Final Cut Pro en geheugen issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Onderwater
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik had sinds een hele tijd het probleem met FCPX dat als ik 1 of meerdere bestanden importeerde, of het nu muziek, video of fotos waren het volgende probleem. Final Cut begon direct als ik het importeren venster opende geheugen op te eten als het cookie monster. Dit tot al het geheugen vol zat en mijn mac crasht.
Van alles geprobeerd en op verschillende fora gekeken. Nieuw geinstalleerd, voorkeuren gewist, allerlei plugins er uit gegooid. Niets hielp. Het vreemde was dat het niet altijd optrad.
Totdat ik zag dat een externe harde schijf werd gezien als een Camera. Dit uitgezocht en heee... Dit kwam omdat op het hoogste niveau er een camera bestand lag in de directory. Die had ik daar een paar maanden geleden "even geparkeerd". Bestand in een map gezet en FCPX zag de schijf weer als schijf. Ook het vollopen van het geheugen trad niet meer op.
Wat bleek uit verder goegelen nu, als je een camerabestand (er zijn meerdere soorten) op het hoogste niveau op een HDD of SSD legt ziet Final Cut dit als een camera kaart en scant de hele harde schijf en maakt Thumbnails. Bij een 8TB harde schijf vol met bestanden is dit nogal veel werk, en daarom loopt het geheugen dan vol tot de Mac crasht.
Vele weken frustratie, hopelijk helpt dit anderen die hetzelfde probleem tegenkomen en op hun tandvlees lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsf1956
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-11-2022
Beste Jan,

ik heb hetzelfde probleem:

Ik heb sinds kort een probleem met mijn FCPX (laatste versie). Na verloop van tijd loopt FXPX vast en krijg ik de melding dat het app geheugen vol is (blijkt door FCPX 119gB gebruikt te worden op dat moment). De hele PC loopt vast en moet geforceerd afgesloten worden (aan/uit knop is de enige mogelijkheid). Nadat ik hem weer opgestart heb doet hij het weer even om vervolgens na een minuut of tien weer vast te lopen. IK heb FCPX al een aantal malen op nieuw geïnstalleerd in de hoop dat hiermee het probleem opgelost zou zijn. Bleek niet zo te zijn. Ik heb alle -niet apple- bestanden (templates e.d.) verwijderd. Helpt ook niet. Ik ben nu al een paar dagen bezig om een oplossing te vinden. Zojuist liep mijn iMac vast tijdens het werken met FCPX om een paar seconden later een krakend geluid uit de luidsprekers te laten horen en daarna geheel uit te vallen. Scheelde wel weer een geforceerde stop :mad:

Ik heb een aantal schijven aan mijn iMac hangen. Een van mijn harde schijven wordt inderdaad gezien als een camera. Je hebt het "Dit kwam omdat op het hoogste niveau er een camera bestand lag in de directory" ? Waar zou ik dat bestand moeten vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Onderwater
Klik op je harde schijf icon om hem te openen, en alles in dat venster wat geen folder is stop je in een folder.
Nu zou je probleem moeten zijn opgelost.

[ Voor 16% gewijzigd door Jan Onderwater op 31-01-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Onderwater
fsf1956 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:50:
Beste Jan,

ik heb hetzelfde probleem:

Ik heb sinds kort een probleem met mijn FCPX (laatste versie). Na verloop van tijd loopt FXPX vast en krijg ik de melding dat het app geheugen vol is (blijkt door FCPX 119gB gebruikt te worden op dat moment). De hele PC loopt vast en moet geforceerd afgesloten worden (aan/uit knop is de enige mogelijkheid). Nadat ik hem weer opgestart heb doet hij het weer even om vervolgens na een minuut of tien weer vast te lopen. IK heb FCPX al een aantal malen op nieuw geïnstalleerd in de hoop dat hiermee het probleem opgelost zou zijn. Bleek niet zo te zijn. Ik heb alle -niet apple- bestanden (templates e.d.) verwijderd. Helpt ook niet. Ik ben nu al een paar dagen bezig om een oplossing te vinden. Zojuist liep mijn iMac vast tijdens het werken met FCPX om een paar seconden later een krakend geluid uit de luidsprekers te laten horen en daarna geheel uit te vallen. Scheelde wel weer een geforceerde stop :mad:

Ik heb een aantal schijven aan mijn iMac hangen. Een van mijn harde schijven wordt inderdaad gezien als een camera. Je hebt het "Dit kwam omdat op het hoogste niveau er een camera bestand lag in de directory" ? Waar zou ik dat bestand moeten vinden?
Laat ff weten of je probleem nu opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3janab
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11-2022
Aaaah! ik was super enthousiast deze post aan het lezen, maar de oplossing werkte bij mij helaas niet.

Onlangs is mijn macbook gestolen, ik heb vervolgens mijzelf getroost door een zelfde laptop te halen maar met een groter geheugen en ssd, in de veronderstelling dat het nog sneller zou werken.

Ik was met een groot FCPX project bezig op mijn vorige laptop en importeerde toen de gefilmde bestanden direct vanaf mijn SD kaart in final Cut, daarnaast maakte ik een backup van AVCHD kaart op mijn externe schijf.

Op mijn nieuwe laptop wilde ik de back up van de gefilmde beelden importeren maar bij bestanden van groter dan 10 GB loopt mijn final cut vast. Ik had inderdaad wat .mov bestanden in het hoogste niveau, die zojuist in een folder geplaatst en helaas, alsnog hetzelfde probleem. Terwijl dit wel goed ging bij een laptop met een kleiner werkgeheugen. Enig idee waar het alsnog aan kan liggen? Ik heb natuurlijk nog garantie op deze laptop waar ik gebruik van kan maken, maar ik kan de rede niet achterhalen.

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Onderwater
Staat er op het hoogste niveau wat anders dan folders? Andere bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Onderwater
Bel anders ff met Apple support?
Pagina: 1