kunt gebruiken kunnen mensen je misschien op dat vlak adviseren.
Tja men mag geen merknamen/shop namen gebruiken hier, maar laat ikazeggen dat er een week of 4 geleden een front page review over geschreven is.
MBT Chinese meuk, ALLEsmart home zooi komt uit China. Ook de meuk van Philips of Ikea. Nogmaals, hetgaat mij er niet om dat ze over twee jaar de stekker eruit trekken bij de server (tegen die tijd hoop ik eindelijk mij zigbee dongle uit UK te hebben zien afgeleverd worden, is nu blijkbaar een uitdaging voor PostNL als iets in November uit UK verstuurd is en op 2 december in het land is aangekomen...

het gaat mij erom dat men geen LAMPEN meer verkoopt ne 4 weken. Ik ie dat als non conform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 21:47
Dat je de winkel op dit moment niet mag noemen dat snap ik.

Maar volgens mij kun je wel delen met welk product je nu problemen hebt. Wie weet bestaat er al een oplossing of werkend alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK.de livarno lampen met grote fitting (de 'peer') , die al weken niet verkrijgbaar is...

of natuurlijk een zigbee usb stick die uit NL verstuurd kan worden zodat postnl het wel voor elkaar krijgt ;(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2020 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06

Saven

Administrator

Ik ken het Lidl systeem niet, maar als het op Zigbee draait kun je toch ook een lamp van een willekeurig ander merk pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Saven schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:39:
Ik ken het Lidl systeem niet, maar als het op Zigbee draait kun je toch ook een lamp van een willekeurig ander merk pakken?
Andersom werkt het nu ookniet helemaal (voor zover ik weet, wacht nog steeds op mijn zigbee stick)
Als ik die heb en 5zie dat alles ook zonder de lidl controller werkt ga ik andere lampen kopen om eea aan te vullen.
De vraag echter, is dit 'gedrag' van Lidl (we noemen het beestje nu toch bij naam) conform ja of nee is m.i. nog niet beantwoord.Het lijkt wel op het voorbeeld met de printer, alleen dan voor (veel) grotere bedragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:21:
[...]

De vraag echter, is dit 'gedrag' conform ja of nee is m.i. nog niet beantwoord.Het lijkt wel op het voorbeeld met de printer, alleen dan voor (veel) grotere bedragen.
Je zegt al dat het met andere lampen ook werkt. Wat is dan het probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:21:
[...]

Andersom werkt het nu ookniet helemaal (voor zover ik weet, wacht nog steeds op mijn zigbee stick)
Als ik die heb en 5zie dat alles ook zonder de lidl controller werkt ga ik andere lampen kopen om eea aan te vullen.
De vraag echter, is dit 'gedrag' van Lidl (we noemen het beestje nu toch bij naam) conform ja of nee is m.i. nog niet beantwoord.Het lijkt wel op het voorbeeld met de printer, alleen dan voor (veel) grotere bedragen.
De producten die je hebt gekocht werken prima en zijn dus conform. Je kan geen extra producten kopen, echter zijn die extra producten niet noodzakelijk om de huidige te gebruiken. Je hebt niet meer lampen nodig om de huidige te kunnen blijven gebruiken. Wat dat betreft heeft het geen invloed op de conformiteit van het product.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:25:
[...]

Je zegt al dat het met andere lampen ook werkt. Wat is dan het probleem?
???? nee dat zeg ik nergens en dat weet ik ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:37:
[...]

De producten die je hebt gekocht werken prima en zijn dus conform. Je kan geen extra producten kopen, echter zijn die extra producten niet noodzakelijk om de huidige te gebruiken. Je hebt niet meer lampen nodig om de huidige te kunnen blijven gebruiken. Wat dat betreft heeft het geen invloed op de conformiteit van het product.
Nee, niet mee eens. Wat als er een lampje kapot gaat?
Daarnaast kan ik niet alles gebruiken wat ik u heb daar het bereik van de controller niet groot genoeg is ;(

Als iemand een NL adres weet waar een zigbee usb stick te koop is hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:47:
[...]

Nee, niet mee eens. Wat als er een lampje kapot gaat?
Daarnaast kan ik niet alles gebruiken wat ik u heb daar het bereik van de controller niet groot genoeg is ;(

Als iemand een NL adres weet waar een zigbee usb stick te koop is hou ik me aanbevolen.
Als een lamp kapot gaat moet die vervangen worden, dat lijkt me duidelijk. Is dat niet mogelijk dan kan het aankoopbedrag teruggegeven worden.

