Bluetooth koptelefoon koppelen aan apparatuur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiaV48
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-04 19:35
Beste tweakers,

Ik heb een vraag betreffende mogelijkheden koppelen bluetooth koptelefoon via TV of Soundbar.
Is dat wel mogelijk?

Ik ben een leek op dat gebied en hoop op tips of dat het kan of niet.
Als het mogelijk is, wat zou kunnen en wat heb ik dan nodig?

Ik heb nog niets geprobeerd want ik weet niet hoe?

Aan dit topic heb ik 3 afbeeldingen t.b.v. mijn vraag toegevoegd.
van de koptelefoon, soundbar en aansluitingen TV.

De soundbar is via hdmi aangesloten op de tv.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/linkuFj17Nvgh3fBWRfMkP60VF0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/adr4VMcrknFNkVJOcl57TNdZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejyV0cUBEJE4ziYhKNyFs3fkhhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CK9BI2SH4wdTReFFsXg8pv8i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkE42vof8xcsYFUbU3Bhloyaa6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KpSmUGBghxPSp1b7jNb8tlw6.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:32

FeaR

In GoT we trust

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Voor de volgende keer graag de template invullen. Dat leest een stuk makkelijker weg. Tevens zou ik nog wel het type willen weten van de "Samsung Smart TV van 2014" om het beeld compleet te hebben.

Volgens mij is het zo niet mogelijk. De TV is onbekend in deze maar heeft volgens de afbeeldingen geen Bluetooth. Dan blijft alleen de JBL Bar over. Die heeft wel Bluetooth maar als ik de handleiding zo lees is dit alleen een ingang waar je voor audio naar een hoofdtelefoon een uitgang nodig hebt. Je zal dan al iets moeten creëren wat van een Audio Out naar Bluetooth gaat. Een gewone USB stick zoals je op een PC of laptop gebruikt wil over het algemeen niet werken op een TV. Je zal dus een Bluetooth Transmitter moeten vinden die met een TV overweg kan. Daarbij ook nog eens met de audio uitgangen die je hebt. Uitgangen, dus aan de JBL heb je niets aangezien dat ingangen zijn. Houd je de S/PDIF van de TV over. Dat is eventueel om te zetten naar analoog dus daar zou je iets mee kunnen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiaV48
Niet gezien en/ of gedacht aan de template, excuus.
Het type van de tv is een Samsung UE55F6320 gekocht in 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiaV48
op tweakers de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Wat is het exacte type koptelefoon?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiaV48
het exacte type, hier staat info

En hier komt de koptelefoon vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
Zoiets zou misschien een optie zijn, of het een goede is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiaV48
Helaas, deze wordt negatief beoordeeld en wordt als receiver aangeboden. Zover ik heb kunnen vinden moet het gaan om een transmitter, maar welke, hoe en waar en heb ik dan nog meer nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:47
RiaV48 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:30:
Helaas, deze wordt negatief beoordeeld en wordt als receiver aangeboden. Zover ik heb kunnen vinden moet het gaan om een transmitter, maar welke, hoe en waar en heb ik dan nog meer nodig?
Het is niet zo moeilijk om Google te gebruiken. Zoek eens op bluetooth transmitter en dan komt genoeg boven water. Bijvoorbeeld deze of eentje van deze fabrikant.

[ Voor 17% gewijzigd door Masimo op 23-12-2020 16:14 ]

• RiaV48
Dank voor de tips, ik ga een bluetooth transmitter bestellen en ik hoop dat het lukt.
Ik vermeld nog of ik succes heb of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 08:06

• RiaV48
Het is gelukt, via deze was het voor mij reuze makkelijk.
Aangesloten op headset aansluiting TV en usb (voor opladen) headset aan en na enkele tellen was de headset gevonden.

Tijdens gebruik hoorde ik een licht brom via de headset, ik kwam erachter dat de bluetooth adapter vol was. Usb steker van de adapter eruit en opgelost, een mooi en zuiver geluid zonder vertraging.

Ik ben er blij mee :)
Pagina: 1