Mijn vraag:
mijn moederbord start niet op (cpu fan draait niet), led lampjes op achterkant moederbord lichten wel op.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb alleen het moederbord genomen (dus niet in de kast aangesloten) en aangesloten op de powersource met 2 kabels: 24 pins moederbord kabel en 8 pins cpu kabel. Ik heb 1 stuks geheugen in positie A2 gestoken, de ssd kaart zit erin en ik heb de cmos batterij een minuut losgekoppeld. De cpu zit erin en ook de koeler heb ik aangesloten (aangesloten op cpu fan 1).
Ik heb op de ASRock website gekeken dat mijn cpu i5 compatibel is, hetzelfde geldt (volgens mij) voor mijn geheugen en ssd kaart.
Ik had verwacht dat tenminste de cpu fan zou gaan draaien. Wat kan ik doen?
...
mijn moederbord start niet op (cpu fan draait niet), led lampjes op achterkant moederbord lichten wel op.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 150,14 | € 150,14 |
1 | Moederborden | ASRock B460M Pro4 | € 94,- | € 94,- |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce GTX 1660 Super SC Ultra Gaming | € 234,90 | € 234,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim | € 23,10 | € 23,10 |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB3K2/16 | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Voedingen | MSI MPG A650GF | € 95,05 | € 95,05 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 51,90 | € 51,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 798,89 |
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb alleen het moederbord genomen (dus niet in de kast aangesloten) en aangesloten op de powersource met 2 kabels: 24 pins moederbord kabel en 8 pins cpu kabel. Ik heb 1 stuks geheugen in positie A2 gestoken, de ssd kaart zit erin en ik heb de cmos batterij een minuut losgekoppeld. De cpu zit erin en ook de koeler heb ik aangesloten (aangesloten op cpu fan 1).
Ik heb op de ASRock website gekeken dat mijn cpu i5 compatibel is, hetzelfde geldt (volgens mij) voor mijn geheugen en ssd kaart.
Ik had verwacht dat tenminste de cpu fan zou gaan draaien. Wat kan ik doen?
...