Je bent op zoek naar een antwoord dat je niet gaat krijgen vrees ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:19

Yucon

*broem*

Waar wil je nu precies naartoe? Stel dat je de hele bende tegen aankoopbedrag mag retourneren, ben je dan geholpen? Het leest namelijk alsof je iets in een sweet spot zoekt van 1) goedkoop 2) geen chinese servers 3) langdurige ondersteuning. Volgens mij bestaat dat helaas vrijwel niet. Wat is je gewenste resultaat als je meeweegt dat een vervanger vinden ook vrij lastig is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:39
Ondanks dat ik je zorgen wel kan begrijpen, had je ook wel een beetje kunnen aanvoelen dat wanneer een winkel branche vreemde producten (Smart lampen in een supermarkt) gaat aanbieden dit waarschijnlijk maar eenmalig is, of in ieder geval iets wat niet in het vaste assortiment komt te liggen.
Tenminste, imho had je die wel zien aankomen, ik neem aan dat je bekend was van te voren met de desbetreffende winkel.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 09:39

Ghosty J

Asus

1 tip. Zet deze lampen op mp. Misschien kan je er nog iemand gelukkig mee maken.
Koop bijv Hue, zie dit als een les in het leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

De lampen (wit / warm-wit) met E27 fitting zijn op dit moment gewoon voorradig en te bestellen volgens de website.

Ik denk dat het 'probleem' is dat dit product te populair is en dat er daardoor meer vraag naar is dan aanbod. Deze lampen zijn namelijk ook in een Hue of Tradfri ecosysteem te gebruiken, en zijn een stuk goedkoper. Ik ben zelf net met Hue begonnen en wilde ook een lamp bij bestellen. Deze waren vrijwel direct uitverkocht, maar een paar dagen later waren ze weer voorradig. De zelfde dag weer online uitverkocht, en zo gaat het door. Zodra er voorraad is is het binnen een dag weer uitverkocht.

Ik verwacht dat deze lampen over een tijdje, als de grootste run er op voorbij is, gewoon normaal te verkrijgen zullen zijn. Ikea had dat ook toen zij Tradfri introduceerde. De schappen waren telkens leeg en het kon niet snel genoeg aangevuld worden. Inmiddels zijn die ook gewoon normaal verkrijgbaar.

Als je extra lampen nodig hebt, dan kan je die aanvullen met zo'n beetje alle Zigbee lampen. Een Zigbee 'versterker' kan je ook op meerdere plaatsen krijgen (Ikea heeft ze ook voor €10 al weet ik niet of deze universeel is of alleen op het Tradfri ecosysteem werkt).

In het kort: Geduld! Het product is razend populair en zal uiteindelijk gewoon normaal verkrijgbaar zijn.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IndecentStapler
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Je koopt drie autobanden voor een auto met vier wielen. De autobanden zijn populair, dus even later zijn ze op. In plaats van op zoek te gaan naar een vierde passende band ben je benieuwd naar je rechtspositie?

Als ze nou direct de stekker uit hun servers hadden getrokken en er met de winst vandoor waren gegaan dan had ik het nog kunnen volgen, maar deze redenatie ontgaat me volledig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Lampen lijken via webshop gewoon leverbaar?
https://www.lidl-shop.nl/...bee-Smart-Home/p100306622

ConbeeII overigens ook, waarmee deze lampen prima mee samenwerken:
https://www.hashop.nl/conbee-ii-zigbee-usb-stick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 07:37
Er staat in de webshop niet dat de lampen uit de handel zijn, alleen dat ze zijn uitverkocht. Dit is wel logisch en wanneer het nieuwtje eraf is zal er gewoon weer voorraad zijn.

Denk dat TS hoopt op een teruggave van zijn hele investering omdat hij toch liever overstapt naar HUE ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yucon schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:01:
Waar wil je nu precies naartoe? Stel dat je de hele bende tegen aankoopbedrag mag retourneren, ben je dan geholpen? Het leest namelijk alsof je iets in een sweet spot zoekt van 1) goedkoop 2) geen chinese servers 3) langdurige ondersteuning. Volgens mij bestaat dat helaas vrijwel niet. Wat is je gewenste resultaat als je meeweegt dat een vervanger vinden ook vrij lastig is?
ik weet dat al die zooi uit china komt, ik heb een usb stick besteld maar die zit all bijna een maand in postnl limbo, daar gaat het niet om.
Ik ga ook geen geld terug vragen oid, ik wil om principiele redenen weten of het wettelijk mag om de combinatie van verbruiksartikelen en infrstructuur in de markt te zetten en dan na 2 weken geen verbruiksartikelen meer te verkopen.
Dat is mijn vraag. En als (ik weet dat er hier mensen zijn die nogal eea weten van consumentenrecht) daar ook maar een kleine aanwijzing is dat ditniet wettelijk is, wil ik ze aanpakken.Niet om er elf beter van te worden, maar omdat ik dit gewoon niet vind kunnen. Staat in mijn beleving verder kompleet los van china of goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Je spreekt over verbruiksartikelen en infrastructuur. Hoe zie jij de lijn daartussen? Wanneer is het verbruiks en wanneer niet?

