Horizontale strepen op HP Laserjet 4050

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Mijn HP Laserjet 4050 printer die ik jaren geleden goed werkend heb weggezet produceert nu horizontale strepen op elke afdruk :/ De strepen zitten niet altijd op dezelfde plek, maar hebben wel altijd dezelfde afstand onderling.

Mogelijk is het een kwestie van schoonmaken? Alleen... weet ik niet welk onderdeel de strepen veroorzaakt. Ik heb de drum (in de toner-cartridge) en de fuser al rondgedraaid en heb geen streep erop kunnen ontdekken.

De toner-cartridge is nog vol genoeg en een origineel HP-exemplaar.

Iemand nog een idee waar ik de oorzaak kan zoeken?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TbYfnI2l.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:37
Ziet er toch uit als vuil en/of verstoring van de elektromagnetische lading op de fuser/drum (en daardoor strepen)

[ Voor 5% gewijzigd door SniperGuy op 22-12-2020 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:44

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Aan de hand van de afstand tussen de strepen, kan je uitrekenen wat de diameter is van de rol die de strepen veroorzaakt. In de handleiding van de HP LaserJet staat trouwens wel een lijstje waarin je kunt aflezen welke rol het probleem zal zijn, bij een gegeven afstand tussen de strepen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Die handleiding is een goeie... de service manual om precies te zijn. Die strepen zitten precies 94mm van elkaar af en da's volgens de manual de "photosensitive drum". Dat is dus de drum die in de toner-cartridge zit :/

Raar dat er opeens een streep op zit terwijl ik 'm jaren geleden goed weggezet had ;( Zijn er nog manieren om 'm te herstellen/reinigen of is dat volgens de manual de hele toner-cartridge vervangen als ik die strepen te erg vind? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Dit al geprobeerd?

eh deze:

Denk simpelste is gewoon een nieuwe toner te kopen. Wsl. is de wiper Blade vervuild.

[ Voor 89% gewijzigd door CyberMania op 23-12-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Oh, net stond er een filmpje van de wiper blade, kon ik bij mijn cartridge niet vinden. Ik had toen eerst de drum eruit gehaald... de wiper blade niet te zien...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xbNIORPl.jpg

Kort hierna ging het mis... ik hield de cartridge schuin met het dunne stuk boven omdat ik dacht dat de toner in het dikke stuk zat... maar toen kwam er een stortvloed aan tonerpoeder naar buiten :'( Hele vloer, handen en benen onder dat spul :'( Schijnt niet echt gezond poeder te zijn ook :'(

En ook: nu doet de printer het helemaal niet meer nadat ik de drum teruggezet had in de cartridge... het papier blijft hangen net voordat 'ie de cartridge/drum in gaat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Oh, ik was een plastic onderdeeltje vergeten terug te monteren :$ Hij doet het nu wel weer, maar de streep blijft na schoonmaken v/d drum en dan rollertje :/

Als het niet te repareren is zonder de toner te vervangen laat ik het maar zo, het is toch een secundaire printer :)
Pagina: 1