Gegroet!
Dit word mijn eerste desktop build in 10 jaar. Door omzwervingen in EU voornamelijk laptops gebruikt de laatste jaren (en een Xbox One voor wat games). Het is de bedoeling pas tot aankoop over te gaan over een maand (eind Januari) CPU en GPU beschikbaarheid en prijs afhankelijk. Niets van mijn voorgestelde componenten zijn "must haves" zouden er betere voorstellen zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Combo van het standaard office werk en games.
Voornamelijk de nieuwe MS FS2020 en andere sims. Ga ook wat games spelen die ik de afgelopen 5 jaar gemist heb. Vanwege de FS dacht ik aan de Ryzen 7 met 32 GB RAM.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca €2000 excl scherm
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren qua merk.
GPU, de RTX3060Ti. Het model nemen dat het eerste beschikbaar komt. Tenzij jullie zeggen merk X is te vermijden.
Voor CPU ben ik redelijk overtuigd van de AMD Ryzen als beste keuze.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte! de vliegtuig motoren moeten uit de speakers komen en niet uit de kast
Ik heb ook geen LAN op de plaats waar de PC komt, vandaar het WIFI model van het mobo.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag had ik ook wat advies gehad over een goed scherm. Zijn curved schermen de moeite? Ik had gedacht aan ca 24 inch. Is alles wat ik uitgekozen heb compatibel? RAM is laag profiel, zodat het onder de koeler past.
De prijs van de RTX 3060Ti is het maximale dat ik wil uitgeven aan de GPU dus 3080 etc zijn buiten budget.
Mobo: raden jullie de X570 aan of de B550 chipset? Ryzen 5 of is upgrade naar 7 de moeite?
Geven de uitgekozen componenten in de tabel me de beste bang-for-euro. (of Poolse Zloty in mijn geval, woon in Polen).
Dit word mijn eerste desktop build in 10 jaar. Door omzwervingen in EU voornamelijk laptops gebruikt de laatste jaren (en een Xbox One voor wat games). Het is de bedoeling pas tot aankoop over te gaan over een maand (eind Januari) CPU en GPU beschikbaarheid en prijs afhankelijk. Niets van mijn voorgestelde componenten zijn "must haves" zouden er betere voorstellen zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Combo van het standaard office werk en games.
Voornamelijk de nieuwe MS FS2020 en andere sims. Ga ook wat games spelen die ik de afgelopen 5 jaar gemist heb. Vanwege de FS dacht ik aan de Ryzen 7 met 32 GB RAM.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca €2000 excl scherm
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X570-PLUS (WIFI) | € 200,95 | € 200,95 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G | € 579,- | € 579,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 107,54 | € 107,54 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 801 Zwart | € 122,25 | € 122,25 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 76,45 | € 76,45 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 126,90 | € 126,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,91 | € 129,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.956,95 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren qua merk.
GPU, de RTX3060Ti. Het model nemen dat het eerste beschikbaar komt. Tenzij jullie zeggen merk X is te vermijden.
Voor CPU ben ik redelijk overtuigd van de AMD Ryzen als beste keuze.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte! de vliegtuig motoren moeten uit de speakers komen en niet uit de kast
Ik heb ook geen LAN op de plaats waar de PC komt, vandaar het WIFI model van het mobo.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag had ik ook wat advies gehad over een goed scherm. Zijn curved schermen de moeite? Ik had gedacht aan ca 24 inch. Is alles wat ik uitgekozen heb compatibel? RAM is laag profiel, zodat het onder de koeler past.
De prijs van de RTX 3060Ti is het maximale dat ik wil uitgeven aan de GPU dus 3080 etc zijn buiten budget.
Mobo: raden jullie de X570 aan of de B550 chipset? Ryzen 5 of is upgrade naar 7 de moeite?
Geven de uitgekozen componenten in de tabel me de beste bang-for-euro. (of Poolse Zloty in mijn geval, woon in Polen).