Een LED lamp zou jaren mee moeten kunnen gaan.
De infrastructuur die achter dit soort systemen ligt gaat niet langer dan een paar jaar mee.
Wat is hier dan verbruik en wat niet?

Je zit te vissen in een vijver van vergankelijke goederen. En de infrastructuur is hier niet minder vergankelijk dan de lampen. Daarmee is de combinatie dus geen combinatie van wel- en niet vergankelijk meer maar een combinatie die samen een paar jaar mee zal gaan, en niet langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gadgeteer schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:09:
Er staat in de webshop niet dat de lampen uit de handel zijn, alleen dat ze zijn uitverkocht. Dit is wel logisch en wanneer het nieuwtje eraf is zal er gewoon weer voorraad zijn.

Denk dat TS hoopt op een teruggave van zijn hele investering omdat hij toch liever overstapt naar HUE ofzo?
Nogmaals, nee, dat is het niet.
Als men (de winkel) gewoon aangeeft dat eea weer voorradig wordt heb ik daar alle vrede mee. Maar dat is nu precies het probleem, dat willen ze niet.

Had ik kunnen weten dat dit een eenmalige actie zou zijn? --> uitgaande van hetgeen inhet frontpage artikel geschreven werd in ieder geval niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:32:
Je spreekt over verbruiksartikelen en infrastructuur. Hoe zie jij de lijn daartussen? Wanneer is het verbruiks en wanneer niet?

Een LED lamp zou jaren mee moeten kunnen gaan.
De infrastructuur die achter dit soort systemen ligt gaat niet langer dan een paar jaar mee.
Wat is hier dan verbruik en wat niet?

Je zit te vissen in een vijver van vergankelijke goederen. En de infrastructuur is hier niet minder vergankelijk dan de lampen. Daarmee is de combinatie dus geen combinatie van wel- en niet vergankelijk meer maar een combinatie die samen een paar jaar mee zal gaan, en niet langer.
Twijfelachtig... Wanneer inderdaadmag je hier van uit gaan? Minstens 2 jaar moetde zooi kunne blijven werken. Ik zie dat ook als, ik ga een extra ruimte aankleden, dan wil ik (binnen die 2 jaar) ook gebruik kunnen maken van diezelfde infrastructuur.. het kan natuurlijk niet zo zijn dat je ieder jaar (als je 1xper jaar substantieel verbouwd) over moet stappen van Hue naar ikea naar ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:32:
[...]

Als men (de winkel) gewoon aangeeft dat eea weer voorradig wordt heb ik daar alle vrede mee. Maar dat is nu precies het probleem, dat willen ze niet.

Had ik kunnen weten dat dit een eenmalige actie zou zijn? --> uitgaande van hetgeen inhet frontpage artikel geschreven werd in ieder geval niet...
En als je dan naar een jaar die nieuwe ruimte met dit product inricht, is de winkel het volgens jou weer verplicht 2 jaar te blijven leveren. Het jaar daarna weer, het jaar daarna weer etc. Op deze manier moeten ze altijd kunnen blijven leveren?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IndecentStapler
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:35:
[...]

Twijfelachtig... Wanneer inderdaadmag je hier van uit gaan? Minstens 2 jaar moetde zooi kunne blijven werken. Ik zie dat ook als, ik ga een extra ruimte aankleden, dan wil ik (binnen die 2 jaar) ook gebruik kunnen maken van diezelfde infrastructuur.. het kan natuurlijk niet zo zijn dat je ieder jaar (als je 1xper jaar substantieel verbouwd) over moet stappen van Hue naar ikea naar ...
Maar daar is ook helemaal geen sprake van. De spullen die je hebt gekocht doen het. Hopelijk blijven ze het nog heel lang doen. En als ze het volgende week ineens niet meer doen omdat winkel x zijn servers uit zet weet ik zeker dat bij elke tweaker de bloeddruk omhoog schiet wanneer ze dat nieuws lezen.

