Ik heb onlangs een HP Proliant dl360p gen8 overgenomen van een Tweaker. Google vertelde mij dat Windows Server 2016 ondersteund wordt. Echter verschijnt er geen netwerk adapter in Windows. Device manager laat geen enkele network adapter zien en ik weet dan ook niet zeker welke drivers ik nodig heb. Ik heb de chassis open gemaakt en kwam een Broadcom chip tegen. Inmiddels heb ik alle netwerk drivers geprobeerd die op de website stonden maar bij alle krijg ik de melding dat de juiste hardware voor de drivers ontbreekt. Ik heb inmiddels ook een Windows Server 2012 installatie geprobeerd en hetzelfde gedaan, maar tevergeefs. Kijk ik in mijn router, wordt de server wel herkend en hij heeft dus ook een IP adres aangewezen gekregen (deze is ook te zien bij het opstarten als iLo IP adres). Mocht het nog niet uit mijn bericht blijken, ik ben een leek op het gebied van servers. Iemand enig idee wat ik kan proberen?
Vraag
Beste antwoord (via ThaJens op 22-12-2020 15:46)
Een ILO is géén reguliere netwerkinterface, maar een op IP gebasseerde out-of-band management aansluiting.
Hoeveel netwerkaansluitingen zijn zichtbaar aan de achterkant van de server. Een G8 heeft een losse insteekkaart waar de netwerkinterface's op zitten. Deze is nog wel aanwezig in je server?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QtjdXilOLrfQaaYY0eZ7nBCA.jpg?f=user_large)
Indien ja, kijk even welk type insteekkaart het is, en zoek de drivers even op. Grote kans dat het een 331FLR is, die gebasseerd is op Broadcom.
HPE ProLiant Gen8 Servers - FlexibleLOM
Hoeveel netwerkaansluitingen zijn zichtbaar aan de achterkant van de server. Een G8 heeft een losse insteekkaart waar de netwerkinterface's op zitten. Deze is nog wel aanwezig in je server?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QtjdXilOLrfQaaYY0eZ7nBCA.jpg?f=user_large)
Indien ja, kijk even welk type insteekkaart het is, en zoek de drivers even op. Grote kans dat het een 331FLR is, die gebasseerd is op Broadcom.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Alle reacties
Een ILO is géén reguliere netwerkinterface, maar een op IP gebasseerde out-of-band management aansluiting.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Dat verklaart meer. Er is maar één netwerkaansluiting aanwezig. Ik zal dus denk ik op zoek moeten naar een insteekkaart?Question Mark schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:22:
[Afbeelding]
Edit: Ik heb een NIC kunnen vinden, erin gedaan en het werkt. Dank.
[ Voor 3% gewijzigd door ThaJens op 22-12-2020 15:46 ]
Voor de stabiliteit en compleetheid van alle drivers/software kan je beter de HP SSP downloaden die voor deze Proliant serie geldt.
Dan beschik je ook meteen over software om de RAID controller te beheren.
https://techlibrary.hpe.c...index.aspx?version=Gen8.1
Hiervoor heb je wel een geldig HPE paspoort account nodig met een geregistreerde server die onder de garantie of carepack valt.
Anders kan je de HPE SPP software ook wel elders vinden.
Dan beschik je ook meteen over software om de RAID controller te beheren.
https://techlibrary.hpe.c...index.aspx?version=Gen8.1
Hiervoor heb je wel een geldig HPE paspoort account nodig met een geregistreerde server die onder de garantie of carepack valt.
Anders kan je de HPE SPP software ook wel elders vinden.