Garantie creditcard bij koop of afstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:49
Ik kan de creditcard maatschappij bellen en ga dat ook doen, maar wil me graag eerst hier informeren.
Heb een bestelling gedaan per creditcard, heb deze toen geannuleerd maar ze hebben het artikel toch opgestuurd. Vervolgens retourprocedure gestart. Ik zou een bericht krijgen van de vervoerder om het artikel op te halen maar ik krijg geen bericht van ze. Na rappelleren weinig verbetering en na een zoekactie op google lijken dit spelletjes die ze vaker spelen.

Vraag: kan ik de betaling laten terugdraaien? Ik lees in de verzekeringsvoorwaarden van de creditcard vooral over schade en diefstal. Het artikel is (helaas) ook geleverd dus daar zit het niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@maxtrash Je kunt de order gewoon weigeren bij afleveren, dat is hetzelfde als annuleren.
Wat bedoel je met garantie, aflevergarantie ?
Dat je een factuur hebt voldaan met Cc, maakt niets uit. zij boeken dit niet zomaar terug, pas op akkoord van verkoper. of je moet echt een geschil hebben, dat je al langer wacht op 'annuleren'. nu met de kerst - en corona drukte zou ik de verkoper even de tijd geven. zou hen wel een e-mail sturen, en aangeven dat je wilt annuleren, en het pakket gaat weigeren bij afleverpoging.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Het pakket is al afgeleverd. Achteraf was weigeren handiger geweest ja.

Nadat ik retour procedure had gestart kreeg ik mail dat ik binnen 5 dagen een mail zou krijgen van de vervoerder. Die kwam niet. Opnieuw contact gehad met verkoper en ze hadden het zogenaamd opnieuw aangevraagd. Alleen wederom niets.
Op internet lees ik dat anderen ook problemen hadden met *knip* (web)winkel. Ik zal eerst nogmaals een rappel sturen, maar vroeg me af of ik wat aan de creditcard had.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 22-12-2020 18:31 . Reden: Naam webshop weggehaald, gezien deze niets toevoegt in deze discussie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De naam van de betreffende webwinkel mag achterwege blijven gezien deze niets toevoegt in de discussie.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Heb je een link naar de webwinkel hun algemene voorwaarden? Dat is wel handig om even hier neer te zetten, want je creditcardmaatschappij wilt natuurlijk ook weten of het een retourbaar product gaat (bijv geen onderbroeken) en of je de juiste procedure voor retourneren hebt gevolgd. Dus voordat ik een case zou aanmaken bij je CC maatschappij eerst je documentatie beter op orde krijgen. Bovendien gaan ze je wsl. eerder nog een keer naar de winkel sturen met een officiële aangetekende brief bijv. versturen. Heb je een link naar hun algemene voorwaarden over retouren?

en wat staat er in je creditcardvoorwaarden over betwisten betalingen? Kan je die ook ff linken?

[ Voor 105% gewijzigd door CyberMania op 22-12-2020 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
Het is extreme chaos bij in ieder geval PostNL. Grote kans kans dat de winkel wel wil(via normale procceduren). Maar niet kan omdat de vervoeder niet mee werkt. Er liggen 3 producten bij verschillende winkels. En geen wordt door PostNL aangenomen omdat het gewoon te druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Bij de winkel waar ik werk hebben we dringende verzoeken gekregen vanuit PostNL en onze verzendpartner om retouren indien mogelijk uit te stellen en de retourperiode te verlengen.
Als dit het geval is zou ik nog even geduld hebben, maar vraag wel om duidelijke informatie hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Het gaat om een laptop van 899. Ik heb gewoon een retour aangevraagd en deze is ook ontvangen want ik heb een mail dat ik een andere mail van tnt ga ontvangen:

Dank u wel voor het doorgeven van de benodigde gegevens. Ons Returns Team zal nu een "retour referentie nummer" (RMA) aanvragen voor uw product.

Hieronder vind je meer informatie over de volgende stappen.

HOE MOET IK HET TRANSPORT REGELEN?

1. Binnen 6 werkdagen ontvang je een e-mail van de vervoerder, TNT (noreply@tnt.com). Als je deze e-mail niet ontvangt, controleer dan je spam en e-mailfilters

Credit card is van ABN AMRO:
https://www.icscards.nl/b...amro-card-meespierson.pdf

Voorwaarden winkel: *knip* De voorwaarden kan je ook plaatsen zonder door te linken naar de webwinkel.

Heb nogmaals een mail gestuurd en zullen het rustig afwachten. Ik heb er geen probleem mee als de laptop pas volgend jaar wordt opgehaald maar wil wel een rma nummer.

Punt is dat ik de bui zie hangen want mijn situatie begint te kijken op hetgeen Tweaker julus in de shop review te melden heeft:

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 1
Motivatie
Uit eigen beweging

Algemeen
KOOP HIER NIET ALS JE NOG WILT KUNNEN RETOURNEREN!

Zoals hieronder beschreven, is de retourprocedure ingewikkeld en sloom. Ik kan daar nu aan toevoegen dat ook na 5 weken wachten, zes mails en een telefoongesprek van 15 minuten, *** nog steeds het pakket niet heeft laten ophalen. Men zegt nu "er is een probleem bij TNT en u ontvangt binnenkort bericht". Niets concreets, geen duidelijkheid. Volgens de medewerker kan ik de laptop wel zelf terugsturen "tegen eigen kosten". Belachelijk natuurlijk, maar ik wil hiervan af zijn en heb gevraagd naar welk adres, en dan blijft het oorverdovend stil.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:48

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Volgens de voorwaarden van je CC mag je een betaling niet betwisten op basis van het niet nakomen van de verplichtingen van de Acceptant (de winkel), daaronder valt ook het niet (goed) nakomen van de verplichtingen in het kader van de Wet Koop of Afstand.

De makkelijkste vervolgstap die je hebt waar je ook echt wat doet is ze een brief sturen waarin je goed en duidelijk uitlegt wat het probleem is, wat er al is gebeurt (dus hoe veel contact of pogingen daartoe er zijn geweest) en wat je wilt dat ze doen om het op te lossen. Daarbij is het handig om te vermelden dat je je bewust bent van je herroepingsrecht (zodat ze niet tevergeefs gaan proberen te doen alsof het niet hun probleem is), en kun je eventueel een beroep doen op het Juridisch loket om je te helpen met het opstellen van de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
*knip* (web)winkel

Ja hou maar op. Ik kan begrijpen dat het daar extreem langzaam gaat. Dat is inderdaad 1 van de winkels waar retour extreem langzaam gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 23-12-2020 11:11 ]

Pagina: 1