Nu gaat het erom dat jij “het niet vindt kunnen” dat je niet nog meer van het spul kan kopen. Misschien had je dat dan meteen in je eerste bestelling moeten doen. En als dat toen niet kon, dan had je je misschien moeten afvragen of je dit setje wel wilde aanschaffen. Ik snap echt niet waar dat gevoel van onrecht vandaan komt. Al leverden ze 1 lamp die draait op een rpi in de meterkast van het hoofdkantoor; zo lang die blijft werken is je aankoop toch conform de verwachting? Je kocht 1 lamp. Die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:35:
Ik zeg ook niet dat het een jaar is.... Ik zeg alleen dat, net als met mobiele telefoons, dit soort platformen niet voor altijd blijven bestaan.
Maar de kern van mijn betoog ontwijk je. De kern is de vraag of je hier überhaupt nog kunt spreken over "verbruiksartikelen". De levensduur van een LED lamp is behoorlijk lang en waarschijnlijk zelfs langer dan de meeste van dit soort platformen bestaan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 15:46

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Ik wil graag geloven dat je intenties zuiver zijn, maar sommige van je reacties (ik heb ze even gequote voor het gemak) nodigen m.i. niet uit om gezellig mee te doen met je zoektocht naar een antwoord op je vraag. Zie het als constructieve feedback. :)

Zoals onze opa's (of die van mij in ieder geval) zei(den): je vangt meer vliegen met honing dan met azijn. :P
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:43:
[...]

???? nee dat zeg ik nergens en dat weet ik ook niet....
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:29:
[...]

En (...) ik wil ze aanpakken. Niet om er elf beter van te worden, maar omdat ik dit gewoon niet vind kunnen. Staat in mijn beleving verder kompleet los van china of goedkoop.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:12
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:39:

of natuurlijk een zigbee usb stick die uit NL verstuurd kan worden zodat postnl het wel voor elkaar krijgt ;(
hier bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
[...]

Kan het ook niet gewoon zijn dat er leveringsproblemen zijn door de huidige situatie? Er zijn wel meer dingen niet of slecht leverbaar waar geen indicatie op gegeven kan worden.

De site pretendeert overigens dat er vanaf de 7e voorraad van die lamp in de winkel is.

Ik ook niet het idee dat het om een actie zou moeten gaan, gezien er altijd bestelbaar in de banner staat.

Ik zou er even van uit gaan dat men vanwege de huidige situatie er gewoon geen datum op kan zeggen, veel winkels konden/kunnen ook niets zinnigs over een PS5 zeggen. Ze bestellen ze maar de fabrikant kan niet leveren.

[ Voor 24% gewijzigd door LOTG op 23-12-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik denk dat je vraag raakvlakken heeft met de vraag hoe lang een fabrikant reserve-onderdelen moet blijven leveren. Voor zover ik weet bestaat zo’n bepaling onder Nederlands recht niet en staat het ook niet in de nieuwe richtlijn. Het is de vraag of dat voor een duurzame economie niet logisch zou zijn. En een reserve-onderdeel is uiteraard iets anders dan een nieuwe koop, omdat het bedoeld is om een (deel van) een bestaande zaak te vervangen.

Het advies van de RvS voor de implementatiewet is ondertussen vastgesteld en ligt nu (besloten) bij de minister. De consultatie is inmiddels gesloten, maar je zou t.z.t. nog een e-mail over dit onderwerp kunnen sturen naar een parlementariër die deze portefeuille houdt als de wet wordt behandeld. Dat zal wel na de verkiezingen zijn vermoed ik.

Dat gezegd hebbende is het mij (zoals vaker) niet geheel duidelijk welk recht er van toepassing is (of ik lees er overheen), omdat de meeste vragenstellers in het midden laten of ze consument zijn, in welk land ze vooral woonachtig zijn en waar de verkoper gevestigd is. Meestal gaat het om Nederlands of Belgisch recht, maar soms niet.

Volgens dit rapport (p. 19) staat er bijvoorbeeld in het Franse L111-3 Code de la consommation wel een bepaling over reserve-onderdelen. Zie overigens ook de reactie van de auteur op de consultatiepagina hierboven. Als ik het goed heb is dus onder Frans recht het volgende van toepassing of van toepassing geweest:
Le fabricant ou l'importateur de biens meubles informe le vendeur professionnel de la période pendant laquelle ou de la date jusqu'à laquelle les pièces détachées indispensables à l'utilisation des biens sont disponibles sur le marché. Cette information est délivrée obligatoirement au consommateur par le vendeur de manière lisible avant la conclusion du contrat et confirmée par écrit lors de l'achat du bien.

Dès lors qu'il a indiqué la période ou la date mentionnées au premier alinéa, le fabricant ou l'importateur fournit obligatoirement, dans un délai de deux mois, aux vendeurs professionnels ou aux réparateurs, agréés ou non, qui le demandent les pièces détachées indispensables à l'utilisation des biens vendus.

Un décret précise les modalités et conditions d'application du présent article.
Of het nog actueel is weet ik niet, want er is schijnbaar ook een aanpassing gedaan aan deze bepaling als ik de hyperlink goed begrijp. En zoals ik begon wordt een reserve-onderdeel waarschijnlijk anders gezien dan een nieuwe koop.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:16
Ik zie de non-conformiteit ook niet eigenlijk.

