Glasvezel KPN Netwerk NL, alleen internet van KPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiotrP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-12-2022
Begin deze maand heeft KPN Netwerk NL glasvezel bij mij thuis aangesloten. Volgens de monteur kon ik direct een abonnement afsluiten voor internet/tv. Echter kan ik enkel een abonnement afsluiten bij KPN, XS4ALL en Solcon, bij alle andere providers krijg ik de melding dat het niet beschikbaar is.

Ik heb contact gehad met meerdere providers, zij geven iedere keer aan dat de lijn niet is "vrijgeven" door KPN Netwerk NL, zij er niks aan kunnen doen en dat ik met KPN Net NL op moet nemen. Dat heb ik inmiddels twee keer gedaan en beide keren te horen gekregen dat zij de lijn op 8 december hebben vrijgegeven en dat de providers hun zaakjes niet op orde hebben.

Is KPN hier vieze spelletjes aan het spelen door andere providers geen toegang te verlenen op hun netwerk of verzwijgen de providers iets en schuiven ze de schuld af op KPN?

Beste antwoord (via PiotrP op 22-12-2020 16:43)

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:03
Je hebt dan zo te lezen GPON, net zoals ik ook heb.

Wat KPN zegt klopt. Andere providers moeten hun systemen inrichten om via GPON te kunnen leveren. Doen ze dat niet, dan herkennen ze het adres niet.

Voorbeeldje: Tweak kon voorheen niet leveren over GPON, inmiddels sinds een tijdje wel. Als het goed is bij jou dus ook. en nu zegt Tweak weer van niet. ;(

Solcon, Xs4all zijn KPN merken, dat die het wel kunnen is dan niet heel vreemd.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 22-12-2020 15:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:03
Je hebt dan zo te lezen GPON, net zoals ik ook heb.

Wat KPN zegt klopt. Andere providers moeten hun systemen inrichten om via GPON te kunnen leveren. Doen ze dat niet, dan herkennen ze het adres niet.

Voorbeeldje: Tweak kon voorheen niet leveren over GPON, inmiddels sinds een tijdje wel. Als het goed is bij jou dus ook. en nu zegt Tweak weer van niet. ;(

Solcon, Xs4all zijn KPN merken, dat die het wel kunnen is dan niet heel vreemd.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 22-12-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiotrP
Tweak kan hier niet leveren. Wie zou er dan wel kunnen leveren op GPON, ik heb meerdere providers geprobeerd en op KPN+dochters na kon het nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

GPON vereist een investering van de aanbieder. Die investering wil die aanbieder pas doen als er een significant aantal klanten te verwachten is. Over een jaartje of twee heb je waarschijnlijk een ruime keuze; nu nog niet

[ Voor 3% gewijzigd door Brahiewahiewa op 22-12-2020 16:05 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiotrP
Dank voor de antwoorden, het is mij nu duidelijk. Ik vind het alleen teleurstellend dat ik deze info van een forum moet halen en dat alle servicedesks waar ik contact mee gehad heb hier geen weet van hebben. Tweak heeft mij inmiddels voor de derde keer verteld dat het probleem in de database van KPN zit..