Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Mijn vriendin wil graag een camera in huis ivm de epilepsie van haar zoon.
Daarvoor moet de camera aan een aantal eisen voldoen:

- Infrarood zodat ze ook kan meekijken als er weinig of geen licht is(slapen).
- opnamefunctie tbv delen met artsen.
- livestream naar haar telefoon (bij voorkeur dus via wifi aangesloten).

Op dit moment vind ik het niet zo een goed idee om een camera te kopen bij een bedrijf dat zich niet aan de europese privacy regels hoeft te houden. Als ik online zoek worden dit soort camera's over het algemeen afgeraden. Echter de realiteit is dat er niet veel budget beschikbaar is.

Daarom hoop ik dat iemand wellicht kan aangeven of de bovengenoemde gestelde eisen wel realistisch zijn als je met een budget van maximaal 80 euro werkt voor 1 camera.

Alle input is welkom !!

Opties:
Oude PC gebruiken met infrarood USB webcam
Ze heeft een kleine niet zo krachtige PC (zonder wifi) welke ze niet gebruikt.
Ik dacht daarom dat wellicht het kopen van een USB Camera met infrarood de oplossing kan bieden.
En dat deze de beelden lokaal opneemt en continue kan streamen via Teams oid.

Leasen\huren ?
Momenteel lijkt dit maar tijdelijk nodig. Daarom denk ik zelf dat leasen wellicht een optie kan zijn.
Hier heb ik mij nog niet echt goed in verdiept.

[LTS][MTS][HTS]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:37
Veel camera's hebben ook een mogelijkheid op op SD de beelden op te slaan. Zo kun je een x aantal dagen opnames bewaren indien nodig.

Dat scheelt je dan een PC.
Belangrijk is om reviews/beelden te bekijken op YouTube als je een type hebt gevonden. Overdag geeft elke camera uitstekend beeld maar als het donker wordt is dat een andere verhaal.

Teven voordeel dat je dan alles lokaal opslaat en niet in de cloud. Nu moet je rekening houden dat elke camera naar de fabrikant iets kan terugsturen waardoor je alert moet blijven. Er zijn wel mogelijkheden om dit te blokkeren op bv je router.

Verder maakt het niet veel uit welke camera je kiest dat is een kwestie van vooral veel lezen en reviews lezen. Er zijn prima camera's die ook kunnen bewegen en zoomen als je dat wilt voor een paar tientjes maar je dan kom je inderdaad bij merken waar je qua veilheid alerter moet zijn. Maar dat moet je eigenlijk bij elk type en merk zijn.

Leasen lijkt mij persoonlijk veel duurder dan eenmalig investering van max 80 euro. Dan kan ze hem daarna altijd nog ergens anders inzetten als ze dat zou willen.

Zelf zeer goede ervaringen met onderstaande site. Kun je ook even doornemen en eventueel ze even bellen/mailen voor een goed advies.

https://www.ipcam-shop.nl/keuzehulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die livestream moet die alleen in huis beschikbaar zijn of ook buitenshuis? Lastige is dat alle budget producten chinese producten zijn. Als je zelf handig bent kan je op die pc linux en zoneminder installeren. Maar kijk ook zeker naar een beveiligingscamera met een DVR. Tweedehands zoeken.

[ Voor 36% gewijzigd door Frogmen op 23-12-2020 15:30 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:48
https://www.eufylife.com/uk/products/17/116/indoor-cam

Deze vallen binnen je budget, voldoet aan je eisen volgens mij en is mooi spul, opslag kan op SD card, nas, cloud.
Zelf heb ik de deurbel met homebase, en erg tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Frogmen schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:28:
Die livestream moet die alleen in huis beschikbaar zijn of ook buitenshuis?

Lastige is dat alle budget producten chinese producten zijn.
Als je zelf handig bent kan je op die pc linux en zoneminder installeren.
Maar kijk ook zeker naar een beveiligingscamera met een DVR. Tweedehands zoeken.
De livestream moet ook buitenshuis beschikbaar zijn.
Dat alle budget producten van een bedrijf uit china komen was daarom ook de reden om dit topic te openen.

Bedankt voor de tip betreft de software. Al is mijn voorkeur om een windows applicatie te draaien gezien ik dan de beschikbare drivers direct al beschikbaar heb. Het is even geleden dat ik een unix variant heb geïnstalleerd dus wellicht (hopenlijk) is dit geen valide reden meer. :+
De ring voldoet maar ze wil niet elk jaar 30 euro kwijt zijn als het niet nodig is.
Het zou geweldig zijn als er een Ring (alternatief) zou zijn die lokale SD opslag ondersteunt.
kosz schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:16:
https://www.eufylife.com/uk/products/17/116/indoor-cam

Deze vallen binnen je budget, voldoet aan je eisen volgens mij en is mooi spul, opslag kan op SD card, nas, cloud.
Zelf heb ik de deurbel met homebase, en erg tevreden over.
Bedankt voor je input. Ik weet eigenlijk niet of het vereist is om een account aan te maken bij een bedrijf in china.
Als dat het geval is dan kiezen we liever voor een ander product.

[ Voor 16% gewijzigd door Emiel1984 op 23-12-2020 17:12 ]

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1