Nu ken ik deze specifieke actie niet (kom nooit bij Lidl), maar juist non-food producten zijn bij supermarkten vaak acties van tijdelijke aard, de ene keer hebben ze een pallet gourmetstellen staan, dan weer kussens, dan weer barbeque's, tablets e.d. ga zo maar door. In dat opzicht denk ik dat je als consument er best rekening mee moet houden dat dit soort acties bij een supermarkt slechts van tijdelijke aard zijn.

In dat opzicht verwacht ik dus eigenlijk niet dat een product non-conform is omdat de betreffende verkoper geen voorraad meer heeft / krijgt. Ik zou er in een voorbeeld als dit zelfs vanuit gaan dat het product maar kort verkrijgbaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyriel85 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:40:
[...]

En als je dan naar een jaar die nieuwe ruimte met dit product inricht, is de winkel het volgens jou weer verplicht 2 jaar te blijven leveren. Het jaar daarna weer, het jaar daarna weer etc. Op deze manier moeten ze altijd kunnen blijven leveren?
En dat is nu precies waarom ik vraag om een product roadmap.
Ik ie werkelijk waar niet waarom ik hier in deze communiy hier niet de handen voor op elkaar krijg.
het is toch bij zoveel producenten iedere keer hetzelfde, men koopt zich in in een ecosysteem en moet maar afwachten of en wat voor ondersteuning er voor komt.
Dat is niet zuiver, niet ecologisch, niet netjes naar de consument, gewoon not done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 07:37
[...]

Zoals ik al aangaf, het is gewoon uitverkocht, kijk in de webshop. In deze Corona tijden zijn dingen nou eenmaal lastig te verkrijgen.

Jouw interpretatie dat het een eenmalige actie zou zijn, is op lucht gebaseerd. In de meeste supermarkten weet het personeel niet of bepaalde artikelen terug komen, als je daarvan opkijkt, kom je wellicht te weinig buiten de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:39

PB-powell

Mr. Laziness

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:42:
[...]

En dat is nu precies waarom ik vraag om een product roadmap.
Ik ie werkelijk waar niet waarom ik hier in deze communiy hier niet de handen voor op elkaar krijg.
het is toch bij zoveel producenten iedere keer hetzelfde, men koopt zich in in een ecosysteem en moet maar afwachten of en wat voor ondersteuning er voor komt.
Dat is niet zuiver, niet ecologisch, niet netjes naar de consument, gewoon not done.
Tsja dat is met elk product en elk systeem wat je koopt en waar leg je de grens van ondersteuning? Daarnaast zijn fabrikanten nergens toe verplicht zolang je geen contract met hun aangaat.
Uiteraard kan je bepaalde verwachtingen hebben en in veel gevallen is dat ook terecht en komt men dat na, maar in het enkele geval dat dat niet gebeurt heb je al gauw pech. Zonder een (duur) juridisch gevecht aan te gaan zal je zeer waarschijnlijk geen vergoeding krijgen. Het beste wat je kan doen is voor producten waar je een lange levensduur van verwacht te gaan kopen van fabrikanten met een gevestigde naam en reputatie.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Number10 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:31:
Ik denk dat je vraag raakvlakken heeft met de vraag hoe lang een fabrikant reserve-onderdelen moet blijven leveren. Voor zover ik weet bestaat zo’n bepaling onder Nederlands recht niet en staat het ook niet in de nieuwe richtlijn. Het is de vraag of dat voor een duurzame economie niet logisch zou zijn. En een reserve-onderdeel is uiteraard iets anders dan een nieuwe koop, omdat het bedoeld is om een (deel van) een bestaande zaak te vervangen.

Het advies van de RvS voor de implementatiewet is ondertussen vastgesteld en ligt nu (besloten) bij de minister. De consultatie is inmiddels gesloten, maar je zou t.z.t. nog een e-mail over dit onderwerp kunnen sturen naar een parlementariër die deze portefeuille houdt als de wet wordt behandeld. Dat zal wel na de verkiezingen zijn vermoed ik.

Dat gezegd hebbende is het mij (zoals vaker) niet geheel duidelijk welk recht er van toepassing is (of ik lees er overheen), omdat de meeste vragenstellers in het midden laten of ze consument zijn, in welk land ze vooral woonachtig zijn en waar de verkoper gevestigd is. Meestal gaat het om Nederlands of Belgisch recht, maar soms niet.

Volgens dit rapport (p. 19) staat er bijvoorbeeld in het Franse L111-3 Code de la consommation wel een bepaling over reserve-onderdelen. Zie overigens ook de reactie van de auteur op de consultatiepagina hierboven. Als ik het goed heb is dus onder Frans recht het volgende van toepassing of van toepassing geweest:

[...]

