• afbakbrood
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-10-2023
Hallo tweakers, ik had een probleem met mijn pc, naar de computer winkel geweest en hij deed het weer. De persoon vertelde dat Windows opnieuw erop moest, hij vertelde ook dat mn systeem wat sneller kon dorr een SSD in te doen. wat nu een goed moment was aangezien windows er opnieuw opmoet. Nu zit ik met het volgende als ik opstart krijg ik twee windowsen. omdat ik die op deze SSD heb en op mn OUDE (tragere) SSD. hoe kan ik nu bij mn oude ssd komen ( die zit vast in een herstel loop) en daar mn oude gegevens vanaf krijgen en mn eigen harde schijf weer gebruiken?

Crucial MX500 2,5" 500GB ik had deze ssd
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

en hij heeft er zo een ingedaad
pricewatch: Kingston A2000 250GB

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-11 21:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Opstarten van de nieuwe, dan vanuit Windows op de nieuwe SSD in verkenner naar je oude SSD gaan en de bestanden kopiëren.

Staat-ie er niet als schijf bij in verkenner, ga dan naar Schijfbeheer en geef de oude SSD een letter. Formatteer of initialiseer deze NIET, dan is de data weg. Alleen een schijfletter toevoegen.
Daarna in verkenner dus weer de bestanden kopiëren van de ene naar de andere SSD.

Als je alle data overgeheveld hebt, de oude SSD wissen en dan kan je hem gaan gebruiken als opslag voor andere gegevens.

I reject your reality and substitute my own

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

Milmoor

Footsteps and pictures.

Eerst opstarten van je nieuwe SSD, met de oude SSD losgekoppeld. Daarna je computer hibernaten (moet je mogelijk eerst aanzetten). Dan je oude SSD aansluiten en je computer uit hibernate halen. Dan ziet hij de nieuwe SSD, maar is daar niet van opgestart. Die komt er als extra schijf bij, en je hoort dan bij de gegevens te kunnen. Alternatief is zoiets: https://tweakers.net/exte...harkoon/quickport_p278118

Ik ga er hierbij wel vanuit dat je een SATA SSD hebt, een geen NVME. Die zou ik niet zomaar los en vastmaken zonder de stroom van het moederbord te halen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

USB stick van 16gb in je computer, Ubuntu iso downloaden, met Rufus een bootable pendrive maken, pc opnieuw opstarten, bios ingaan, en dan vanaf USB drive booten. Vervolgens in Ubuntu de disk mounten en bestanden verplaatsen.

• White Feather
  • Laatst online: 03-11 22:40
Beetje nutteloze exercitie geweest.

Je had al een SSD en nu is er een klein SSD-tje bij gezet. Verschil in snelheid is er nauwelijks en zul je helemaal niet merken. Ik ben benieuwd wat dat geintje gekost heeft, nieuwe ssd, manuren en misschien zelfs een nieuwe Windows.

Als ze in de winkel Windows er goed op gezet hebben, kun je van die 2x Windows in je startmenu er in ieder geval 1 starten. Dan zou je beide schijven in Windows moeten kunnen zien.

Zoals @nelizmastr dus zegt.

[ Voor 12% gewijzigd door White Feather op 22-12-2020 17:20 ]

• afbakbrood
@nelizmastr Bedankt dit heeft me zeker geholpen :)

@White Feather Hij heeft de pc voor me na gekeken en de SSD erin gezet voor 46 euro. ik merk nu voornamelijk dat windows een stuk sneller opstart. Ik moest zelf de windows er nog opzetten.

• White Feather
  • Laatst online: 03-11 22:40
afbakbrood schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:15:
@nelizmastr Bedankt dit heeft me zeker geholpen :)

@White Feather Hij heeft de pc voor me na gekeken en de SSD erin gezet voor 46 euro. ik merk nu voornamelijk dat windows een stuk sneller opstart. Ik moest zelf de windows er nog opzetten.
Maar je had al een goede SSD.

Stond Windows daar dan niet op?
Want zoveel verschil moet de nieuwe SSD niet geven ten opzichte van de oude.

• afbakbrood
@White Feather als je ze vergelijkt heeft de nieuwe SSD wel degelijk een snellere lees en schrijf snelheid:

2000mb/s vs 500 mbs lezen
1100mb/s vs 510mbs schrijven

maarja vind het ook niet erg, hij heeft me gratis geholpen met mn probleem. nieuwe SSD die wat sneller is erin gezet, terwijl ik de pc niet bij hem heb aangeschaft. normaal waren de onderzoek kosten ook 25 euro geweest.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:58

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hij is van sata naar nvme gegaan ja dat voel je een beetje :) maar die van de pc winkel had toch de andere ssd kunne afkoppelen terwijl windows was aan't installeren.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1