Of het nog actueel is weet ik niet, want er is schijnbaar ook een aanpassing gedaan aan deze bepaling als ik de hyperlink goed begrijp. En zoals ik begon wordt een reserve-onderdeel waarschijnlijk anders gezien dan een nieuwe koop.
heel erg bedankt, dit is de info die ik zocht. Jammer dat er in NL (of Europees verband) geen artikel is zoals het Franse wetsartikel dat je aanhaalt, dat is nu precies wat nodig is om duurzaamheid te bevorderen.

Voor wat betreft het schimmige gebied (in deze casus) tussen reserve artikel en 'nieuwe koop', dat is nu precies de openheid waar ik leveranciers toe wil oproepen. Ik wil (indien dat bij initiele aankoop duidelijk is) best wel kennis nemen van een end-of-support datum, zonder dat dat impliciet zou moeten worden opgeschoven zolang de producent nog reserve onderdelen (die ook als nieuwe koop gezien kunnen worden) blijft leveren. In het bedrijfsleven zou een handeling als deze er direct toe leiden dat de betreffende leverancier nooit meer een order binnen krijgt. Ik ben van mening dat we als consumenten ook dit soort 'macht' moeten kunnen tonen, ook zonder met de beurs te stemmen, onduidelijkheid na 1 maand is echt niet zoals het hoot.

Ten overvoedde aan diegenen die nog steeds blijven roepen 'had je maar niet bij een super moeten kopen', had Tweakers dan maar geen review geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PB-powell schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:04:
[...]

Tsja dat is met elk product en elk systeem wat je koopt en waar leg je de grens van ondersteuning? Daarnaast zijn fabrikanten nergens toe verplicht zolang je geen contract met hun aangaat.
Uiteraard kan je bepaalde verwachtingen hebben en in veel gevallen is dat ook terecht en komt men dat na, maar in het enkele geval dat dat niet gebeurt heb je al gauw pech. Zonder een (duur) juridisch gevecht aan te gaan zal je zeer waarschijnlijk geen vergoeding krijgen. Het beste wat je kan doen is voor producten waar je een lange levensduur van verwacht te gaan kopen van fabrikanten met een gevestigde naam en reputatie.
En dat is (helaas) ook waar, echter wordt het steeds moeilijker fabrikanten te vinden die wat dit betreft constant de verwachtingen waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gadgeteer schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:45:
[...]

Zoals ik al aangaf, het is gewoon uitverkocht, kijk in de webshop. In deze Corona tijden zijn dingen nou eenmaal lastig te verkrijgen.

Jouw interpretatie dat het een eenmalige actie zou zijn, is op lucht gebaseerd. In de meeste supermarkten weet het personeel niet of bepaalde artikelen terug komen, als je daarvan opkijkt, kom je wellicht te weinig buiten de deur.
Daar gaan we weer... ALs je gelezen had, had je gezien dat ik deze draad opgestart ben NADAT ik met de winkeliers EN de overkoepelende organisatie gesproken heb. Natuurlijk (zie eerste post) hou ik rekening met corona,het enige wat ik vraag aan de winkel(keten) is OF het product ooit nog geleverd gaat worden. Het niet kunnen of willen beantwoorden van DIE specifieke vraag is de grondslag van deze discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goudvis schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:44:
Ik wil graag geloven dat je intenties zuiver zijn, maar sommige van je reacties (ik heb ze even gequote voor het gemak) nodigen m.i. niet uit om gezellig mee te doen met je zoektocht naar een antwoord op je vraag. Zie het als constructieve feedback. :)

Zoals onze opa's (of die van mij in ieder geval) zei(den): je vangt meer vliegen met honing dan met azijn. :P

[...]

[...]

[...]
Bedankt, puntje aangekomen. begrijp dat meerdere van deze reacties gevoed zijn door lieden die wel willen schoppen maar niet de moeite nemen de (hele) discussie, of zelfs maar de fipo te lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyriel85 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:40:
[...]

Nee, dat is de hierboven ook besproken onduidelijkheid tussen nieuwkoop en verkoop reserve onderdelen. Ik kan me er heel goed in vinden als men (na een afkoelperiode, minstens 2 jaar) aangeeft dat de in de verkoop zijnde producten alleen als vervanging moeten worden gezien en niet als 'nieuwkoop'. Maar wees daar als leverancier/fabrikant dan ook duidelijk in. Dat is waar ik naartoe wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IndecentStapler schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:46:
[...]

Maar daar is ook helemaal geen sprake van. De spullen die je hebt gekocht doen het. Hopelijk blijven ze het nog heel lang doen. En als ze het volgende week ineens niet meer doen omdat winkel x zijn servers uit zet weet ik zeker dat bij elke tweaker de bloeddruk omhoog schiet wanneer ze dat nieuws lezen.

Nu gaat het erom dat jij “het niet vindt kunnen” dat je niet nog meer van het spul kan kopen. Misschien had je dat dan meteen in je eerste bestelling moeten doen. En als dat toen niet kon, dan had je je misschien moeten afvragen of je dit setje wel wilde aanschaffen. Ik snap echt niet waar dat gevoel van onrecht vandaan komt. Al leverden ze 1 lamp die draait op een rpi in de meterkast van het hoofdkantoor; zo lang die blijft werken is je aankoop toch conform de verwachting? Je kocht 1 lamp. Die werkt.
Hier zijn we het gewoon niet eens. Ik zie de aanschaf van een lamp (plus controller !) als instappen in een eco systeem. Opdat moment ben ik een duurzame relatieaangegaan met de betreffende leverancier en volgens mijn interpretatie van de consumentenrechten is het dan niet ok om na 1 maand de verkoop te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
Je koopt iets bij een winkel. De winkel raakt uitverkocht en besluit om niet langer het product in te kopen. Je bent pissig dat de winkel het product niet meer verkoopt.

Heb ik zo de strekking van je verhaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:23:
[...]

Hier zijn we het gewoon niet eens. Ik zie de aanschaf van een lamp (plus controller !) als instappen in een eco systeem. Opdat moment ben ik een duurzame relatieaangegaan met de betreffende leverancier en volgens mijn interpretatie van de consumentenrechten is het dan niet ok om na 1 maand de verkoop te stoppen.
Ik begrijp heel goed wat je hier mee bedoelt en dat je dat zo voelt. Maar ik geloof niet dat daar een juridische basis voor is. Dit is voor mij juist een van de vele redenen om weg te blijven van domotica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misha schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:11:
Je koopt iets bij een winkel. De winkel raakt uitverkocht en besluit om niet langer het product in te kopen. Je bent pissig dat de winkel het product niet meer verkoopt.

Heb ik zo de strekking van je verhaal goed?
Paar nuances (en ja, ik ben pissig dat men geen enkel inzicht wil geven of de betreffende producten nog geleverd gaan worden):
de winkel verkoopt een product waar een dienst aan vastzit;
het product behoeft reserve onderdelen om de (uit de uneco lijst overgenomen) minimale conformiteits 'tijd' van 2 jaar te kunnen waarborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lapa schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:11:
[...]

Ik begrijp heel goed wat je hier mee bedoelt en dat je dat zo voelt. Maar ik geloof niet dat daar een juridische basis voor is. Dit is voor mij juist een van de vele redenen om weg te blijven van domotica.
Dat vraag ik me dus af. Mijn stelling is dat conformiteit ook levering van reserve onderdelen behelst, zonder dat die specifieke levering behelst dat 'de teller opnieuw gaat lopen'.

Maar duidelijk, ik had me sowieso voorgenomen om zo spoedig mogelijk van de 'dienst' losgekoppeld te zijn. Echter, dat is iets wat specifiek Tweakers-achtigen doen, het merendeel van de consumenten zit met de (onduidelijke) tijd die de dienst wordt aangeboden opgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hebben we het hier niet over een supermarktketen die ook non-food producten verkoopt?

Dan zijn dat meestal partijen, en op is op. Medewerkers en filialen hebben dan inderdaad geen idee over nieuwe voorraad.
Vaak komen dergelijke acties echter wel terug. Dat kan overigens best jaarlijks zijn.

Zou dat regelmatig genoeg zijn voor ts of zouden vervangende producten uit een actie ook vast in het assortiment moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sambalbaj schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:35:
Hebben we het hier niet over een supermarktketen die ook non-food producten verkoopt?

Dan zijn dat meestal partijen, en op is op. Medewerkers en filialen hebben dan inderdaad geen idee over nieuwe voorraad.
Vaak komen dergelijke acties echter wel terug. Dat kan overigens best jaarlijks zijn.

Zou dat regelmatig genoeg zijn voor ts of zouden vervangende producten uit een actie ook vast in het assortiment moeten zitten?
In dit geval is het m.i. noodzakelijk dat dit in het vaste assortiment zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Of je gaat even bij onze overburen shoppen.
Lidl.de of die je wel nodig hebt.

En laat hem via http://www.huifkarverzendservice.nl/ naar Nederland komen. Of haalt hem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:25
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:00:
[...]

In dit geval is het m.i. noodzakelijk dat dit in het vaste assortiment zit.
Het zit gewoon in het vaste assortiment, maar dan wel (op dit moment) enkel online te bestellen. Zo af en toe komt het terug in de fysieke winkels. Maar ze verkopen dermate veel non-food artikelen dat deze roulerend in de winkel terechtkomen maar vaak langere periode online te verkrijgen zijn.

Grote kans dat over een aantal maanden de smart-producten weer in de winkel liggen, maar tot die tijd gewoon online beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Sorry hoor, maar wat een flauwekultopic.

Edit: ok, even verduidelijkend: Je bent boos omdat jouw winkel op de hoek je lampen niet meer levert, en niet wil aangeven of ze die nog in de winkel krijgen. Welkom bij de lidl, waar iedere week andere "dingetjes" liggen. (Vind ik overigens het leuke van de Lidl, maar dat doet hier natuurlijk niet ter zake). Verder heb je ook kritiek op leveringen van een totaal ander bedrijf dat een niet nader genoemde usb stick ook niet bij jou thuis geleverd kan krijgen.

Ondertussen negeer je diverse mensen die je aangeven dat de lampen gewoon (online) te koop zijn. En vraag je je af of je stappen kunt ondernemen om de winkel op zijn nummer te zetten en er niet mee weg te laten komen, want je hebt nu voor 100den euro's spullen waar je naar eigen zeggen niks mee kan. Of zoiets.

Termen als "geinvesteerd" (wat heb je nou feitelijk gekocht?) "uneco richtlijnen", "gevolgschade" en "nonconformiteit". Ook "Principieel", was ik vergeten. En "je moet nieuwe armaturen" (want e27/e14/gu10 is kennelijk geen standaard?)....

Waar gaat dit heen, vraag ik me dan af. Gelukkig heb ik minder problemen.

Edit 2: "principieel" toegevoegd. Rest blijft staan.

[ Voor 96% gewijzigd door gysman11 op 23-12-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gysman11 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:20:
Sorry hoor, maar wat een flauwekultopic.

Edit: ok, even verduidelijkend: Je bent boos omdat jouw winkel op de hoek je lampen niet meer levert, en niet wil aangeven of ze die nog in de winkel krijgen. Welkom bij de lidl, waar iedere week andere "dingetjes" liggen. (Vind ik overigens het leuke van de Lidl, maar dat doet hier natuurlijk niet ter zake). Verder heb je ook kritiek op leveringen van een totaal ander bedrijf dat een niet nader genoemde usb stick ook niet bij jou thuis geleverd kan krijgen.

Ondertussen negeer je diverse mensen die je aangeven dat de lampen gewoon (online) te koop zijn. En vraag je je af of je stappen kunt ondernemen om de winkel op zijn nummer te zetten en er niet mee weg te laten komen, want je hebt nu voor 100den euro's spullen waar je naar eigen zeggen niks mee kan. Of zoiets.

Termen als "geinvesteerd" (wat heb je nou feitelijk gekocht?) "uneco richtlijnen", "gevolgschade" en "nonconformiteit". En "je moet nieuwe armaturen" (want e27/e14/gu10 is kennelijk geen standaard?)....

Waar gaat dit heen, vraag ik me dan af. Gelukkig heb ik minder problemen.
Je wilt het niet begrijpen, of je leest het topic niet en roept maar wat.
Mag natuurlijk, doe ik in principe ook gewoon.
En ja, ze zijn NU inderdaad weer leverbaar. Chapeau, maar daar gaat het niet om.
Het gaat ook niet om ikke hier.
Het gaat erom of het principieel juist is dat de verkoop van een service voor bedrijven blijkbaar vanzelfsprekend als vrijblijvend kan worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:10:
[...]
Je wilt het niet begrijpen, of je leest het topic niet en roept maar wat.
Jawel, goed gelezen, juist omdat ik het wilde begrijpen. Ik blijf bij mijn stelling. En heb "principieel" toegevoegd aan mijn lijstje.

Nu ga ik verder. Gelukkig nieuwjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:07
Er is een aanbieding van product A, die koop je, bij die aanbieding krijgt je een service (en dat is gratis) Is het een dienst dan betaal je daar appart voor, vervalt die service dan is het pech hebben, zou de dienst ineens niet meer werken dan zou je kunnen spreken van non conformiteit. Bedrijven weten hoe ze iets in de verkoop moeten zetten om juridisch niet aansprakelijk gesteld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:25
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:10:
[...]

Het gaat erom of het principieel juist is dat de verkoop van een service voor bedrijven blijkbaar vanzelfsprekend als vrijblijvend kan worden gezien.
als het enkel hierom gaat dan is dat natuurlijk niet juist als bedrijven met die insteek iets op de markt brengen. Meen me te herinneren dat er wel eens berichten op de frontpage hebben gestaan van producten of diensten die gestopt worden om wat voor reden dan ook.

maar ik begrijp niet zo goed wat dit met de smarthome producten te maken heeft die bij een supermarkt zijn gekocht en vervolgens een periode slecht leverbaar zijn om wat voor reden dan ook.

Ik denk dat dit twee hele verschillende onderwerpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik probeer het te begrijpen, maar dit topic is nog steeds onzin. Ding dicht: ga eerst maar eens meer info checken her en der.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.